Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 2201 ggr
[Anna-N]
0

Nummerlappar

Hur fungerar det att man numera ska hålla med egna nummerlappar på de flesta utställningarna?.

Vilka för -och nackdelar ser du iom detta?.

VeronicaP
0

Tycker nog att det bara är syd som har anammat det , Vi har egna nummerlappar , så ibland använder vi dem och ibland de man får på plats.

Houdini
0

?

Nog har då vi i norr haft egna nummerlappar rätt länge, funkar jättebra.

FredrikN
0

bra med egna nummerlappar.. då kan man förbereda detta tidigare och det blir mindre att hålla koll på för arrangörerna

Milla
0

tycker det är kanon med egna, det har vi haft hela tiden

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Ellinor Johansson
0

Vi har gjort egna nummerlappar modell lite mindre (mini anpassade) har fungerat bra till vi skulle till Nybro. När man inte fick katalog innan vet man ju inte vad pållarna har för nummer.

Milla
0

haha håller med ellinor, vi kom ju försent och hade till på köpet fel nr i ringen

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

hippoteket
0

Det är ju lite jobbigt när det är kataloglöst som i Nybro nu, men annars är det ju smidigt med egna nummerlappar just för att man kan förbereda det innan man åker hemifrån. För jag sätter dem fortfarande helst på hästen. Då är rätt nummerlapp alltid på rätt ställe och visar man flera så behöver man inte hålla på och byta nummerlapp… Å>tminstone här i syd är det vanligt att man har nummerlappen på visaren. Sitter de på ponnyn kan dessutom åskådare lätt hitta rätt ponny i katalogen när de ser nummerlappen. Är det visaren som har numret så kan ju ponnyn vara oidentifierbar för en åskådare för numret kan ju vara på toaletten…

Jag har några sådana lappar där man själv ändrar numret. Sen har jag ett antal gamla nummerlappar i plast, som jag glömt lämna tillbaka till resp arrangör efter tävlingsdagens slut, sen jag tävlade hoppning (på stenåldern). Upptäckte att det gick att radera de tryckta numren på dem med Aceton (det jag hade tillgängligt), så dem kommer jag nog använda i fortsättningen.

Och för övrigt så är det ju just för att folk glömmer lämna tillbaka nummerlapparna så att serierna blir ofullständiga som systemet med egna, ändringsbara nummerlappar tillkommit. Arrangörerna slipper hela tiden köpa nya för att komplettera med…

VeronicaP
0

mm fast i norr har jag inte varit och visat så mycket precis ;-)..

jullan
0

bra med egna kostar inte mkt

nallebjörn
0

tycker det är  bra med nummerlappar man slipper sätta i tränsen. Är så fult tycker jag

Annette
0

Instämmer med #3.

kickan
0

Jag tycker det är smidigast med egna nummerlappar. Sedan tycker jag som #10 det är fult när den sitter på hästen det är bättre visaren har en på armen istället.

kacka
0

Jag är FÖR nummerlappar på hästen för om man tar kort så är det lättare att se vilken häst det är…. Men vackert är det nog inte men praktiskt…

Linda
0

Skönt att slippa hämta ut och ansvara över nummerlappar som ibland är handskrivna, de man köper ligger alltid ändå i tävlingsmappen.

Och är dessutom snygga.

-Tänk vilket jobb med nummerlappar det har varit.

Mvh Linda

RPAF är fortfaronde snälla och håller med egna och det till trotts att jag alltid lyckats släpa med dem hemFundersam

Hanna-D
0

#14 RPAF är fortfaronde snälla och håller med egna och det till trotts att jag alltid lyckats släpa med dem hem

Ja tänk så snälla vi är! Flört

Hanna-D
0

Jag tycker det är jättebra med egna nummerlappar så man kan förbereda hemma och slipper ha lappen i ponnyns träns, jag brukar ha den fäst i en säkerhetsnål på höger arm.

cinna
0

Hur kommer Öst att göra i sommar?

Ni som sätter fast nummerlappen på hästen, hur gör ni??

Charlotte-J
0

Öst har haft nummerlappar att låna ut förut och fram till Nyköpings utställningen förra helgen. Från och med nästa utställning som är på Rockelstad måste man ha egen nummerlapp och det finns att köpa på plats.

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

#16. Sätter du den så högt så den syns över hästen då? Annars syns den väl inte när man går på ring.

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Självklart. På sommaren har jag alltid t-shirt/topp och då blir det ju uppe på ärmen.

nallebjörn
0

#20 Åh Hanna sitt inte så… jag fick en rejäl utställning av Birgitta Larsson för att jag satt så…. Märkligt. Hon tyckte att hästen skulle hoppa över mej i en väldig fart för att jag satt så. Som världens fullblod rusar fram,. *S*

Hanna-D
0

#21 Haha… Är tyvärr bästa sättet att få fram öronen tycker jag (dvs slå pisken i backen) men jag kan hålla med om att det kanske inte är så lämpligt.

jojjehanna
0

Håller med #13 men såklart snyggast utan nummerlapppå hästen. En jättefin huvudbild tex och så en nummerlapp som stör…Ledsen