Hollandstur 2008
Jeg vil takke så mye for at jeg og de andre fikk være med "svenskene" til Hingstekåring i Holland 2008. For en fantastisk opplevelse! Så gøy å endelig se og møte dere.
Jeg har lært veldig mye på denne turen. Og utrolig mange tanker surrer nå i mitt hode om min avel. Og vi har jo fått kjøpt så mye fint utstyr. Neste gang vi er på utstilling er det hvite grimer, 2 handlere og løvblåser som gjelder!
Vi vil på tur med dere igjen!!!!

Oj!! Måste nog försöka följa med nästa år

#1 jepp! 
Tror han falt i smak hos de fleste jeg.
#2 Jaaaa, Du FÅR INTE MISSA DETTA!!!!!

Hmm, ang Handlern… Tror nog jag ska skicka iväg min dotter, 19 år, på nästa resa…. 

Det är redan 22 bokade till bussresan nästa år!! Vi är helt överväldigade över intresset!! Du som vill göra en föranmälning, det går bra att kolla in www.shetland4fun.com. Längre fram i vår/sommar kommer vi begära en bokningsavgift, men först måste vi ge holländarna en chans att räkna på priset! Holländska förbundet sponsrade med en del pengar vad det gäller inträde/katalog/lördagens buffé med fri bar!
Är det bindande anmälan, om man föranmäler sig redan nu?

Ha ha sådana handler (många sådana) så ska jag också se till att skrapa i hop pengar till resan ;-)

#8 Det kryllar av dem ju… :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#9 haha då får jag ju börja spara då ;-)

#10 Det fanns de som tittade mer på alla handlers än på hingstarna i ringen hörde jag… :-P
/Cattis
Undrar om vi var på samma premiering… Jag såg inga "intressanta" handlers 
#12 Håller med hanna, såg inga intressanta handlers…
Delad glädje är dubbel glädje :)

#13 Enligt den yngre kategorin deltagare fanns där tydligen en del intressanta objekt att titta på :-D
/Cattis

YNGRE kategorin?????
Enligt bilder ser jag också intressanta objekt.
Uppenbart är smaken lika delad som baken, oavsett åldrar…
Jag var ju inte med nu, av flera skäl. Skulle egentligen vilja dock… Ett av skälen till att jag inte var med nu är att jag tycker väldigt illa om att åka buss, blir åksjuk mm. Men jag har listat ut att jag skulle kunna fylla min 7-sitsiga bil (6 pers åker MKT bra i den) och bila ner härifrån, det borde inte bli så himla dyrt. För ekonomin är den andra stora orsaken till att jag inte kom iväg - jul med tre barn kräver sina utgifter och två av dem fyller dessutom år mellan jul och nästa barnbidrag, så det är rätt skralt i kassan den tiden på året…
Kanske skulle vi ändå kunna samordna boende etc, även om jag är så tråkig att jag inte vill åka buss?
Jag måste ju säga att jag har bokat för nästa år, har velat åka dom två andra åren också MEN just pga ekonomin, problem att sitta still längre, samt att jag är tro det eller ej så jäkla blyg i stora sammang. Men nu tar viljan över.
Kom på att om man lägger undan 250 kr varje månad fram till det är dags att resa så får man ihop en hel del pengar.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Japp jag ska också med trots jag inte känner ngn o är lite tyst o blyg m mkt folk som jag inte känner! men ibland får man testa ändå!

he holland är mycket kul att åka tiil i allafal med bra sälskap
av märtas dotter!

#19 Nämen, är det vårat popcorn?! :-)
/Cattis

Resan i år kostade 3000:- då ingick resa,hotell,frukost,kvällsmat,inträde ,katalog,mat odryck på bussen.Det som tillkom var lunch på premieringen 2x100:- samt drickat på hotellet 3x100:- Sen tillkommer om man ska handla en massa eller som en annan som försöker tömma baren ,men det är inte ett krav. Resan blir ca 350 kr / månad räknat från nu.Du får se en del hyfsade hästar och träffa en massa fantastiska shetlandsfolk,och detta ingår.

#18 Jag åkte själv i år och det gick ju bra.
(Jag är ingen framåt person precis, ska tilläggas)

#22 Du smälte väl in riktigt bra tyckte jag! :-)
/Cattis

Då kanske t.o.m. jag skulle passa in om man inte beöver vara framåt =)
Anna Lundin: Var bor du nånstans?
#25 - jag bor i Nybro, passerar säkert dig på vägen…. ;)

#26 Nybro…hmm…var ska man placera det…Småland typ eller? Japp klart du passerar Skåne!! Alla vägar bär till Skåne! Vet du väl ;) hihihi
Jag vill bara förtydliga att jag INTE kommer boka några hotellrum eller sånt nästan ett år i förväg, utan för mig är detta ett sätt att resa som passar mig bättre än att åka buss, utan att själva resan ska behöva kosta en halv förmögenhet. Vill man redan nu vara säker på att komma med så ska man boka plats i bussen, för själv har jag mest funderingar på om och hur det skulle kunna gå att lösa.
Boende har jag inte ens hunnit fundera på än.
#27 - Nybro ligger i Småland, ja
#13 Då tillhör vi alltså den äldre kategorin då 

#29 Näe, men mellankategorin kanske. 
/Cattis

Vad roligt att så många anmält intresse redan nu, nästan 30 pers.
Nu är det ytterligare tre anmälda 
Anna-Karin (Stuteri Vithatt), Mija (Stuteri Paradiset) och Pia (Stuteri Tomtagården)

Vackert, Väst börjar komma ut ur dimman också!! Trevligt

Jeg har meldt meg på tur. Har pratet med de andre som var med i år og de har meldt seg på/skal melde seg på.
#27 men Petra var var du på geografilektionerna???
Det ska bli sketakul! Klart du ska med Petra!!!! Vi kan ju samåka härifrån vårt område ner t malmö…?

#35 Får se vad ekonomin säger..hade varit riktigt kul! :D
spara spara spara!!! lägg undan ciggpengarna! Det är en början, fniss!

Lägger alla pengar på Lillen nu ju! :D Mmm vi får se..
Har anmält mig nu :)