Godmorgon 11 februari 2008
Godmorgon!
Idag skall jag hospitera på psykakuten i Uppsala. Roligt att se ett annat psyke:)…jag menar naturligtvis en annan arbetsplats;))..
Efter en vecka hemma och sjuka barn + att man varit ut gängorna själv så känns det skönt att vara på G igen.
Hoppas att ni får en bra dag. //ESå
God morgon
Nu börjar sömnbristen kännas… Har inga planer för dagen mer än att sova ett par timmar. Hoppas alla får en trevlig dag.

God Morgon
oj va segt idag, men Måndagar brukar vara så, det blir väl snart bättre hoppas jag. Ingen höjdare att komma ut i stallet i morse… en viss skäck hingst hade lyckats riva HELA boxen i natt.. själv.. han stod där o pratade med ungstona, Anne om du läser detta är han jäkligt billig just nu !!! han har lyckats riva hela väggen o boxdörren hägde i låset, så nu får han allt vara ute i natt tills jag kan bygga om boxen.. ingen hjälp denna gång ivf, för inget larm har gått..
annars är allt lugnt nu, natasja o loni växer som bara den, fäller gör dom allihopa, massor med Bvitamin o skrapa går åt..
nu ska jag ha upp barnen o iväg o jobba en stund, sen får jag väl röja i stallet.. suck…

Morrn morrn
#2 o nej vilken buse till hingst. Hoppas de går att laga boxen Sanne. Och att inte hästen kom till skada.
Ska strax åka till jobbet. Med värk i fötterna vet ja knappt hur ja ska kunna komma igång idag. Men men ja får väl försöka. Ja har ju saker ja måste fixa iväg idag också.
HA en bra dag alla

God morgon!
Jag somnade kl 20 igår kväll, har åkt på influensa. Cecilia har fortfarande feber och nu är det sportlov. Barnen får vara hos mina föräldrar i några dagar, jag måste jobba fast jag helst skulle vilja krypa ner i sängen igen.
Ha en bra dag!
God morgon!
Kallt idag. - 7 grader. Himla skönt för det ser ut att bli en solig dag!
I dag blir det att vara ute så mkt som möjligt. Sen ska vi se om det är nått att göra med bilen sen i går. Annars så blir det väl en tur till bilhandlar´n kanske???
Hoppas ni får en bra dag allesammans!

God morgon
Idag kommer hovslagaren på besök. Stackars människa att stå och knäcka ryggen för 9 shettisar och 2 stora. Det är tur att vi har dem, vad hade vi gjort utan våra kära hovslagare. Jag funderar på om jag ska longera Glimma i eftermiddag och så ska jag rida. Det är tur man har studiedagar
// sofie
God morgon!
Dagen började med en dust med sonen, underbart när dagen börjar så 
Ska snart iväg till apoteket för att hämta ut hundens smärtstillande. Sen blir det att köra några små ärenden annars en lugn dag.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God förmiddag!
För första gången på länge råkade jag försova mig och det var inte något bra tillfälle för det. Aningen irriterad är jag idag, inte pga att jag vaknade ett bra tag efter att väckarklockan ringde utan av en annan anldening. Får nog vara dags för mig att sluta intressera mig för vissa saker och ha kommentarer om det för det hela verkar helkonstigt nu. Att hjälpa till med saker som uppenbarligen ändå inte uppskattats ska jag se till att sluta upp med.
Solen skiner från en blå himmel och jag ska ut och passa på att njuta av det vackra vädret. Ska snart iväg till skolan så att jag får lite andra saker att tänka på och blir på bättre humör.
Hoppas alla får en bra dag!

God middag .. Har varit iväg med minsta sonen hos doktorn och vi trodde väl att han kunde ha öron inflammation i ena örat men då sonen är väldigt tålig och inte så pipig när han har ont så visade det sig att han hade dubbelsidig öroninflammation + biljud på ena lungan så det var lite lunginflamation också hm hur kan ett barn ändå vara så pass glad och pigg då.
Men det blir till att vara hemma i 3 dagar så hinner han återhämta sig och penecelinet verka.

Godmiddag. Strålande sol och glada ungar, ikväll ska jag jobba. Börjar inte förrän kl 17 så jag hinner njuta lite till av vackert väder.
Förmiddagen har gått åt till lite ridning. Stackars Muller var genomsvettig efter en timmas lugn ridning, skritt och trav på longerlina och Ida provade att galoppera något varv och inte har han lust att börja fälla vinterpälsen än heller.
Sedan fick vi sällskap av katten.:-)

#10: Vilken härlig bild! 

God förmiddag, har varit hos läkaren igen börjar kännas som man mer eller mindre bor där suck. Fick ny pencilin och remiss till röntgen. Bihåle inflammation, lungsäcksinflammation och hjärtsäcksinflammation. Han undrade hur någon som inte fyllt 40 än kunde ha en 120 årings kropp haha ja du svarade jag man måste använda den väl och mycket. Så strikta order att ta det LUGNT men hur sjutton gör man det me 3 barn, och en massa djur jaja får väl försöka.
Puzz funkar bra i nya stallet hon försöker göra sig bekant med arab damerna Evita 20 år och Sascha 13 år men Sascha som alltid varit ranglåg och nu fått bestämma va inte så glad över att det kom en ny liten sak men Puzz har några nya kompisar som har svårt att veta om hon är en av dem alltså ett får elelr om hon är en häst då hon luktar mer som en sån. Mend et känns väldigt bra iallafall och det är ju bara hennes andra dag där än så det kommer nog gå bra.
Ha en bra dag allihop
#12 Se till att släppa allt och ta det riktigt lugnt, dina barn måste få behålla sin mamma. Det måste finnans någon eller några andra som kan hjälpa dig i några veckor. Så du kan enbart vila och kurera dig.
Jag har varit i en situation liknande din jag fick en riktigt svår lunginflammation och fick ligga på IVA en vecka, sedan på hjärtavdelning en vecka då jag fått kompikationer i form av hjärtbesvär. Hemma fanns alla djuren och mina tre barn, men med sambon och diverse kompisars hjälp flöt allt på utan mig. Och det fortsatte så några veckor efter jag kommit hem.
Veritas odium paretFörvånad

#13 ja jag har bett min mamma avlasta mig lite här hemma o en kompis hjälper mig kolla till Puzzel i nya stallet, en annan får hjälpa mig med hundarna så jag hoppas det kommer gå runt.