Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettgodkända-hingstar
Läst 1731 ggr
PP
0

Lyckebo Agassi RS 359

Noterade att han inte fanns upptagen i betäckningsstatistiken för 2005. Någon som vet varför? Är han inte kvar i avel är det något jag totalt har missat.

Någon som träffat eller har några åsikter om hans avkommor?

kacka
0

Kan han ha tävlats istället för att avlats på????

Linnah
0

Han har antagligen inte betäckt något. De har inte plats för särskilt många ston, och har inte betäckt sina egna med honom tidigare i alla fall, alltså ger det inte utrymme för särskilt många betäckningar… :)

PP
0

#2 Okej… Noterade även att det inte fanns så många avkommor i webstamboken. Vet du om de har besläktade ston (och de därför inte använt honom)? Man undrar ju varför de inte leasat ut honom isf. Men det ska man väl inte sitta här och spekulera i, kanske…

Linnah
0

De har fått förfrågningar om att leasa ut honom, men jag tror inte de vill släppa sina hästar ur sikte. :) Samma sak med Al Capone, som är flaskuppfödd.

De har ju Agassis mamma bl.a., som ju också är halvsyster till Al Capone. Och sen har de framför allt inte plats, inte enligt hur det var när jag var där sist i alla fall, vilket förvisso är några år sedan. De har betäckt Helena Xandra Rose nåt år, men hon har inte tagit sig. -04 fick hon föl sist.

Sist jag var där hade de typ 3 fuxston och ett rödskäckigt ministo. Sen stod också Christinas Svedbacken-ponnyer där då.

Men jag vet inte hur det ser ut nu. Det var som sagt några år sedan jag var där, och jag har ju liksom inte träffat en enda kotte ur shetlandsvärlden på ett par år.

PP
0

Måste vara lite jobbigt att "begåvas" med flera fina hingstar när man inte kan använda dem som man (förmodligen) önskar…

Men då vet jag att han inte är tagen ur avel, död, eller exporterad iaf. Tack för svaret.

Ingen som känner till någon avkomma?
Alltså personligen. Det som står i webstamboken hittar jag oxå.;-)

Hanna-D
0

#4 Det var som sagt några år sedan jag var där, och jag har ju liksom inte träffat en enda kotte ur shetlandsvärlden på ett par år.

Joho! Jag träffade dig mitt i Stockholm i våras, visserligen inte på något shettis-evenemang men ändå.

Linnah
0

#5 Alltså, det KAN ju ha hänt nåt sen -04 liksom. :P Men jag skulle tippa på att det är som jag skrivit. Bäst svar kan du förstås få av dem direkt.

#6 Okej då. :P Och Cattis träffade jag för några veckor sedan. Men i övrigt!

nallebjörn
0

flersom inte finns med där. Hittade inte Anirac´s Berhnad heller. Men dom har troligen inte haft några ston.

dajmie
0

Karin och Stefan lånar inte ut sina Hingstar, och dom har inte betäckt något av sina ston, så Agassi och Al Capone är i avel, och Cristina Svedberg har lagt ner sin shettisavel och har idag Halvblod.

JennyStaaf
0

#7 Jag träffade dig iaf på ASRP riks i fjol!

Linnah
0

#10 Jamen… eh… jaaaa ja. :P Jag träffade några stycken på VPF:s utställning i Björneborg också om sanningen ska fram, men jag har liksom undvikit hela shetlandssvängen i övrigt. :)