Ställa ut
Det här kan nog klassas som en väldigt dum fråga men vet man inte så vet man inte;)
Jag ska ställa ut min shettis i veteranklass, klass 14B. Till min fråga, går klasserna i ordningen enligt katalgonen? minns en utställning som var i sommras och det vart himmla krångligt emd flera ringar så jag uppfattade aldrig om det var i odningen eller inte.

#0 Om klasserna går i nummerordning eller inte är olika från utställning till utställning. Oftast brukar de inte göra det. I katalogen som kommer ungefär en vecka innan utställningen står i vilken ordning de går och i vilken ring.

ja men jag har fått katalogen och där står ju en ordning, det är alltså den som gäller?

#2 JA

okej, tack så mycet för svaren:)

Men det gjorde det i Svalövs ochså men sen stod en liten,liten notis på de första sidorna att klass 5 skulle starta först. Man blev lite förvirrad!! hmmm???

Nu har det nog blivit lite förvirrat här.
Läs all information i början av katalogen. Där står det i vilken ordning klasserna skall gå i.

Trodde det var den ordningen hon menade som stod på första sidan. Men då missuppfattade ja de hela. Sorry lyssna på annette

#7. Jag vet inte heller vad hon menade ;) Men jag tolkade inlägg #5 som att de gått efter klasserna i katalogen.
Det är jätteviktigt att man läser all information i utställningskatalogerna, annars kan man lätt missa något.

#8 Ja helst när man är novis i sammanhanget! Det var en hel vetenskap tyckte jag! hihi

ja problemet är att jag inte äger hästen jag ska ställa ut men förhoppningsvis så kan jag få katalogen innan utsällningen av ägaren som får den hemskickad.

#10 Ska du ställa ut i Norrköping? Isf kan jag skicka dig en katalog om du skickar din adress per PM.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.