Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 527 ggr
zettan
0

God morgon 23 januari

God morgon

Här är det -5 grader och is¨på bilrutorna. Brr hörde att de skulle komma regn in i morgon igen så man får väl passa på att njuta av kylan idag då.
  Hästarna mår toppen och är glada och pigga. Var hos veterinären i går eftermiddag och vaccinerade lilla Agnes och så gjorde han en besiktning på henne och Boombastic. Allt var bra med dom båda. Skönt att höra tycker jag.

Ha en bra dag alla

sanne
0

Go Morgon

Idag är jag hemma med våra barn som har feber. det är bättre med hingstarna idag, men efter mycket efterforskningar igår har det kommit fram att vi har påhälsningar i stallet på nätterna, så jäkla obehagligt. Idag ska jag till Polisen, sen ska larm o övervakningskameror sättas upp. Nu får det vara nog, vad händer nästa gång?! När man har funderat lite börjar det komma fram fler saker man inte tänkt så mkt på innan..

Annars mår pållarna bra, Fairon har hittat sin plats o är kompis med Beyla o Tipsy, dom busar o äter ihop, skänt med hästar som är så coola o bara finner sig i det mesta.

nu ska jag äta frukost sen får vi sätta fart här ! Ha det bra allihopa

Hanna-D
0

God morgon

Även här utanför Stockholm är det -5. Jag är pjoskig och har lagt ett täcke på gamla Fixy dagtid. Vill att hon lägger all energi på att lägga på sig lite extra hull än att energin ska gå åt till att hålla värmen. Hon såg väldigt skeptisk ut Skrattande

Det märks att våra hästar inte är vana vid att ha täcken. En del gick fram och började bita på täcket och en blev jätterädd när det helt plötsligt var en grön häst i hagen…

Ha en bra dag!

Charlotte-Aveback
0

#1: Men, fy vad otäkt med påhälsningar i stallet nattetid! Hoppas verkligen att ni kan sätta stopp för det innan en riktigt allvarlig olycka sker! Håller tummarna!

balotte
0

God morgon!

-7 grader och fin soluppgång, det var så fint i hagarna idag pållarna njöt när dom kom ut, men det skulle väl inte hålla i sig tyvärr. Vi går mot ljusare tiderSkrattande

Ha de!

Mija
0

God morgon, eller snat god förmiddag kan man säga.

Här är det också minusgrader -5 och härligt frostnupna buskar och träd, soluppgången gick inte av för hackor idag, underbart att se för en gångs skull, inte blåser det heller, perfekt. Det märks tydligt att vi går mot ljusare tider.Glad

#1: Sanne, hoppas verkligen ni får stopp på era ofrivilliga påhälsningar, inget trevligt alls, tur att det inte blev värre igår med hästarna.

Daladis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon!
Har varit ute och fodrat, vattnat och pysslat om alla djuren. Så skönt när det är lugnt ute och även djuren verkar mer lugna och "mysbenägna" på morgonen idag, kanske för att det är så kallt så dom inte vill röra sig Förvånad
termometern visar på -10,5. Min nya fyrbening verkar ha gjort sig hemmastadd redan och "hummar" när jag kommer in i stallet. Han är himla mysig!
Ha en bra dag alla! Bifogar bild på vår nykomling. //Erica

[Anna-N]
0

#6: Åh, en vargvakt :-) Varifrån kommer han?

Här är det kallt i dag. - 12 grader men solen är på väg upp så kanske det blir en fin början på dagen iaf, men sen skulle det bli snö o plusgrader igen.

I dag blir det det gamla vanliga här….

Ha en bra dag!

Trine
0

Gomorron,här är det -14 brr det tog emot o gå ut..

Är hemma med sjuka barn, är inne på andra veckan nu..Ledsenmen det går åt rätt håll nu. Vi ska avvakta lite se om graderna kryper upp lite sen går vi ut o pysslar lite med pälsbollarna en stund.Aldrig fel med lite frisk luftGlad

Kratern
0

Nu har kylan kommit! -21 i morse.

Nåja, det är lite väl mycket faktiskt. Ändå tycker jag att det är bättre än slask och is. Skrattande

Marta
0

Det är inte varje dag man får blommor från Norrlänningar, men idag är en sådan dag.  Tack så jättemycket!     Kyss

RebeckaSvensson
0

God middag!

Har haft föreläsningar hela morgonen och förmiddagen och snart ska jag iväg på ytterligare ett pass med statistik.

#6 Så fin!

zettan
0

#6 ååååå så sötSkrattande 

Fy sjutton sanne vad obehagligt. Hoppas verkligen att ni får stopp på eran objudne gäst.

Daladis
0

#7- Han är köpt söder om Uppsala föräldrarna kommer från Öland. Det finns inte så många uppfödare, men vår lamas bror "jobbar" som vargvakt i Dalarna. Undrar om det kan vara den i närheten av dig? Ska bli jätte intressant att jobba med honom och få honom ledvan, sedan ska han gå med fåren och vi hoppas att han kommer att vakta mot varg, räv och lösa hundar. //Erica

[Anna-N]
0

#13: Stämmer. Grosse Günter bor här i grannbyn…Jag tänkte om din var därifrån också om de hade fått tillökt :-)

Vad spännande och se hur han kommer fungera. Lycka till!