Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 914 ggr
Gosa
0

Pälsfällning

Mina ston har börjat fälla något enormt dom senaste dagarna. Jag undrar om det är ovanligt tidigt i år?!
Dom är ju inne i stallet om nätterna och jag kan stå hur länge som helst och borsta och klia på dom… särskilt Wilma och Lucy, dom älskar det, jag får nästan inte gå därifrån…

Någon mer som har fällande hästar allraredan??

Cattis
0

Ja, och våra går på lösdrift. Men jag upplever inte att det är väldigt tidigt. Jag tycker de brukar börja i samband med vinterutställningarna… om jag inte minns fel brukar det vara precis på håret (oj så vitsigt) att man hinner visa på vinterns utställningar innan de börjar se så där trista ut i pälsarna vid fällning.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Anette
0

Vi har sju pållar på lösdrift, utav dom är det en som fäller kopiösa mängder just nu. De andra fäller nästan inget ännu…

Annette
0

Mina små fäller inget, men de tre stora har börjat. Jag befarar att Eros kommer att se ut som en raggmunk lagom till Frillesås Fundersam.

zettan
0

Mina pållar fäller hela bunten. Så här är det borstning varje dag av alla. För till Frillesås ska dom vara fina Skrattande

[Anna-N]
0

Här började det för ganska många veckor sen med ett o annat strå men nu fäller de av ganska bra o jag upplever det inte heller särskilt tidigt. Brukar börja så här dags varje år. Det går mot ljusare tider :-)

Petra-Stark
0

Det är när hästarna börjar fälla som man känner att våren är på G.. Å vad härligt..

NettanW
0

Ååå vad skönt att höra att det är flera som har börjat fälla. Tycket att det verkade ganska tidigt, men tydligen inte.

Min bil är alldeles vit invändigt nu. Av den vita araben i stallet. Jag tycker verkliogen inte om denhära perioden. Och Pochahontas som har så MYCKET päls. Uch undra hur bilen ser ut om en månad… Det blir väll någon form av pälsklädnad i bilen ett tag framöver då. Min sambo lär inte bli glad. :-)

För senaste info om min lilla skrutt Pockis besök min Blogg

Milla
0

Min gammel tant fäller massor, det blir stora högar när vi borstar henne. Dom andra fäller inte fullt så mycket.

Dom började fälla redan i mitten av januari och jag tror själv att det beror på att det är så milt ute. Alla mina går ute dygnet runt.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

UG
0

Jag bor i sörmland, vi har haft en väldigt mild vinter här. Julrosorna blommar i rabatterna och vårlökarna har kommit upp med gröna blad. Mina äldre hästar fäller men inte de yngre.

Hanna-D
0

Här är det bara en (av tio) som fäller men inga kopiösa mängder än så länge.

Kris_J
0

Här fäller en ganska mycket Egil. Övriga inget.

Veritas odium paretFörvånad

wewwa
0

Razz fäller nästan inget än, men han brukar släppa sin ganska sent. ;)