Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 677 ggr
sanne
0

Go Morgon 080130

go morgon

nu är jag så trött på detta himla vädret.. man fastnar ju i leran hela tiden.. stackars hästar, men vad ska man göra?? någon som har förslag?? Snart ska jag jobba en stund, sen måste jag få klart en del papper till bokföringen.. suck.. men nu har jag fått iväg anmälan till hingstpremieringen ivf:)

Hoppas alla får en bra dag trots detta jäkla väder..

Hanna-D
0

God morgon

Har åkt på en dunderförkylning, blir inte lätt att somna sen. Ska ägna eftermiddagen åt att träna ettåringarna. De ser riktigt trevliga ut och få nog åka på någon utställning snart för att få lite social träning.

Ha en bra dag!

zettan
0

morrn morrn

Ft f*n vilket väder vi har då. Hmm allt blir blött och det är inte alls kul att vara ute. Hästarna är ute och dom vill nog komma in tidigare i eftermiddag skulle ja tro.
  Igår reds Zettan i ridhuset och uppförde sig som ett ljus. Inridningen har gått bra och hon fick till och med trava över 2 bomar igår. Riktigt kul att hon kommit igång nu.
  Idag blir de nog innepyssel med hästarna och även lite träning innen med bebisarna. Utställningen närmar sig och man börjar bli lite smått nervös hihi.

Ha en bra dag alla

Mija
0

God morgon

Nu har barnen skickats till skolan och en annan ska ta i itu med den roliga uppgiften tvätt, hm, tänk om det kunde sköta sig själv. Sedan ska några av hästarna få bli fina i fötterna och förhoppningsvis kunna borstas av lite också, de är ju alltid blöta eller fuktiga så man mer gör skada än nytta, men men, det vänder snart, hoppas jag.

Det är inte utan att det drar lite i utställningstarmen, men jag har ju bestämt mig för att vänta ett tag till, så det får vara ett tag till, men det skulle vara kul.

balotte
0

God middag!

Här regnar det hela tiden så det blir att sitta inne och jobba med tävlingen i hästskokastning. Idag kom äntligen mitt träns som jag köpte via tradera (60kr nytt) tyckte det var billigt och det var snyggt också.

Ha de!

Puzzel
0

God kväll, här planeras det prov flytt av Puzz har hittat ett nytt stall så vi har kommit fram till att vi ska prova och se hur hästarna kommer överrens. Stallet är litet men stor kuperad hage. Blir nog jätte bra tillgång till bana och ridhus en bit bort.

Annars har jag inte gjort många knop idag, sjukabarn influensan + halsinfektion. Mina äldsta som är diabetiker måste självklart bli sjukast. #8-40 graders feber konstant sen i söndags, kan knappt dricka. Har ringt sjukhuset men de säger bara att jag klarar honom lika bra hemma som de gör där och han har dete lugnare hemma suck men har telefon kontakt med dem varje dag . Sånna här gånger ångrar man att man utbildat sig inom vården.

Hoppas alla andra har det bra i ett tråkigt vinter väder med många nya bakterier.

Kratern
0

#0 Jag har ett tips….flytta norrut! Skrattande

Här är det 5 minusgrader och SNÖ! Ingen lera förrän möjligtvis i maj.