Info om stam önskas!
Vad vet ni om följande ponnyer?
Alfons 302, Almnäs Scurry 219, Rosita 2006, Hambo 146?
Jag har en treåring efter Alfons och undan Rosita och jag skulle vilja veta bl a hur han har kunnat bli övervuxen? Vad jag vet var väl ingen av ponnyerna ovan sådär på gränsen, eller?
Temperament och ev meriter på tävlingsbanor är också intressant!
Alfons RS 302 har jag för mig att Sandbacka stuteri har fött upp/ägt! Kanske kan mejla till Camilla? )
Delad glädje är dubbel glädje :)
Jo, jag har haft kontakt med Camilla tidigare men aldrig kommit mig för att fråga mer ingående om vad hingsten har gjort i sitt liv. Mankhöjden har jag för mig ligger på 92 cm så jag vet en del om just honom.
Vill gärna veta mer dock!
Har suttit o googlat lite i dag o kanske har hittat anledningen till att jag har en överhöjdare även om det inte är helt självklart.
Stoet är 102, bakom henne fanns det flera på den höjden och någon 104 o 106cm längre bak.
Hittar dock ingen mer info ang temperament, meriter eller foton:(

Hambo har bott sina sista år hos vänner till oss, han levde tom förra hösten, då dem fick ta bort honom, då han inte hade några tänder kvar.. vill du ha deras telefon nummer så skicka ett pm.

Det kan ju vara massor av orsaker till att de växer över, eller blir väldigt små….
Mitt ena stos mamma är 102cm hennes helsyster är 90 cm…
Föräldrarna är 99 & 102 cm.
Min ena hingst är 105cm, hans pappa är 100cm och mamma 94 cm, mamman har ministam….
Så ibland undrar man ju hur det går till?? :)