Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 11-skötsel-hästhållning
Läst 1565 ggr
tilja
0

Kissar på svansen

Är det någon mer än jag som har en riktig "svanskissare" i hagen. Hon lyfter nästan inte alls på svansen när hon kissar, den blir ju genompissigLedsen. Skulle behöva tvätta den ofta men det är inte så kul när det är minusgrader. Någon annan med samma problem?

balotte
0

Jag har samma problem, jag vet inte om det är för Balotte har så otroligt tjock svans så även om hon lyfter så hänger svansen ner.

zettan
0

Jag har samma problem med ett av mina ston. Desutom hatar hon när man ska tvätta och borsta svansen. Men vad ska man göra? Hon lyfter knappt på svansen när hon ska kissa. Kul när den vita slingan i svansen alltid är illgul i stället för vitGråter

StuteriSolo
0

det är nog ganska vanligt, ponnyer med tjock svans drabbas oftare, ser jag bland mina. eller så har jag ovanligt kissiga ston :)

AusaBausa
0

mitt gamla sto gjorde så o tyvärr eftersom svansen var nerkissad kom det in bakterier i slidan/rumpan på henne så hon fick gå på mga antibiotikakurer…tillslut fick vi sy ihop en del av hålet och sen dess har hon sluppit det men de får ändå tvätta henne varje dag…men nu kissade hon extremt mkt ockå..blev klassad som "pissemärr" men vet inte om det egentligen beror på ngn fölningsskada…kissade inte som vanliga märrar utan rätt på svansen..Jobbigt!

Milla
0

Japp här gör alla mina damer det. Har kommit på att om jag flätar svansarna så kissar dom inte på svansarna.

Jag flätar främst för att inte dom ska bli fulla med lera och det fungerar jättebra.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Kimpa
0

Vi har en som alltid kissar rakt ut i svansen trots att hon lyfter den.
Även när man flätar den kissar hon rakt ut i den! Helt hopplöst.

Annette
0

Vi har också en sådan ponny. Väldigt tjock svans och bra fjutt på strålen är väl orsaken.