Vem är hingsten?
det var inte lätt du…. tyvärr, inta kan jag inte. Liknar Äppelbo Pastillo dock. Men det är det nog inte

Pastillo är det nog inte. Honom har jag ett annat kort på. Skit, när man inte fotar så nr.lappen syns!
du ska se att någon känner igen den av alla hundratals svarta *S* jättesvårt.

Ja, det är inte så lätt. Kanske skulle satsa på något mer originellt?
Jag vet ju inte vilka som var där ens en gång… Ser ut som att numret börjar på 1… Någon som har förteckning????
Kan det vara Make My Day?
Jag känner igen honom… Jag tog bilder på alla hingstar under hela helgen, så om man kollar på mina bilder bör det gå att se… Make My Day var den jag också kom att tänka på, alternativt Fredrik, men numret ser ut att börja med 10x och alltså kan det med en snabb titt inte vara Make My Day. Jag röstar på Fredrik. Tror inte det var bilden från mönstringen jag använde på honom i hingstkatalogen, men om nån har den så kan den ju ta en snabb titt.

Tyvärr har inte jag hingstkatalogen. Men tills vidare litar jag på att det är Fredrik. Tack för hjälpen!
Kan det inte vara Lyckebo Ferro ??
Ferro visades inte på mönstringen.
Kolla på SSS hemsida i katalogen från mönstringen, och se under 100-109 så går det att se vilka hingstar det KAN vara (med tanke på siffrorna på nummerlappen).
100. Furunäs Bonzo (är det inte)
101. Dalton v.d. Voorstraat
102. Django v.d. Römer
103. Äppelbo Findus
104. Fredrik
105. Olivehults Ghost
106. Maxmer
107. Äppelbo Pastillo
108. Valentino
109. Struken
hur ser ni att nummer två är en nolla? dvs att det är 10? jag ser bara ettan jag.
Det är inte Dalton, Django eller Maxmer i alla fall. Jag tror också på Fredrik.
Det är inte Findus, Pastillo, Ghost eller Valentino heller… :)
#13 Då blev det inte många kvar!

Då får det bli Fredrik! Tack alla hjälpsamma!
När jag såg bilden tänkte jag omedelbart på Kasper….!
#16 Kasper visades nog inte i där… han är nog grövre också tycker jag
Och jag tycker inte alls att det ser ut som Fredrik, inte som jag minns honom i alla fall… I mitt minne ger han ett mindre intryck, kompaktare, lite rundare former och mkt mer behåring. MEN jag kan ha fel, teflonminnet sviker ibland :p
#18 därför tyckte jag det liknade Pastillo. Han är ganska lång i kroppen. Men det är klart hullet har ju stor betydelse för dagsformen

#19. Pastillo har jag ett annat kort på, så det är det inte. Jag litar på att det är Fredrik.
#17 Varför skulle inte Kasper ha visats där? De samlade ju ALLA hingstarna (söder om nån gräns de drog, var den nu var) på en enda mönstringsplats.
Jag var där på Söndagen med min hingst, vill bestämt minnas att de svarta var på lördagen, så jag såg dem inte.
#20 jag försöker komma ihåg vad för träns dom haft på hingstarna när jag tagit bilder. Eller i vilken orning jag kollat på hingstarna. Nån gång fått pussla och ta uteslutningsmetoden. Inte så lätt alla gånger. Kan säkert vara Fredrik. Kan man inte kolla det med hingstägaren kanske?
Det finns en förskräcklig bild ¨på Fredrik på ponnysajten http://www.ponnysajten.se/scripts/ViewHorse.php?s_Ras=1&s_Typ=H&s_I_Avel=&horseOrder=Sorter_Namn&horseDir=ASC&horsePage=14&horse_id=1490 Svårt att avgöra om det är samma hingst, kanske?

De svarta var på söndagen. Jag var bara där ena dagen och det var finaldagen, så det är jag säker på. Jag har råkat förlägga min katalog, den är inte på sin plats.
Därför kan jag inte kolla om jag gjort någon kråka vid hans namn. Korten på mönstringen tog jag med APS-kamera. Nu har jag lämnat in de filmerna så att jag har dom på CD också. Jag har ingen scanner och ibland vill man ha fotona på datorn. Det är nog bara den här hingsten jag inte har koll på. De andra har suttit i album i flera år.
AHH! DÅ var det ju på lördagen jag var där… Visste att det inte var samtidigt i alla fall. (brun hingst)

#25. Vad hade du för hingst då, för Zeb är väl svart och ganska ung?
Zeb är svart och ung, ja. Han var inte med på mönstringen.
Jag ägde och visade då Sir Douglas. Pappa till avatarponnyn, som för övrigt är den enda avkomma jag har kvar efter honom…
#21. Kasper visades i Näsåker. Gränsen gick norr om Dalälven/Gävle men det var iaf frivilligt var man visade.
Är 99,9 % säker att det är Fredrik.
Som Anna skrev så visade vi Kasper i Näsåker då han stod på station hos Näsvallen det året, så det är inte han på bilden.
#21 det var flera hingstar som inte visades där…

Jag är nästan säker på att det är Fredrik, jag betäckte 6 märrar ett år med honom, och Kjell-åke har visat honom några gånger på utställning när Arne Emanuelsson hade honom på station, så det ser ut som honom. Maria.

Nu har han hamnat i mitt album som Fredrik, så nu får det vara det!
Tack allihopa för hjälpen. Jag återkommer om jag behöver mer detektivhjälp.

Då tycker jag inte att Anettes ser ut som Fredrik om jag ska vara ärlig.

Samma träns, samma kedja, samma rygg. Jag tror man lurar sig på att han tittar bort på mitt kort.

Jag tittar mest på käkremmen jag , på din är käkremmen väldigt lös och det är det inte #33
Sen tycker jag iof sig att han ser mer framtung ut på #33 från generalmönstringen men det kan ju vara som han står ,

Jag ser ingen käkrem alls på Linneas foto. Skyms den av manen?
Varför inte kontakta ägaren och fråga?

#38. Bra idé!

Jo på kortet från generalmönstringen gör den det och med tanke på hur lös den sitter på din borde den synas ..
Men på det översta kortet ser man ju käkremmen och där sitter den tajt , och med tanke på att det är samma häst så borde käkremmen sitta lika dant även om det inte är tagit samtidigt , för så gör ju jag med mina…….
På kortet från Axvalla så var han på station hos en annan, och det är med andra ord förmodligen inte samma träns…
Jag tycker att det definitivt ser ut som samma häst på mitt kort som på Annettes. Käkremmen går ju inte att se, eftersom han tittar mot kameran på mitt foto och dessutom har mörk bakgrund som skymmer det. Tittar man på man och svans och kedja och andra detaljer som syns så tycker jag att det ser ut som samma. Att han är mer framtung på mitt kort är troligtvis för att han står mer ihop med benen.
Ring ägaren och fråga - det går nog snabbast. :)

Det är Fredrik på kortet, jag vet inte om det är mats oscarsson som har honom fortfarnde, men det är ju lätt att kolla, men att det är fredrik är ingen tvekan om saken. Maria.

Ni har redan övertygat mig om att det är Fredrik.