God morgon 2008-01-17
God morgon
Sitter på jobbet och fryser, elementet går för fullt och jag har gjort mig en kopp varm choklad så snart är man kanske människa igen 
Hoppas ni får en trevlig dag.

God Morgon
här är det segt idag, men det är bara att bita ihop ! ska snart till jobbet, sen ska jag fixa med hästarna idag domär så fina med sina lerinpckningar.. jösses vad vissa kan smutsa ner sig alltså.. vill gärna att dom ser respektabla ut på lördag när vi får hit folk.. längtar till helgen när vår nya lilla kommer hem, ska köra en liten pålle till sitt nya hem först på morgonen på lördag, sen kommer vår nya.. blir lite ommöblering i stallet me !
ha det bra allihopa !
Godmorgon!
Är precis på väg till LIA:n. Är på psykakuten. Stalltjänsten är avklarad, tur man bara har en häst att mocka åt. Regnet sipprar idag oxå…och det blåser nästan stormvindar. Tråkiga väder. Inte konstigt att man själv är så trött, sist jag såg solen var i Holland. Man kanske skulle börja gå på ljusterapi:)…
Idag fyller Felix 12 år och det kommer firas i Uppsala:(, han valde att spela match framför firande med släkt och vänner.
Hoppas att ni får en härlig dag! //ESå

God morgon! Sitter med en kopp kaffe, ska strax iväg på kurs! Det ska bli jätteskoj. Ha en bra dag alla! //Erica
God morgon!
Regn o blåst här med. Så trist. Vi har ingen snö kvar längre och det mesta av isen är borta också. Mycket har försvunnit bara i natt. Så det är ju bra iaf ;-)
Vi har ett vargpar här med fyra valpar. De har tagit två älgar i skogen strax ovanför oss. Är lite olustigt när man har hästarna på lösdrift såklart men vad ska man göra?
Hoppas ni alla får en bra dag!
God förmiddag!
Här är det ett j-a skitväder med halv storm och lera överallt, blä!
Idag börjar småflickornas ridskola igen efter juluppehållet, jisses vad dom längtar. Elsa ska så klart rida Saga (B-ponnyn som flyttar hit i mars när ridskolan slås igen) och Tyra vill rida på Danne (en ostammad maxad shettis), precis som vanligt alltså ;-)) Och själv får jag stå och frysa i ett hörn av ridhuset ;-) Jaja, kaffe finns det att värma sig med så det går bra!
Nu måste jag skura av mina golv och sen väntar tvättning igen, blä!
Amor vincit omnia 
God middag!
Vilket kanon väder vi har idag, solen försöker så smått titta fram lite då och då.
Sitter och väntar på att MoH ska komma och besikta släpet.
När hon har varit här ska jag köra hem till en kompis som syr massor av hästsaker och försöka få henne att sy några fina fleece med hel hals till mig, samt svanspåsar som jag kan stoppa svansarna i när vi kör till utställningarna.
Det är lung och ro i hagarna nu, så skönt! Celma och gammel mor går tillsammans och dom har varsin hög med ensilage. Dom andra två svarta står och glor under lugg på dom.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God middag!
Här tittar solen också fram när jag tittade i rabatterna så såg jag att mina påskliljor hade börjat komma. Det är inte bra men jag tror vädret har fått fnatt och så även hästarna dom far i hagen som dårar, de kanske har fått lite vårkänslor, även Balotte skuttar på bra med sin stora mage.
Ha en bra dag alla

God morgon!
Solen skiner och det är riktigt fint väder här i Uppsala. Fick kommit iväg till skolan idag fast jag kanske skulle ha varit hemma en dag till egentligen. Får panik av att sitta instängd här och inte träffa kompisarna så jag var bara tvungen att komma ut.
Ytterligare en kurs börjar idag och jag ska snart på introduktion där. Har väl egentligen mer än nog att göra med de kurserna jag redan läser men en kompis och jag ska iaf försöka hinna med denna också. När det väl är slut i eftermiddag borde jag försöka ta mig in till stan och handla lite mat, får se hur mycket jag orkar.
Ha en bra dag!
God eftermiddag! Är nyss inkommen från stallet. Fick ta allt själc i dag så Celle beslutat sig för att valpa i dag! Mamma är och hjälper henne, en valp har det kommit och nu är hon på djursjukhuset för att se om det var några mer i magen! Hoppas att allt går bra med lilla Celle och valparna!
Kitty går bra nu, bölden har spruckit i hoven och hon är otålig över att stå inne mer nu, hon vill ut till de andra. Hon ska få stå inne ett litet tag till så hovvis får titta på hoven innan.
Här har det varit underbart väder, plus grader och solen skiner. Allra tråkigas är hagarna…
Delad glädje är dubbel glädje :)

#4: Usch, hoppas att vargarna håller sig undan!
#9: Grattis till valparna!

#9 ååå va kul det ska bli o se valpisarna, vi stor trivs ju med vår lilla Gårdshund, kan säkert bli en till senare … grattis !!

#4-Köp en vakt lama! Jag ska köpa en som fårvakt, ska bli otroligt spännande!! Dom ska vara jätte bra att vakta mot varg, räv och främmande hundar som kommer in i hagen. //Erica
#10: Ja, det får man hoppas.
#12: Jo, de har en lamahingst här i närheten som skyddar fåren mot varg. Ska tydligen fungera riktigt bra! Men jag är nog lite tveksam till att ha en själv….
Har sett en av valpisarna och fått rapport till jobbet att det blev tre st!! Ska bli ku å se dem!! 1 Liten hane och 2 rultiga tikar =D
Delad glädje är dubbel glädje :)
#14 Grattis!

# 14 # Grattis till "bebbarna"

#14 Grattis till valparna!

#14 Grattis till valparna