Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 541 ggr
Kris_J
0

Godmorgon (eller godnatt?)080201

Nu har jag varit ute och grejat med hästarna i flera timmar och hade tid att sitta hos mina tanter en stund. Kände sparkar på Wioletta och EllaGlad Håller tummarna att jag gör detsamma på Wimla inom en snar framtid också.

Veritas odium paretFörvånad

JennyR
0

Godnatt och godmorgon!

Har också varit ute och grejat, i(går) kväll åkte jag och min granne till ridhuset, och när vi kom hem och skulle köra upp på gården så tog vi oss bara halvvägs. Så i med växel och bromsar och ut och lasta ur hästarna i backen. När vi stog båda två i transporten så började hela ekipaget glida bakåt, snabbare och snabbare…. Gaaahhh!!! Bakdörren till Orlando var öppen så jag kastade mig förbi honom och ut och slängde i bromsen på transporten (hade visst glömt det…) Då tog halkfärden slut. Vilken jäkla tur att shettisar har ett så vansinnigt bra lynne!!!! Orlando var mer intresserad av att kanske få nosa lite på lilla stoet bredvid Skrattande Helt obrydd. *asg* Mina knän var lite gele efteråt kan jag säga, tänk om vi kanat ut rakt i vägen framför en lastbil? Huga! Men slutet gott allting gott :-)

Dags att sova lite. Ha en bra dag alla!!

PetraJ
0

Godmorgon!

Har inte sovit något inatt. Min mamma dog igår, bara 62 år. Man har svårt att fatta det. Det värsta var att behöva tala om för barnen att mormor inte finns mer. Hon har passat dom på morgonen sedan dom var små och jag började jobba igen. Och nu kommer hon inte mer. Den store pojken han har skärmat av sig och den lille gråter. Och jag är helt tom. Och pappa vill att vi skall plocka bort mammas kläder idag. Begravningen är redan nästa fredag. Pappa ville ha gjort det så fort som möjligt. Ni som har haft föräldrar som har dött hur har ni gjort för att gå igenom detta?

Petra

sanne
0

#2 beklagar din förlust, väldigt tragiskt..

God Morgon

här kom ca 1.5 dm snö i natt, verkar som träden står kvar..men massor av snö o ingen som kan ploga..suck.. får väl se om jag kommer upp för vår branta backe senare, Barnen ska till skogen med fika idag, dom kommer säkert ha det jätte kul!

Jag har tagit semester idag, så jag ska försöka få gjort lite saker jag inte hunnit med de senaste, jag har haft data krångel o jag ligger efter med en del saker.. sen ska det städas o handlas.. det är också utvecklings samtal på skolan i em.. japp.. fullt upp !!

hoppas alla får en fin dag i snön.

zettan
0

morrn morrn

Jag sitter här med min frukost macka. Kollat in lite hemsidor och har pladaskt fallit för en häst. Suck typiskt mig. Ja som har sagt åt mig själv att ha köpstopp. Men ja nee nu blev ja fundersam. Ja ja får väl fundera vidare jag och drömma mig bort. 
  Här är all snö bort plogad. Bara en massa slask på vägen. Men vi har en bil att skotta fram idag i allafall. För den borde ligga under snödrivan =)
  Blir en liten snabbare visit i stallet idag då mina föräldrar ska bort i kväll. Men måste hinna springa med åringarna i allafall. Men de hinner ja nog.

Ha en bra dag alla

#2 Lider med dig. Kramar till dig

Maria Persson
0

God morgon!

Här söder om Umeå efter kusten stormar det och småregnar värsta isgatorna.

#1 Ja du Jenny lite dumt ställe att lasta ur hästar på men va gör man Skrattande

Bofride
0

God Morgon! Ska stra iväg till skolan med bussen…

# 2: Jag beklagar det tragiska. Har inte haft någon förälder men dock väldigt nära släkt som gått bort snabbt inom kort tid.

Det gäller att ta en dag i taget. Se till att äta, sova, vara med dina nära, personer som tycker om dig. Ta det lugnt, gör inga stordåd. Om/när du orkar, gör det som du blir på bättre humör av (t.ex. pyssla med hästarna, göra saker med barnen) 
Att sörja tar tid och energi. Var inte rädd för att gråta, det hälper faktiskt! Alla hanterar vi sorg på olika sätt, det tar olika lång tid att bearbeta och kunna hantera den.

Många kramar från mig! /Sara

balotte
0

God morgon!

Här blev inte stormen så farlig, men igår när jag skulle hämta min dotter efter gymnastiken så fick vi backa tillbaka en bra bit där låg det två tallar över vägen men det gick bra.

#2 Beklaga sorgen, var bara dej själv visa man sig för stark så kommer sorgen efteråt sörg med alla andra, det måstae få ta den tid det ta.Skickar många kramar.

Ha de!

mili
0

Att mista sina föräldrar det är det värsta jag varit med om

min mamma dog för  3år sedan 67år och pappa dog i aug

2007 69år och jag stod båda väldigt nära,det är så tungt att bära

men man försöka minnas allt roligt,tokigt och skratta och få

gråta samtidigt och prata med syskon och barnen så öppet

man bara kan.Försök inte lägga locket på……….

Jag vet hur hopplöst det kan kännas……………..stallet och hästarna är bästa plats när man vill vara själv

Milla
0

God morgon!

Petra!!! Jag förstår precis vad du går igenom, du får jättegärna lov att pm eller maila mig! Min mamma gick bort för snart 18 år sen och i år skulle hon ha blivit 69 år.

Ska snart gå ut och se om jag kan bygga om hagen för träden som har fallit, det blåser rätt friskt fortfarande men jag tänke att hästarna skulle få komma ut medans jag mockar och fixar till i stallet.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

God förmiddag!

Jag har varit iväg och jobbat någon timme på morgonen. Sonen är hemma från skolan, så jag stannar hemma hos honom resten av dagen. Har lite arbete med mig hem jag kan göra.

Det blev inte så mycket av ovädret här. Visst blåste det, men det finns ingen snö. Däremot är det glashalt ute, men solen skiner för ovanlighetens skull.

#2. Beklagar verkligen.

[Anna-N]
0

God förmiddag!

#2: Beklagar.

Här har blåste det på rätt friskt i går kväll/natt och ett par dm nysnö har det kommit. Så i dag blir det att starta traktorn och ploga.
Hästarna kör fullrace i hagen nu. Jätteglada o pigga så de verkligen älskar denna snö :-)

Önskar alla en bra dag!

Silenos
0

Vid midnatt låg vi o lyssnade på blåsten. Här kom ingen snö, bara regn. Nu har det klarnat upp o solen skiner.

IdaS-A
0

#2 Beklagar sorgen

#4 önska kostar ingenting :)

Är precis hemkommen från stallet, massa snö där! I stan är det mest slask. Behövde verkligen inte komma mer väta nu, otroligt mycket lera i hagarna nu. Längtar till vår!! Ska iväg och jobba om några timmar. Inga träd blåste ner i stormen, tur det!

Ha det gott

dajmie
0

Jag miste min mamma för femton år sedan nu i April, hon blev endast 48 år. Jag lider verkligen med dig, det är tungt för både barn och sig själv.

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

Är tillbaka i Uppsala igen efter ett par väldigt roliga dagar i Åre som har varit fyllda av skidåkning och festande. Med tanke på hur jag känner mig idag börjar jag nog bli gammal. Trött som flera ålderdomshem och öm i en mängd muskler som jag inte visste fanns. Inte har jag blivit piggare heller efter att ha gått i skolan mellan 8-17. Att jag är trött och har missat en massa i skolan spelar mindre roll, för det var så väldigt roligt att vara i väg och festa med kompisarna och åka skidor :-)

#2 Beklagar sorgen.

AusaBausa
0

Beklagar verkligen sorgen!!!