Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 496 ggr
Cattis
0

SSS hemsida uppdaterad IV

Nu ligger katalogen till Hållnäs på SSS sida, den har legat länge på Nords sida tydligen, men jag fick den iaf igår.

Sen ligger resultaten från Nybro förra helgen och Nyköping igår på plats.

Det här är väl en av de sista gångerna jag uppdaterar SSS sida antar jag. Tiden går ut den sista juni och då kommer väl antagligen en ny sida upp direkt. Jag hoppas på en sida med ny o fräsch layout, med lite mer stil o klass. Det vore ju himla roligt. Men iaf, nu har ni lite resultat att krypa ner i solstolen med. Cool

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Camilla
0

Tack för det Cattis! Vill passa på att tacka dig för den tiden som du fixat med SSS hemsida, tycker du gjort ett kanon jobb med den! Skrattande

Cattis
0

Tack, tio år i år har jag gjort den, men med ett avbrott då för något sedan.  Så det blir kul med en modernare version av den.

/Cattis

VeronicaP
0

Ok tack för en bra tid på sss *ler* ..

Men har du fått så du kan uppdatera katalogen med ?(Nybro)

nallebjörn
0

den har varit superfin. Hoppas den fortsätter vara det även vid ett webmasterbyte.

Cattis
0

Den kommer bli ännu bättre, helt solklart. Sidan som ligger där nu är knappast vad den skulle kunnat vara om man fått lite friare händer. Och det fick inte jag. De tar knappast in ngn som inte kan det den skall kunna och förmodligen ngn som vill lägga ner en sabla massa tid på att bygga upp ngt nytt o modernare. Skulle tro (läs hoppas) att det nu blir friare händer för den som vill bygga upp grejer.

*redigerat bort onödiga den kommentaren jag skrev* Generad

/Cattis

Kratern
0

Tycker SSS hemsida varit bra, men det är märkligt att inte "småpropparna" blivit ändrade för Östersund trots upprepade påpekanden.

På Nords hemsida är det rätt.

nallebjörn
0

öh, jag begriper ingenting men så har jag inte satt mej in i det heller.

Lycka till iaf den som ska hålla i det.

Cattis
0

Vad skall ändras i småpropparna? Jag har inte fått nya proppar?

/Cattis

Kratern
0

#8 Jodå, det har du. Titta på Nords hemsida så har du alla uppgifter där.

Charlotte-J
0

Fel tråd, jag vet, men det är ju mycket aktivitet här just nu så då haffar jag dig Cattis Flört När kommer det nya föl i Fölboxen?? Jag väntar ju på lille Lime!

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

#9 När mailade du det? Om det inte var du som mailade, vem var det isf? Så jag vet vem jag skall söka på då jag letar efter mailet.

/Cattis

Cattis
0

#10 Jag fick ju det fölet i lördags på mailen, jag tror att jag hinner sätta mig med det i kväll. Det är iofs ngt föl före. Men det har varit fullt sjå i helgen - som du kanske vet Räcka ut tungan. Hur är det med nacken efter helgens bravader?

/Cattis

Kratern
0

#11 Ja, det var jag som mailade det. Tyvärr har jag efter det haft ett datorhaveri så något datum har jag inte. Det var i alla fall flera månader sedan. Dessutom har jag vid två tillfällen försökt ändra proppen.

Det är kanske lite sent nu också då anmälningstiden går ut på fredag.

Cattis
0

Jag har under 2006 endast får ett par mail från dig, dessa handlar om forumet utom ett som handlar om Nords styrelse. Resten är läskvitton från dig på mail jag skickat ang forum m.m.

De två mail du skickat är sända hit: 
2006-03-06 kl 19:27
2006-03-22 kl 10:23

Så ngt sådant kan jag inte hitta. Har jag skickat dig läskvitto?

Vad är det på Nords sida som står som inte finns med i proppen på SSS sida?

/Cattis

Cattis
0

Till vilken mailadress skickade du det?

/Cattis

Cattis
0

Nu har jag kollat på Nords sida, det är ju MASSOR som inte stämmer.

Förut var en massa saker preliminära med domare m.m. Då fick jag kolla på Nords sida själv oleta rätt på domarna och lägga till. Sedan jag ändrat alla domare och datum har jag inte letat efter fler "fel" eftersom jag förväntat mig att jag skulle få eventuella ändringar per mail.

Men säger du att du har mailat så är det väl så att jag antingen råkat kasta det eller att det inte kommit fram. Jag brukar ändra samma dag/dagen efter att jag läser mailet nämligen, oftast.

Tråkigt att "du" drabbats, verkligen trist.

/Cattis

cinna
0

#12 Tack då vet jag att mailet kom fram…

Cattis
0

#17 Japp, men jag har inte öppnat det än. Så om du begärt läskvitto får du inget förrän jag gör det.  Cool

/Cattis

Kratern
0

#16 Nåja, det är ju inte "jag" som drabbats. Det är väl kanske framförallt utställarna som anmäler till bruksklasser som inte finns.

Lite lustigt sammanträffande bara att det också var till utställningen i Östersund 2004 som vi till slut fick trycka katalogen själva för att "någon" inte gjorde underlaget i tid. Ingen nämnd ingen glömd.

Jag förstår att det inte är så noga med Norrland men……

Annette
0

Är det bara jag som tycker att det är ovanligt få bruksklasser på utställningarna i år?

Cattis
0

#19 Lustigt att du skulle "råka" dra upp det. Jag satt just och läste mailet du skickade till mig då jag letade efter det du säger dig ha skickat ang proppen.

"Inte så noga med Norrland…" - menar du allvar?

Inte gjorde underlaget i tid! Hur kan du vrida på fakta och få det till denna slutsats? 
Utan att minnas korrekta fakta, bör du kanske tiga istället? Annars kan du få kopior på de mail vi skickade till varandra då för att påminna dig om hur det faktiskt var - så tar vi diskussionen sedan, då båda två har fakta framför sig.

FAKTA:
Jag hade långt innan din utställning avsagt mig katalogmakeriet till en annan. Att du inte hade koll på det (eller vem som nu sa att du skulle skicka till mig) kan knappast jag klandras för. Nu var det ju så att jag samma dag som jag hämtade ut posten, efter att ha lagrat den efter min flytt, skickade vidare materielet samma dag. Vilket jag har kvitto på än i dag, trots datorhaverier.
Så, om den blev gjord i tid eller inte, ger jag högaktningsfullt tusan i då jag inte skulle göra den alls. Inte mitt ansvar och inte heller ngn annans fel, då ingen kunde veta att du skulle posta kuvertet till mig och att det skulle lagras. Att jag alls fick veta att jag borde hämta posten den dagen, berodde på det otrevliga tfnsvararmedelande jag fick av dig, fölt av ett mail med udd på tonen. Döm om min förvåning att bli utskälld av en person som tycker att jag inte gjort ett jobb som ngn annan skulle göra.

Så vill du tjafsa vidare i frågan, lyft luren och ring mig - eller, ännu hellre maila. Jag tycker vi kan ta hela den här diskussionen privat då det inte handlar om det som tråden var tänkt för. Men då du ger dig på mig tänker jag faktiskt inte ta den skiten tigandes. Så, fortsätt diskussionen privat.

/Cattis

Kratern
0

#21 Ta och dra in taggarna du Cattis.

Först; Varför tar inte du det här privat?

Sen; Dina "fakta" stämmer inte alls överrens med mina.

Till sist; Jag måste säga att du faktiskt är superbra på en sak. Att aldrig göra fel.

Lyft luren själv.

paparatzi
0

Jasså! Är det dags nu igen, det är väl för övrigt ingen hemlighet att norrland blir "eftersatt" och jag håller med Inger, det är verkligen inte på prioriteringslistan att besvara eller rätta till felaktigheter som folk påtalat gång efter gång, se bara på vissa grejer i tidningen, dom har man blivit informerade om efteråt…hur kul är det då??

Har man åtagit sig att sköta grejer då ska man också se till att göra det…

Milla
0

Hallå  nu räcker det!!! Ta detta privat. Tack!!!!

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

#22 Maila mig dina fakta då (jag mailade dig igår), så fortsätter vi diskussionen efter det. Fast inte här.

Till sist: Jag är faktiskt MKT bra på att göra fel. Det gör jag ofta. Och jag kan ta det, men jag vill inte bli stenad för saker jag inte har ansvaret för. Och detta hade jag inte med att göra, jag hade avsagt mig katalogmakeriet redan i början av säsongen 2004.

/Cattis

kacka
0

Vem är det som sköter katalogmakeriet nu? Vart ska man vända sig nu?

Någon som vet när katalogen för ESG skickas ut?

Cattis
0

#26 Jeanette Stark ansvarar för alla utom Östs kataloger, dem har jag hand om.

Förra året var vi tre som gjorde katalogerna. I år är det en förutom Öst som sökte dispens.

Kontakta JS ang ESG, hon vet säkert mer.

/Cattis

Cattis
0

VILL ni ha färgdiagram o dyl i resultatlistorna, eller är det ingen mer än jag som läser dem? Jag brukar göra färgfördelning och plaketter m.m. Eller är det onödigt att lägga ner den tiden?

/Cattis

kacka
0

Fägdiagram? Menar du guld, silver, brons eller hästarnas färger?

VeronicaP
0

Jag läser resultat listorna och jag tyckte det var kul när man kan se hur färgerna på hästarna ligget till på utställningarna

Sofia_Schultz
0

Jag hoppas att katalogerna och resultaten kommer ligga kvar på SSS sida även sen? Annars går jag under :S Nån som vet?

Cattis
0

#31 Det är ju "självklart" att de gör det, så det behöver du inte oroa dig för. Det är ju "deras" utställningar.

/Cattis