Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 1449 ggr
PetraJ
0

God STORMIG Morgon 19/1-08

Hej allihopa!

Blåser det på er? Här knakar och viner det i kåken. Vi fick in katten nu. Den kom i 200 km. Idag får hästarna stanna inn tills vi kan kolla över hagarna. Har säker blåst ner några träd. Idag blir det att sitta i soffan med en god bok. Ni som skall ut och köra i detta vädret ta det vackert.

Petra

Annette
0

Nu har det börjat regna och blåsa här också. Jag har ju 8 km till stallet, så jag måste ut på vägarna :(
Hoppas det inte blir värre än vad det redan är.

sanne
0

God  Morgon

Här blåser det inte speciellt mkt, så vi hoppas att det inte blir merr än dettta, jag ska ju köra en häst till sin nya ägare och sen ska ju vår nya häst komma, men det är inget kul o köra transport när det blåser..

hoppas alla får en lugn o fin dag utan ner blåsta träd o strömavbrott..

PetraJ
0

Fy fasen vad här blåser. Det ökar bara hela tiden. Vi är glada att vi fortfarande har ström.

Sasser
0

Godmorgon!

Här regnar det men det blåser inte så mkt…. Mest orolig är jag över att vi skall till Göteborg nu:), med tåg iof… Måtte vi komma fram utan träd över spåret. Skall till Frölundaborg för att se Frölunda-MORA.

Har bara en sak att säga denna lördagmorgon:

KOM IGEN MORA IK!!!

Daladis
0

God morgon! Här blåser det inte så mycket, men spöregnar! Sitter med en kopp kaffe och försöker ta mig i kragen och gå ut och släppa ut hästarna… Det blir nog bara att baka nåt gott till kaffet idag och sen läsa en bra bok. Maken och äldsta grabben åkte strax efter 5 i morse för en fotbollsturnering….också tycker han att JAG är knäpp som åker och far med mina djur Oskyldig. Nix, nu ska jag sätta på regnkläder och gå ut.

Ta det lugnt idag alla som måste ut efter vägarna där stormen härjar och ha en bra dag alla! //Erica

Annette
0

Här blåser det så mycket så att köra hästtransport här hade inte varit att tänka på. Nu har det ljusnat så jag skall åka till stallet.

Kom just på att smarta jag hängde två nytvättade bilmattor på trappräcket igår. Om inte maken tog in dem i natt så har nog grannarna fått se två flygande mattor. Kanske är lika ovanligt som Ufon.

[Anna-N]
0

Här spöregnar det men blåser gör det inte. Lugnet före stormen, kanske? Vi brukar ha nästan jämnt blåst här men sällan vi har någon Gudrun med sällskap på besök…;-)

I dag fick hästarna frukost inne. Ingen idé alls att släppa ut dem i spöregn o lera för att äta. Är så trött på detta väder, när ska det bli vinter? Nu är all snö o is borta så det är mörkt o trist igen.

Hoppas alla får en bra dag!

sara-ek
0

Godmorgon;)

Inte så ofta som jag är vaken så här "tidigt" på morgonen så man kan skriva här;) Alla kanske inte tycker det är godmorgon då där vid 12;) Här blåser snart fönstrerna ut på vårt gammla hus!!

Års möte med RKS idag, sitter och väntar på att klockan ska gå, hehe som vanligt är jag klar en så där 45 min innan vi ska åka.;)  Ha en bra dag/ Sara:)

zettan
0

morrn morrn

här blåser de rätt rejält. De tar tag i träden utanför fönstret. Hoppas inget av dom rasar bara. Ström har vi aldrig blivit utan innan här i villaområdet så de hoppas ja vi slipper denna gången också. Hästarna är innen fick ja sms om. De känns skönt för i detta stormiga Borås så vill ja inte ha ut några pållar. Ska försöka få pappa att köra mig till stallet om ngn timme så ja kan mocka och ta hand om dom. Tror inte strömmen hade gått i stallet men man vet ju aldrig Stallägarna skulle resa till Grans Canaria idag. Ja kan undra om dom kommit iväg?¨

ha en bra dag alla

Midlingur
0

Det blåser lite här, men vädret är KANON annars. Hästar och tvättid idag, samt några som ska hit på filmkväll.

susanne-s
0

Här blåser det ingenting! Stackars er där ute som "blåser bort"
En lugn morgon med pyssel i stallet är avklarad.
Nu är det dax för lite fm kaffe innan det är dax att dra igång lunchen till barnen.
I em ska det verkas hästar och tränas lite med unghästarna.
Ha det gott.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Annette
0

Mina hästar står fortfarande inne, eftersom hö´t skulle flyga sin väg. Eurydike var mycket missnöjd över detta avsteg från de dagliga rutinerna. Jag skall åka iväg vid lunchtid och släppa ut och fixa allt som är kvar. Katterna har väldigt kul. Det finns massor med saker att jaga i blåsten :)

Har även varit på mina arbeten och kollat så inga katastrofer inträffat. Inget allvarligare än en avblåst takhuv från en skorsten har hittills hänt.

zettan
0

Mina hästar står fortfarande inne. Vet i sjutton om ja vågar släppa ut dom idag. Ska till stallet vid lunch. Det är mkt träd i hagen så ja är lite orolig att dom ska falla ner. Men ja får kolla läget när ja väl kommer dit.

AusaBausa
0

God middag! Här blåser det en del vid skånes nordöstrakust men vädret är annars kanon, solen skiner! Gött…länge sen den visade sig!

Här händer inget mer än ev hämta hit stallkatt samt en tjej ska rida Ludde i dag… o jag ska stryka, blä!

Hoppas ni klarar er i blåsten!

Ha en bra dag!

Milla
0

God middag! Här är det lugna gatan, det blåste på rätt rejält i natt men avtog framåt morgonen. solen skinner.

Idag blir det kalas i malmö.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

balotte
0

God middag!

Här blåser det rejält och värre sa dom att det skulle bli så trollen få stå inne i dag lugna det sej får dom komma ut i eftermiddag. Det blir en innedag idag och hålla eldarna vid liv, det blåser rakt igenom huset.

Ha det bra alla

Miija
0

Här är blåst, blåst, blåst.

Jag skulle inte köra transport hos oss idag, så pass är det.

Pållarna är inne då det är risk för nedfallande grenar m.m.

Hingstarna har bara vart i en liten, liten hage och luftat sig ca. 1 timme innan de fick gå in igen.

De har vatten och mat så de ska klara sig hela dagen innan det blir dags att fylla på vatten hos dem.

Det värsta är att jag måste stänga till och då blir det "varmt" för stackars Sweetie som tycker att plusgrader är varmt. Har bara en öppen springa där jag har en bastant hake men de andra dörrana måste vara stängda. Sedan har jag dörren till logen öppen så det kommer luft från rännet m.m. men, men…

Hoppas alla som måste ut på vägarna klarar sig utan tråkigheter!

sanne
0

Här har vinden avtagit o hästarna är ute sen halv 9, har nu mockat o fixat, det verrkar vara ganska lugnt, visst blåser det men inte så himla farligt som vi väntat oss !

QuickStep
0

här i stockholm blåser det inte så farligt.. mest regn o regn så hagen ser helt fördjävlig ut..
Nää mina hästar e ute. unghingsten blir så odräglig om han måste stå inne. D e nog bara över natten då jag inte har någon ligghall…

AnnaLundin
0

Här har det blåst och regnat hela natten, men inte i närheten av storm. Strömmen har vi kvar och det är faktiskt först senaste timmen som det har tagit i och blåsa lite mer.

Pållarna har jag hellre ute än inne egentligen, så länge det inte är riklig nederbörd. Har ju hagarna på åkermark, så risken att de träffas av fallande träd eller grenar är nära nog obefintlig.

I övrigt har jag varit iväg med äldsta dottern på hennes livs första ridlektion. Det gick jättebra! :D

Charlotte-J
0

God eftermiddag!

Här har det stormat på rejält fram till 14 tiden, nu blåser det bara. Dom sa ju att denna storm skulle ta samma bana som Gudrun och Per och det stämmer, i alla fall här hos oss. Av 4 hektar skog där allt utom 6 björkar och en gran togs av de förra stormarna så har tyvärr en till björk gått nu. Stömmen har försvunnit flera gånger men kommit tillbaka rätt snabbt igen. Skulle varit och ID kollat 2 pållar idag men fick skjuta på det tills imorgon då jag inte vågar ge mig ut med bilen i blåsten, man måste köra genom "urskog" åt vilket håll jag än väljer att köra så det törs jag inte. Ska snart laga middag och hoppas på att strömmen håller sig så att vi får någon mat idag ;-))

Malin är här och fixar med Gracia. Det nya täcket hon köpte i Holland passade utmärkt. Kul när det blir bra!

Amor vincit omnia Kyss

CamillaAndersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har det stormat en hel del, men det verkar ha lugnat sig litet nu.

Fotade hundarna litet, resultatet på Tara talar en del, har i normala fall öronen hängande Skrattande

UG
0

Jahapp, så kom strömmen tillbaka! Det var inte strömlöst någon lång stund, men elen har kommit och gått under eftermiddagen. Det första jag gjorde när strömmen kom åter var att sätta på datorn ;-)

Bofride
0

God Kväll!

Precis hemkommen från Rid och Körklubben Shetlands trevliga årsmöte. Ett par tappra medlemmar hade kommit dit utöver styrelsen, så vi blev inte så många. Men destu roligare och lättare att diskutera om viktiga saker/ämnen. Synd bara att inte fler medlemmar tar chansen för att ventilera och säga sin åsikt, men det verkar vara förfall i varenda klubb nuförtiden…

Ikväll blir det rätt så lugnt, det blåser ju storm ute så det blir till att ta det lugnt. I morgon ska det motioneras ponnyer Glad

Trevlig Helg!

Sasser
0

#24 Jag kunde inte:),

Var ju i Göteborg!! MORA IK är dom bästa heja heja heja MORA.. Har totalt tappat rösten, men ACK sååååå LYCKLIG!!! Seger!!