Ullared - hästgrejor
Är det någon som vet om det finns tex torrschampoo i Ullared?
Hur brukar det vara med övrig utrustning i stl Shetland nu för tiden?
Jag har inte varit där på några år och senast fanns det nästan inget till de små. Nu funderar vi på att åka dit v 7, sportlovsveckan. Ungarna behöver lite sommarkläder inför deras utlandsresa. Det borde väl kommit in då?

Väntar på fortsättningen… :-)

Jag med, verkar ju spännande detta… :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Väldigt, ska det komma något mer eller inte :-)

Jag var för snabb ;)

#4 Jaså, du hade tänkt dig en fortsättning och inte bara överskriften 

Snacka om att vara nyfikna
.

Eller så är det i brist på sysselsättning och problem att sova det beror på ;-)

#5. Japp, men fingrarna reagerade snabbare än hjärnan ;)

#7. Jag somnade av misstag för några timmar sedan. Nu har jag varit uppe och släckt i hela huset.

#7 Du har smittat mig tror jag…
/Cattis

#9 Jag har inte kommit ifrån datorn och läxböckerna än.

#10 Det är nog tvärt om istället

#12 Nej då, så kan det omöjligt vara. :-) Tur att inte dansbansintresset smittar oxå! :-P
/Cattis

Har ni varit i Ullared någon gång då? Det är ett bra ställe för sömnlösa. Man blir alldeles köpgalen och kommer hem med kassvis av strumpor. Hästavdelningen är också livsfarlig, för hittar man inga hästsaker så är kläderna ruskigt billiga.

#13 Nu blir jag ju sugen på att ut och dansa så här mitt i natten, farliggt att nämna dansband för mig :-) Du verkar inte vara så mottaglig för det, tyvärr. Jag får väl se till att ta med mig ordentlig dansbandsmusik till Tyskland så vi alla kan njuta av det där :-)

#14 Har aldrig någonsin varit där… Men en vacker dag så… :-)
/Cattis

#15 OMG!
Jag lägger genast till öronproppar på packlistan! ;-)
/Cattis

#14 Aldrig varit i Ullared och det känns inte riktigt som om jag kommer att ta dit i första taget heller… Hatar att trängas med folk i affärer.

#17 Då får jag väl se till att investera i ordentliga högtalare så att du (eller någon annan) inte ska kunna undgå den riktiga musiken :-)

#15. De där dansarna känner jag till! Det ligger en festplats nästan granne med min kyrka där Lasse Stefanz och de andra i den branchen brukar spela. Det blir minsann extra jobb för mig. Ölflaskor i kyrkfönstren, begagnade kondomer på kyrkogården osv. Jag väntar bara på den söndagsmorgon det hänger ett par trosor på dörren till sakristian. Och att jag inte upptäcker dem först…

#0 Vissa gånger jag är där finns massvis med shettisgrejor, nästa gång finns inget. Något jag alltid köper är iaf foxfire, billigare än på alla andra ställen jag vet! Täcken, grimmor och sådant brukar alltid finnas i strl shetland. Torrschampo har de också haft, har köpt det där.
Ang barnkläder, ingen aning.

#20 hehe

#21. Var torrschampot bra? Jag vet inte om GG har kvar det jag brukar köpa, jag letade senast jag var där men hittade inget.
Men där är ju allt centralstyrt numera, så personalen vet knappt vad som kommer hem.

#20 Begagnade kondomer på kyrkogården, vilket trevligt ställe…

#23 njä.. nej det var inte så bra tycker jag. Köpte det där i blå flaska med gul kork och etikett. kommer inte på vad det heter bara. Köpte även pälsglans av samma märke, men det var inte heller någon höjdare. Kanske finns det andra märken också..? Tycker att det finns mer och mer hästsaker där varje gång, kul!
Köpte mycket billiga täckes hängare sist jag var där! 35 spänn, precis lika dana som de från börjes. Tänkte länkat, men börjes sida fungerade inte nu.
Hinkar är också billigt och bra!

http://www.hippson.se/shop/product_info.php/cPath/169_199/products_id/1575
gör väl så då.. Lite skillnad i pris, 225 spänn kostar denna mot precis en likadan för 35:- på ullared..
Anett i Ullared finns också The Tack Shop, kontakta Chris om du är intresserad så kan du åka till henne. Här är en länk:
Veritas odium paretFörvånad

#27. Tack för tïpset! Har varit inne på den sidan någon gång, men inte tänkt på att det ligger i Ullared.
#15 Jag visste att det fanns en fördel med att åka tåg
(ingen dansbandsmusik)

#29 Och där kom jag just på ytterligare en nackdel med tåget ;-)

Ska till gekås om en stund, så jag kan kika om ni vill 

#31. Gärna! Om du vill får du gärna kolla vad regntäcken i stl 95 och 105 kostar också.
Tack på förhand :)

#32 Jag köpte ett regntäcke i str 95 rosa och ljusblått för 249 kr. Jag köpte det strax innan jul

#33. Är det bra? Priset var ju helt okej.

Usch ska erkänna att jag var i Ullared för ett lite litet tag sen och jag kollade inte ens på hästsakerna hm

#34 Fungerar bra. Hon ser ut som en riddarhäst när hon har på sig det.
Sportlovet… Du lär INTE vara ensam i affären…

#37. Jag tror inte det är så farligt. GeKås är så stort nu, sportloven är nog lite utspridda på olika veckor och det är vara sig lönevecka eller barnbidrag. Jag tror inte pensionerna har kommit heller, så då kanske man slipper trängas med livsfarliga åldringar. De kör bara rakt fram med kundvagnarna, så det gäller att hålla sig ur vägen ;)

#38 hm jag var där under jullovet och aldrig mer säger jag *S* så vi fick åka dit en gång till var där nu när de varnade för stormen så underbart lugnt var där då ;-)

Hör ni inte av mig här efter besöket, så vet ni varför. Då har jag blivit nermejad av kundvagnar på GeKås ;)

Det finns 60 utgångskassor på Ge-Kås.
Ett tag hade de mycket till shetland som tredelade bett för 59 kr, men det var ett tag sedan jag såg dem nu. Inte för att jag är där så ofta nuförtiden men lite koll har man ju, när man är född och uppvuxen strax utanför Ullared.

Nu har jag varit på Gekås =) hittade inget torrshampo, men regntäckena kostad från 249 kr och uppåt. Blev alldeles chockad över hur lite folk det va, helt underbart! MEN sportlovet lär det va hemskt!! Good luck!

#42. Tack för hjälpen :) Då satsar jag nog på att köpa regntäcke i Ullared.
Vi måste dit på lovet, eftersom båda ungarna numera går i skolan. På helgen vill jag inte åka. Mamma hänger på och hon är pigg på äventyr. Vi brukar åka hemifrån vid 5-tiden, så vi är där när de öppnar. På hemvägen går det alltid att lura med henne till något annat ställe. Borås eller Jönköping tex. Lika bra det blir en heldag när man ändå är i farten :)

#43 köpte även ponnygrimmor för 9.95 st
SOM hittat *skratt*

#44. Ojdå! Då kan man ju verkligen lagra upp.
#38 tja, det trodde jag om novemberlovet men ack, vad jag bedrog mig. Vi vände och åkte hem igen efter att ha sett kön. Just loven är tydligen hemska. Jag hoppas ni får det lindrigare dock.
Känner mej inte särskilt bekväm på The Yellow Bag Shop, men den ligger ju inom distriktet så visst har det hänt att man diskret kodoftande slunkit in på väg förbi. Mitt "pers" sattes i somras, besök på 12 minuter, en tisdagsförmiddag. Hann in på hästavdelningen och köpte linfröolja och några grejor till, plus en glass vid entrén. Sen räckte det.
Ungarna har lärt sig att kolla kön på webben innan ev besök.
#47 kollade också kön på webben innan vi for dit på novemberlovet. Ingen kö alls då, men 60 minuter senare JÄTTELÅNG!!!

#45 va på gekås halv 6 imorse…. inget folk så jag passade på att smita in på hästavdelningen när jag va där och lämnade några pallar…. hittade torrshampo, tror det va en liter för 99 kr, equilus eller nåt hette det. så det fanns ;-)

#49. Det är det märket jag haft nu och det är jättebra. Tack för informationen :)

#50 Då kanske ni är sugna på ett litet studie besök efter shoppingen?! med lite fika o så!! sen har jag ett telefonnummer man kan ringa för att kolla hur mycket kundtillströmning det är om ngn är intresserad, brukar ringa när vi är på gång, så man vet vad man har o vänta…

#51. Studiebesök på Hööks?

HAHA ja det kan jag väl fixa också men jag tänkte mest på hos oss på Solliden ! du kör ju "nästan" förbi !!

#53. Stuteribesök säger vi aldrig nej till :)
Har ni också sportlov v 7?

Japp ! fast jag jobbar.. men bara halva dagar.. kan alltid kolla när jag kan sluta bara jag vet vilken dag, men vi kan ju höras av, vore jätte kul om ni vill komma förbi o kolla lite på våra leriga, flodhästar… haha..

#55. Javisst. Vi planerar att åka 15/2, om det inte blir jättedåligt väder eller så.

oki då ska jag kolla om jag kan åka lite tidigare den dagen ! men vi hörs av närmare !!!

#56 och sen när ni har varit hos Sanne är du välkommen att träffa lite mer shettisar ;) Har ju hästarna bara 7 minuters bilfärd från Sanne =)

#57. Vi har nog att göra i Ullared ett bra tag, så vi kan svänga förbi på hemvägen. Då har du kanske jobbat klart ändå.
#58. Så nära! Vi kan nog klämma in två ställen ;)