god morgon 18 jan
god morgon på er
Idag så är ja trött. Men det är skönt att det är fredag i allafall. De ska bli skönt med lite helg. Ja har en del att göra hemma. Åringarna måste börja fixas i ordning inför utställningen. De måste även tränas lite till på att skritta och trava ordentligt.
Men först väntar jobbet.
Ha en bra dag alla
Morrn morrn, grått och trist ute. Ledig i dag, ska till IKEA!! Men innan ska jag fixa pållarna och nu så ska jag få lite massage, min rygg ballade ur i söndags, på bussen. Hälsade på en kiropraktor i onsdags, och det lät vätte i ryggen, on om man skakar ett pkt flingor… Sen var det 1,5 cm skillnad på längden av mina ben, då det är också fixat. Vad trött an blir, känns som om man är gjord av reservdelar…
Delad glädje är dubbel glädje :)

god middag! hovslagaren ringde 9.10 i morse och sa att hon var sen. ???? sa jag, för jag har skrivit nästa fredag i min kalender. Men då kunde hon inte, så det var bara att packa in barn och mig själv och pipa iväg till stallet :) så nu är det avklarat. Vi har köpt ny soffa, ska hämta den i em - längtar! Vi har varit utan soffa nu ett tag så det ska bli skönt att kunna sitta/ligga och glo på TV igen. Sen är det träning ikväll (step up), än så länge sköter jag mitt nyårslöfte (träna - för att må bra)….

God middag har varit i Slöinge hela förmiddagen på djursjukhuset med Eminem , resultatet blev att han fick stanna kvar då vi även med lika stor dos som till storhäst (lugnande) plus , brems , benlyft och annat ( vi var 4 st vuxna människor) ändå klarade vi inte av att få han bedövad på han bakben (bölden , såret) som har blivit , så han får stanna kvar och läggas ner , hm kul .
GOd middag!
Idag är en sån där smått irriterande dag, har fixat räkningarna och fick besked från A-kassan att jag får ut den hutlösa summan av 1200 kr denna månaden. Har varit sjuksriven och har bara stämplat 6 dagar men jag trodde jag skulle hinna få med sista två veckorna men det gjorde jag inte.
Det innebär att vi har en hel del minus denna månaden bläääääääää tur vi har sparkontot så får vi plocka där ifrån, hur kul är nu det??
Sen har jag huvudbry, och min hjärna jobbar på högtryck, vilket inte alls är bra för snart så lägger den av helt 
Hästarna mår i allafall kanon och allt är lungt och fint i hagarna.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God middag,
inte heller idag kom Land så nu har jag ringt och efterlyst den. Sen efter nyår har den varken kommit till min granne eller mig så man kan ju fundera på om tidningsbäraren har kört vilse.
Har inte kunnat äta något de senaste dagarna men ska försöka få i mig ngt nu och sedan är det dags för ytterligare ett par föreläsningar (idag är det intressanta sådana också :-)). Efter skolan borde jag hinna med lite pluggande och ikväll blir det fest och innan kl 3 inatt ska jag sitta på tåget härifrån. Som vanligt är dagen fullbokad :-)
#3 Hoppas att det går bra.
#5 Fest!!!!!!!!!!!!!Aja! Se till att säga till på tåget att de ska väcka er!
Veritas odium paretFörvånad

#6 Fördelen med att ta tåget och inte köra bil, jag hinner med att festa ikväll ;-) Förhoppningsvis är det ändstationen, annars kan man ju hamna varsom helst…
#7Det är inte ändstationen, den är i Köpenhamn.
Veritas odium paretFörvånad
#8 hihi ja men då kan man ju fortsätta festa där!!!!

#8 Ska kanske överväga att beställa telefonväckning..
#9 Är också en möjlighet :-) Men inte riktigt det jag ska göra i helgen var det tänkt.

God kväll!
Dagens ordspråk:
Bättre med 32 krossade ägg i bilen än 3 älgar i fronten.
Cecilia och jag var i stallet nu i kväll. Vi fick med oss två flak ägg hem som jag ställde i baksätet på den Supersnabba Hondan. När vi hade kommit några km på stora vägen sprang det ut två älgar framför bilen. Jag tvärnitade så äggen for ner på golvet, under förarstolen och krossades. Älgarna klarade vi. Skulle precis börja åka igen när älg nr 3 kom över vägen. Pust, det var nära ögat, vi körde säkert i 80-90km.
Så nu har jag tillbringat en bra stund med att städa upp efter 32 krossade ägg på en bilmatta. Naturligtvis kröp det även in under gummimattan och lade sig på heltäckningsmattan på bilgolvet. Det bara krasade av äggskal under mina fötter och pedalerna. Vi får väl se om några passagerare vill åka med mig i fortsättningen, jag har tvättat allt vad jag kan, men vet inte om det kommer att lukta ruttna ägg i fortsättningen. Cecilia tyckte att älgarna var dumma, som inte använder reflexväst.
Nu skall jag njuta av en kall Coca cola. Egentligen är jag nog värd en stor grogg.

#11 tur att ni inte kom till skada. Men du får be din dotter gå ut och ge älgarna reflex västar

#11 Usch det kunde gått illa. Verkligen tur att du hann bromsa även om det blev äggröra av det. Min bil står fortfarande och väntar på framruta efter min älg-konFRONTation.
"11 vilken tur ni hade ändå som inte körde på älgarna.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#13. Jag tänkte på dig just i den stunden. Tur att det gick som det gick för er. Älgarna är verkligen stora när de kommer så där.
Ägg går det ju alltid att skaffa nya och i värsta fall får jag väl dränka in bilen med rakvatten eller något :)
#5 Säger som Kristin - fest!!! Att du orkar! Jag har kört bil hela dagen och håller med om att det ska bli skönt att ta tåget, vi får försöka hålla varandra vakna 
#11: Men fy så hemskt…Kunde gått riktigt illa.

#11: Vilket klockrent ordspråk!
Vilken tur att ni hann stanna!

#11 Vilken tur att det gick bra!
#16 Tycker vi lyckades väldigt bra med att hålla oss vakna :-) Helt utan hjälp av skrikande ungar som idag också… Kanske inte helt konstigt att man känner sig väldigt sliten idag.
#19 Med hjälp av en norrman och lite humor så fungerade det