Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 326 ggr
Hennum
0

Promenader

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

har tidigare skrivit om min jätteknepiga shetlandshingst. och nu vill jag bara säja att han har blivit så sjuuukt duktig! vi har promenerat med honom en gång i veckan och det har gjort resultat. Idag tog jag första promenaden med honom aldleles själv. gick förbi två hagar med hästar, varav i den ena var det 3 galna ston som sprang rundor och höll på, när de såg honom. och han var helt lugn. visserligen stannade han och ville inte röra sig, men han är inte omutbar.. ^^

måste bara säja att jag är så stolt över min häst och lite över mej själv, som äntligen har börjat lära mej att hantera honom lite bättre. nu när vi kan gå ensamma så kan jag ta promenader varje dag precis när vi har lust, Brutus och jag. vi kan tillochmed trava utan att han försöker slita sej.

har ett mål för det här året, att jag och Brutus ska gå hela rundan runt Bollerup som eleverna brukar springa och rida. Innan trodde jag att det nästan var omöjligt, men nu tror jag snarare att det är fullt möjligt. kommer säkert att gå innan sommaren är slut :D

behövde bara skriva av mej, för jag är så glad :D (iofs så är han helgalen i hagen istället, står på bakbenen halva tiden. men det gör inte så mycket, vi ska nog få ordning på det med :D )

på bild, såhär ser jag och Brutus ut på promenaderna :P

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

RebeckaSvensson
0

Vad kul att ni gör framsteg och att det fungerar bättre nu!

Charlotte-Aveback
0

Jättekul att det går på rätt håll! Fortsätt på den inslagna vägen så skall det se att det blir bra!

Poppla
0

Vad fin Brutus är! Lycka till med övningarna!

Kris_J
0

Vad roligt för dig och din fina ponny! Duktigt jobbat!

Veritas odium paretFörvånad

zettan
0

Så roligt att höra att han gör framsteg och att ni är så duktiga i hop

UG
0

Grattis till fin häst och duktig ägare! Bra jobbat!

lilleman
0

oh jädrans vad fin han var! oxh grattis till framgångarna.

Miija
0

Vad kul att det går framåt!Skrattande

Hennum
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

visst är han fin! :D han är underbar

idag tog vi en lite längre promenad. ca 50 meter hemifrån stannade han och stod där ett bra tag, men efter en stund så lossnade det och han blev helt annorlunda. pigg och nyfiken. han drar lite men försöker inte slita sig. bara jag saktar ner lite så blir han lugn och går med på att gå långsamt. vet inte riktigt hur jag ska förklara, men han är så duktig!

jag kände hela tiden på mej att han bara behöve lite omväxling, men trodde aldrig att han skulle kunna gå så fint.

på fotot står den leriga tjockisen och "pratar" med grannens hästar.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan