morrn morrn 2008-02-05
Morrn morrn
Här är det 2 plusgrader men uppehåll. Men ja vill snart ha ljusa mornar så man piggnar till mkt. Ska strax åka till jobbet och jobba mina timmar. Sen blir det granngården och köpa spån då pappa jelt glömt bort att hämta suck. Sen ska ja och vovven till stallet och ta hand om hästarna och även ta oss en promenad. Undra om snön ligger kvar hos hästarna tro?
Ha en riktigt bra dag alla
kram
God Morgon!
Precis hemkommen från jobbet, nu ska jag sova! God Natt!

Morrn.
Nu har barn nr två fått vattkoppor, hoppas nr tre får nu med så det inte drar ut på tiden. Tur jag jobbar flera kvällar med, så blir det inte så många dagar jag behöver vabba.
Jag ska ut och tömköra på fm, det är jätteroligt att träna med lokselen. Igår lade jag en liten vikt i draglinorna och då blev det genast lättare för honom att förstå att han skulle gå i skänkelvikning. (Heter det skänkelvikning när man tömkör?) Just sidförflyttning har varit lite vingligt men nu känns det att vi går framåt med den biten också. Ser verkligen fram emot att vara med på körkursen.
Ha en bra dag!!
God morgon!
Här har vi -1 och det har kommit lite pudersnö inatt. Om det nu kunde få vara lite hårt i backen så att man slipper all lera vore ju skönt, drömma kan man 
Här är vi vrålförkylda och det dagliga går i sakta mak.
Amor vincit omnia 

God förmiddag!
Har åkt på en riktigt förkylning och har feber och allt. Mår allt annat än bra och får stanna hemma från skolan idag. Bara tanken på att behöva röra mig någon längre sträcka göra att jag blir helt matt. Får hoppas att det snabbt går över för imorgon måste jag till skolan igen.
Har fått rapport om en hingst som jag har lånat ut och som tränas till travet och efter att fått höra så mycket positivt kan man inte bli annat än glad. Härligt när allt fungerar och de tycker att han är lika underbar som jag gör :-)
Hoppas alla får en bra dag och att alla sjuklingar kryar på sig!
God förmiddag!
Idag gick jag inte upp förrän åtta - behövde sova ut lite efter en lååång dag med 60 mils i bilen till Vårgårda, Boråstrakten, Dalsjöfors igår… men nu är jag alldeles nybliven shetlandsägare till ett fint diplomsto (42 p) och hennes föl (helt oplanerad men han var helt oemotståndligt). Det känns bra, kan jag säga! :-) :-) Funderar just nu för fullt på ett annat fint litet svart sto som jag också såg däruppe.
Jag hörde en vårfågel och kände för första gången liiiite vår i luften när jag gick ut för att fodra hästarna! Underbart!
Ha en bra dag alla!

Hej
sitter på jobbet o tar hand om reklamationer… jätte kul!..Idag ska jag fixa lite i stallet när jag kommer hem, stona som ska föla ska få komma in i de stora boxarna nu .
#5 grattis till fuxen, hoppas du faller för den lilla svarta oxå
ha en fortsatt trevlig dag allesammans