Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 413 ggr
[daytona]
0

dålig av vaccineringen.

Var iväg igår o vaccinerade hästarna, hästinfluensan…. Och Nilla blev lika dålig i år igen! Hängig och apatisk är hon, och öm där sprutan togs. Och hon går undan, det går knappt att muta med morot!!! (hallå, hon är en shettis!!)Flört

Någon mer som varit med om det??? Att dom blivit dåliga efter vaccineringen??

Första året vi tog sprutan reagerade hon inte, men efter det, varje år. Ett par -4 dagar brukar det sitta i. Har aldrig varit med om att någon annan häst reagerat på det viset, så man undrar ju VARFÖR hon blir så dålig!

sanne
0

Jag har oxå haft en pålle som blev jätte dålig av vaccinet, vår veterinär tyckte till slut att vi inte skulle vaccinera längre för hon var så sjuk att hon bara stod med huvudet mellan frambenen o sen snurrade runt sig själv om man säger så, feber, åt o drack inte, sen bara skakade hon o var helt vinglig..

det ville inte jag vara med om mer så jag slutade vaccinera henne !

[daytona]
0

Usch! Riktigt så illa är det inte med min, men hon mår ju helt klart inte bra!! Men hur är det om man slutar vaccinera. Man får ju inte komma på tävlingar med dom då, utställningar…hur är det med det?? Kommer inte ihåg om jag visade vaccinationskortet då…eller om det går utan på utställningar. isf är det ju inte noga med vaccinationen, så sätt.. OM inte den andra kommer hem med flunsan från ngn tävling eller så… Kluven på hur man vill göra!

Annette
0

Det är inget vaccinationskrav på SSS och lokalföreningarnas utställningar. Har aldrig varit med om att det varit det på andra föreningars heller.

[daytona]
0

ok, kom bara inte ihåg hur det var…tack

RebeckaSvensson
0

På häst har jag inte varit med om att någon av mina har reagerat, men vår hund har fått allergisk reaktion när han fick sin andra vaccinspruta. Den första reagerade han inte på, men den andra reagerade både han och systern på. Efter det vaccinerar vi inte honom mer. Han träffar väldigt sällan andra hundar så det får vara så.

VeronicaP
0

Är det bara så lite så hade jag fortsatt vaccinera faktistk , det är ju så att de kan reagera lite granna på vaccinet precis som barn kan göra när de får sina vaccinationer , med lite svullnad, feber osv.

Med tanke på att det verkligen floerar A2 i hela norrlandskusten så hade ju inte jag tvekat .

http://www.travsport.se/sinfo?kommando=smittInfo

Ni kan ju alltid gå in här och ha lite koll ..

[daytona]
0

Det är ju det jag tänker på. Är jag ute o tävlar den stora så KAN hon ju faktiskt dra med sig något hem, eller på en utställning likaså. O vilket är värst ett par dar dålig av vaccinet eller få A2??

Stina79
0

Jag vaccinera mitt sto för ca två veckor sen mot stelkramp och hästifluensan. Hon blev faktist lite dålig, men mest trött i två dagar sen var det full rulle igen i hagen./Stina

LindaNordberg
0

Har ni provat HCG?-fritt vaccin. (vaccin utan kvicksilver)Tydligen ska det funka på de som inte tål vaccin.

Pysen reagerade väldigt på vanligt vaccin så till slut gav jag upp. Inte så kul att ta ut vetten akut efter varje vaccinering. Tänkte prova det HCG? fria men det blir inte så lätt nu. Ledsen

(ps. kommer inte ihåg förkortningen)

[daytona]
0

Det ska jag ta o pröva nästa gång, om det nu finns här hos oss. Måste kolla upp det! 
3 dar ungefär var hon hängig, men sen vart det samma gamla Nilla igen. Skönt!