Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett10-färger
Läst 971 ggr
ester
0

Stickelhårig

Är det någon som vet om ett föl kan ha det stickelhåriga redan när de är små ? Mitt hingstföl är fux med en stor stjärn, när han nu har fällt runt ögonen så ser han stickelhårig ut. Stoet är fux med vit man och svans, hon har blivit stickelhårig mer och mer för varje år. Jag har haft stoet sedan hon var ett år och då var hon inte stickelhårig.  Kan någon säga något om anlaget till stickelhår ? Läser man om färger så står det inte så mycket om stickelhåriga.

VeronicaP
0

Jo de kan ha det  alla redan som föl , det har vi haft

nallebjörn
0

vad är pappan för färg?

ester
0

#2 Pappan är Rosengårds Gimmic och rödskäck

ester
0

#1 Blev erat föl mer och mer stickelhårig ju äldre den blev ? Vet du eller någon om stickelhårig räknas som en egen färg och kan de bli mycket ljusa som äldre. har du någon bild på ditt föl ?

nallebjörn
0

#4 stickelhårig är ingen färg.

Gimmic är jättefin….

VeronicaP
0

En del blir mer och mer för varje år och en del håller sig rätt jämnt,

en del av våra som är stickelhåriga har fux, stickelhårig som färg , nån har fått stickelhårig på övriga kännetecken.

Tyvärr har jag ingen bra bild som man kan se det på när de är föl.

ester
0

Tack ! för era svar

nallebjörn
0

#6 finns det någon häst som har stickelhårig som färg är det ju tokigt. Det är ju bara ett komplement som även ibland kan skrivas på färgraden om det breder ut sej väldigt mycket. Men har man en som är stickelhårig så säger man ju inte att den har det som färg.

VeronicaP
0

Nu menar jag inte som färg utan det står vid färgen fux, stickelhårig …

Nu förstår nog alla *ler*

nallebjörn
0

#9 ja så skriver man om den är rikligt stickelhårig Räcka ut tungan