what an improvement!
Min lilla tjej (06) har jag just borjat longera lite smatt. I borjan vagrade hon att flytta pa sig, ingenting fungerade, jag trodde hon aldrig skulle longera… Jag vantade nagra manader, och nu ar det nastan som hon i smyg gatt och tranat for hon ar en angel! Hon skrittar, travar & gor halt och det ar bara andra gangen jag longerat med henne (jag gor bara 10 min at gangen) Valdigt stolt ar jag!
Hur gar det med era 06or? Skriv garna nagra svar och tips!!
Grattis till din fina lilla häst! Ett tips för frammåtbjudning vid longering är att hålla sig bakom bog. Titta på och vänd din kropp mot hästens motor: bakdelen när du vill ha rörelseenergi frammåt.
Jag longerar inte mina unghästar alls (och väldigt sällan de äldre med för den delen, en hel del tömkörning blir det istället).

Jag kan longera mina men bara en kort stund i varje varv man måste tänka på att byta varv ofta. Mitt ena halvblod hatar att bli longerad så vi hoppar över det på henne, sen har jag vissa som älskar det och tycker det är skitkul.
Det viktigaste är att man inte håller på för länge i varje varv.

Har börjat lite med Tilja (f-04) bara för att hos skall lyssna på mig. Små stunder bara. Vi föredrar tömkörning, mycker roligare 

Tömkör bara mina unghästar. Men Fatima älskar att bli longerad fast det inte händer ofta..Men hon sätter av i värsta galopp och sparkar bakut och släpper lös riktigt. Man kan bara springa med och dela glädjen!hihi
Nej inte longerar jag henne langt alls och hon tycker det ar kul. Ska borja tomkora snart ocksa…:) #1 tack for tipset! :)