Shettisvallack säljes eller bytes!
Ja, jag provar att sätta ut annons på Älvåsens Vilje. Lite sorgligt känns det!
Född 99, stor och kraftig, slutmätt till 106,9. Regelbundet avmaskad, chippad, fullvaccinerad och regelbundet verkad (såklart). Försäkrad i Agria utan reservationer.
Säljes INTE som barnhäst då det är anledningen till att jag säljer honom, han är för stark och envis för mina döttrar. Funkar hur bra som helst i all annan hantering såsom körning, tömkörning, lastning, omvårdnad, skulle lätt släppa in en hel skock med ungar till honom. Funkar även bra vid enklare barnridning dock ej då krav börjar ställas! Möjligen att en större, starkare och mer orädd ryttare skulle funka, jag har en sån tjej som rider här och då går han mycket bra!
Regelbunden tränad för instruktör både vid ridning och tömkörning. Han är fin form och vi har precis påbörjat sidvärtes rörelser, mycket välvilligt inställd till arbete (förutom ibland då barnen rider). Har även kört i skogen med honom!
Rockard och bröstsele kan säljas till om det inte hinner säljas innan!!
Byte kan tänkas mot SNÄLL ridponny!!
Maysod här på forumet är uppfödaren, han har haft en ägare emellan tror jag.

Puttputt

åååh så söt! jag vill ha en till häst :(
hoppas det hela ordnar sej bra
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

#3 Ja, jag hoppas han kommer till någon vuxen eller äldre barn som vill jobba med honom. Han är fantastisk när man vunnit hans förtroende, vilket i och för sif inte är svårt som vuxen…. men nu har han skrämt min dotter - och det vet han :-(
Perfekt häst för mig, men har ingen ledig box :-/ Får väl hoppas att han är kvar till sommaren eller något.
#5 ska du ha fler?
#6 Vet man aldrig! Rätt häst så kanske..

Puttar lite till… fel säsong kanske, fullt i stallen och precis innan jul….

Puttar igen…..

Puttar igen 

e han 'körbar' :)?

#12 Han är verkligen mycket körbar. Fast inte trav då. Du ser på bilderna att jag kört i skogen med honom, mycket körd med rockard både på vägar och åkrar. Han skulle passa så bra som körhäst!!! Har ju även tömkört väldigt mycket bl.a för Mariana Femling.

Puttar igen. Kan tänka mig att lämna ut på foder för senare köp!!!
Ska du sälja lokselen?

Nix, det ska jag inte. Den använder jag även till mitt russ. Däremot har jag en remsele till salu. Komplett! Passande russ i och för sig….
/Fia

Kan ju tillägga att byte inte är aktuellt längre då jag satt igång vårt russto och det verkar funka utmärkt :-D

låter som en perfekt körponny till mig, synd att man aldrig har några pengar…. Mycket fin var han i alla fall.