Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 532 ggr
Annette
0

God morgon 26 januari

Skönt med lördag :)

Vad som händer här idag beror på väder och vind. Helst skulle jag vilja greja med hästarna, men blir det spöregn och blåst lockar inte det jag tänkt mig. Skogspromenader med glada ungston i halv storm är ingen hit.

Jag har fått en plötslig lust att göra ordning saker. Eftersom jag inte är gravid så kanske det är vårkänslorna som har vaknat till liv? Jag funderar till och med på några nya krukväxter, så långt har det gått ;)

Nu skall jag åka till stallet, sedan skall jag åka och handla mat. Efter det får jag se om min ordningssamma sida är kvar. Det är nog inget att garantera ;)

Ha en bra dag!

sanne
0

God Morgon

Här blåser o regnar det så himla mycket, att hästarna få stå inne en stund till.. fast det finns vissa där ute som är tokiga o vill ut.. men snart får vi väl ta på oss höga gummistövlar o regnhatt, bara att gå ut.. Idag har jag kallat till stallmöte m de inhyrda, det känns som det behövs nu, ibland önskar jag att vi var själva i stallet…

Alla pållar mår bra, Jozo är fortfarande svullen o läppen är inte snygg, han kommer säkert få avdrag för skönhetsfel i framtiden, men men…idag ska jag inte göra mest, fixa o dona i stallet bara, samla ihop lite tvätt kanske..

ha en bra dag i regnet allesammans

balotte
0

God morgon!

Idag fick hästarna stanna inne det spöregnar och det väntas storm idag. Blir lite pyssel med hästarna och sedan kalas.

Ha de!

[Anna-N]
0

God förmiddag!

Här är det sol och runt - 7 grader. Helt perfekt. Snön ligger kvar också, ca 1 dm.

Har bytt bädd i stallet från spån till torvmix. Mockningen tog 3 timmar mindre tid i dag och det blev en tredjedel antal kärror mot normalt. Nu ska bädden bara "sätta sig" sen blir det nog hur bra som helst. Vill kunna göra annat än bara mocka om dagarna :-) Dessutom blir det mkt mindre gödsel att köra ut på åkern. Bara fördelar mao.

Önskar alla en bra lördag!

Milla
0

God förmiddag!
Idag blåser det som 17 och regnar, dom har lovat storm här idag, så jag ska snart gå ut och ta in hästarna och sen ska jag städa här inne.

Ha det gott

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

God morgon , här regnar det och blåser och som sagt storm är utlovad här med så . Eminem mår bra och var riktigt snäll igår när jag skulle tvätta och så , han var väl glad över att få kommit hem kan jag tro . Ska snart åka och jobba och det gör ju inte så mycket när det är sådant här skitväder.

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Har varit uppe och tvättat sedan 8 och det sista håller på att torkas nu. Solen skiner, det är någon minusgrad och vindstilla, mao riktigt härligt väder och det är bara djuren som fattas för stunden. Sconsen har jag precis ställt in i ugnen så snart är det dags för lite frukost. Ska läsa igenom några skrivelser från min farbror samt göra lite annat innan det är dags att ta tag i pluggandet som resten av dagen ska ägnas åt.

Hoppas alla får en trevlig lördag och att stormen inte blir så farlig.

zettan
0

morrn morrn

Mina hästar är ute i detta busvädret. Men dom ska få komma in vid lunch tänkte jag. JAg är mkt orolig för lodjuret som setts i närheten av stallet. Hoppas den har vandrat förbi. Hörde att ett gäng jägare skulle ut på jakt idag. Så vi får väl se om de hittar spår av lo i skogarna.
  Tänker inte göra så mkt idag. Putsa i stallt hade ja tänkt mig i allafall. De är nog ett måste. Får passa på när vädret är som det är. Hade planer på unghästträning i skogen men de vet i sjutton om ja gör när det blåser och spöregnar. 
  Ha en riktigt bra dag alla

Charlotte-J
0

God middag!

Här har det varit en lugn morgon med "valprace" på vardagsrumsgolvet, vad roligt det är att sitta och titta på dom. Man skrattar så man känner att man trots allt har magmuskler någonstans där innanför "späcket" Flört

Snart ska jag och "småtjejerna" ut och fixa i stallet med mockning och vattenfyllning osv. Sen ska vi försöka hinna med att plocka in några av pållarna och göra dom fina. Kanske blir det även några kort tagna idag.

Ska bara bryna på köttet till dagens köttgryta, som sen får passas av Anton, innan vi går ut.

Ha en bra dag allihop!!

Amor vincit omnia Kyss

Trine
0

Goddag!

Här skiner solen från klarblå himmel och det är nollan plus..

Ska ut och ta nån slädtur med mina småtroll (både barn o hästar inräknade) Få se om vi tar och grillar lite korv ute sen.Skönt för nu är vi piggare allihopa.

Ha en trevlig helg alla.

Puzzel
0

Morrn idag ska jag ev kolla på en stallplats har några som låter bra och spännande ska ringa runt lite i helgen om inte barnen blir sämre vill säga rasmus o Tobias har ont i halsen, hosta och snoriga. Ska snart till stallet efter att ha varit ute me dogsen, här är för engångs skull hyffsat väder.

Ha en bra dag