Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 12-foder-utfodring
Läst 693 ggr
Annette
0

Betet i torkan

Hur har ni andra det med betet i torkan? Vi har sandjord, så det är inte mycket just nu. Mina hästar är (för) tjocka, men jag lägger faktiskt ut hö en gång om dagen ändå. Det känns i alla fall bättre för mig. De stora äter, men shettisarna petar bara i det.

kacka
0

Än så länge så har det funnits gräs men fått byta hage några gånger för återväxt. Släppte ju hästana relativt sent så gräset hade vuxit upp ordentligt men visst är det torrt i markerna… I en av hagarna så är det en stor å som gränsar. Där är det redan nu ganska lågt vatten… Hoppas det inte sinar helt…

nallebjörn
0

Torka?! hi hi jag har så mycket gräs att hästarna sommar i det. Välkomna med hästar *S*

VeronicaP
0

Än så länge inga problem , det finns gräs och jag har bara bytt hage en gång så det är lungt faktiskt. Nu fick vi ju bra med regn i natt så nu blir nog gräset lite gladare i allfall..

hippoteket
0

Än så länge ha rjag bott om bete och julgrisarna är runda och go'a… Till och med fullblodsstoet set ut som en flodhäst!!! På enbart bete!!!

Hö skulle de inte ens titta på, om jag lade ut det.

Men det är inte utan att det var skönt med regnet i veckan, det gjorde ju att tillväxten ökade en del…

thira
0

Har hur mycket gräs som helst…..

SannaHolmgren
0

Betet i torkan var inga problem. Vi har (för) mycket gräs. Men efter en dags regn så svällde hästarna upp och samlade vatten i kroppen. En tydlig synlig Skillnad alltså.