God morgon 28 januari
Morrn morrn
Idag är det nollgradit ute. Härligt att det är uppehåll i allafall. Igår bjöds de ju på en underbar fin dag och de var helt underbart att vara ute. Zettan blev riden och Rosa fick en långpromenad. Åringarna borstade. Så igår kände man sig riktigt nöjd. Börjar ju så smått börja grejja med dom inför Frillesås utställningen. Men frågan är om Agnes ska följa me dit. Hon har kliat bort lite päls men den håller på att växa ut. Men hinner den göra de i tid? Ja ja vi får se. Hon förbereds i allafall så får ci se dagarna innan hur hon ser ut. Annars så har hon en trav som är helt otrolig. Hon bara flyger fram på vägarna.
Nee nu ska ja åka till jobbet.
Ha en bra dag alla

God morgon!
Skall strax bege mig till församlingshemmet. Det kommer lite folk som skall titta där idag. De skall utreda vilka av pastoraters 14 fsh som skall säljas. Mitt ryker garanterat, så då blir jag av med en del timmar där. Får väl föärsöka hitta ett litet extrajobb för att täcka den förlusten.
I eftermiddag måste jag snygga till Eurydike lite. Hennes päls är för tjock för detta varma väder och i morgon skall hon och Rosa ut och åka lite, så då måste hon ju se presentabel ut.
Jag har just intagit nen näringsriktig frukost bestående av fem skumprickar och två Dumlekolor. Företagssköteskan skulle nypa mig i örat om hon visste det, jag som dyrt och heligt lovat att skaffa mig bättre frukostvanor.
Ha en bra dag!
God middag!
Som vanligt får jag inget gjort av värde, måste ta mig i kragen och bli bättre. Men det är så när man går hemma hela tiden, man skjuter allt framåt.
Tänkte jag skulle ta en storrengöring på hästarna idag, men dom är ju blöta så det blir det inget med. Då får jag väl ta och städa källaren då. Fast det hade varit trevligare med hästarna.
Ha en bra dag!
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Morrn , vädret här är ok varit nån minus grad men börjar bli mildgrader nu solen tittar fram men tyvärr har jag tre sjuka barn mindre kul influensan på dem troligen feber, halsont , hosta och snoriga.
var och kollade på en stallplats igrå av de svar jag fått va ett trevligt litet stall med två hästar, får och några höns.

God eftermiddag!
Här har dagen varit rätt lugn, hästarna är blöta så någon borstning blir det inte idag, en del av hagen är just nu isbelagd, men med dagens mildväder så försvinner det nog snabbt igen, skönt.

Go efter middag
Precis hemkommen från jobbet o ska strax ut till stallet ! Ska se vad man får gjort idag, väldigt massa trollsnurror just nu på de flesta men vi får väl börja reda ut dessa … jag måste verkligen ta mig i kragen o fixa anmälan till hingstpremieringen.. suck va tiden springer iväg..
nu ska jag ut i regnet, ha en fortsatt bra dag !