Träning i bruks i väst.
Nu har jag varit i Sätila på träning i bl a agility och tömkörningsprecision. (Det som shetland väst annonserar om på hemsidan.) Jättekul!
Hästen skötte sig utmärkt bra, trots att han var ensam hingst och omgiven av en hög med brunstiga ston. Grannens tös 11 år red, för andra gången på honom och lyckades tom hoppa över ett litet hinder samt trassla sig igenom agilitybanan.
Är det ingen mer som ska vara med, tre gånger till sen en liten tävling? Jag var den enda utifrån som hade egen häst med mig.
Sanna

Jag har varit med på alla Västs aktiviteter i år, men det här kommer jag hoppa över, eftersom jag har långt att åka. Jag känner att jag inte hinner med det just nu.
Hur många var ni? Vad var det för instruktör?

Charlotte Dellenfalk höll i trådarna, hon förklarade mycket bra tycker jag. Vi var hemma på deras gård.
Nio shettisar, inkl min, om jag inte räknat helt fel. Alla övriga var hennes hästar, med både sina egna och andras barn. De flesta rider där på knatteridskola. Nästa gång kommer jag inte att vara med då vi åker på semester, men i augusti så ska jag dit igen. Då hinner min lilla ryttare träna lite mer hemma också.
Så det var lyckat? Själv har jag NÄSTAN ridavstånd dit men var inte hemma förrän vid 22-tiden idag…

Jag tyckte att det var jättebra, men iom att det faktiskt var många mindre barn utan föräldrar med så hade hon inte så mycket tid att "hjälpa" mig. Det gör nu inte så mycket för min del, men om det kommer fler som inte är vana så hinner hon nog inte hjälpa alla.
Vi var nästan hela tiden på den banan som var tom och tränade själva så att det inte skulle hända något. Emma (min ryttare) ville ju prova banorna själv.