Konstaterat dräktiga ston?
Jag börjar då.
Celma + Favorit konstaterat dräktig beräknad fölning 16/5
Hedvig + Favorit konstaterat dräktig beräknad fölning 17/5
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Rosa Caprie from secret flowers + Jozo konstaterad dräktig. beräknad fölning 13 Maj

Natasja v Ramsburg + Jozo konst.dräktig, ber.föln 11 April
Trixy v Bunswaard + Jozo konst.dräktig, ber.föln 31 Maj
Lillegårns Loni + Jozo ??? ber.fölning 23 April
Busebo Anja + Ytterhalls Kanon ?? ber.föln. 19 Maj
Loni gick ej att ultraljuda men har ej gått om.. Anja har ej gått om, u-ljud väntar.
Tipsy v Bitterschoten är betäckt m Jozo u-ljud om 10 dagar ca..
Kompis Pretiosa ( min foderhäst, ägs av Stuteri Rosengård) är betäckt med Jozo och skall ultraljudas på onsdag, återkommer med resultat då.
Kryddgårdens Socker+Gläntans Morendo UL. Beräkn.föla 20/4-08
Gracia v.d Uitweg+Gläntans Morendo UL. Beräkn.föla 20/5-08 (Malins pålle)
Amor vincit omnia 
Nords Grace konstaterad dräktig med Capone Fire
Nords Tess konstaterad dräktig med Jozo
Humledals Exita konstaterad dräcktig med Furunäs Porfyr. beräknad till 19/5
Handbetäckt med två(!) språng - de' ni

#6: Han gjorde ett bra jobb med perfekt timing! 
Kompis Pretiosa är nu ultraljudad och konstaterat dräktig! Ser fram mot en liten Jozo bebis nästa år!

Yees
Leotine v Hogenhof ultraljudades idag o hon var dräktig ,trots sin låååånga brunst.Hon är betäckt med Lyckebo Ferro.
#9 Grattis!

# Va kul! Grattis o Lycka Till! 
Kilskogens Glamour är konstaterat dräktig (ultraljud) med Stjernens Epus. Hoppas på en lika fin fölunge som i år, gärna ett sto denna gång 
Disa väntar föl med Kasper
#6 Vi har faktiskt ett sto som blev dräktigt på "bara"ett språng!!
Delad glädje är dubbel glädje :)
Stepley Mystique är ultraljudad den 6/7 och dräktig med Design to Make a Differense.Längtar redan till nästa års föl.
Vad gäller "dräktig på bara två språng" så lyckades jag få Hippotekets Cocos dräktig på bara ETT språng, för två år sen… Jag körde iväg till hingsten, betäckte, åkte hem direkt igen och höll tummarna. Det som är anmärkningsvärt i det fallet är att hon redan då hade sin äggstockstumör, som oftast förhindrar dräktigheter….
I år är Hippotekets Cassis betäckt med Linnestofta Meat Loaf. Hon är inte kollad, men har i alla fall inte brunstat om. Fölning runt 20-25 april, tror jag - har inte datumen exakt i huvudet.
Kontura RS 5422 är konstaterat dräktig i dag med UL. Stolt pappa blir Charley vd Provincialeweg RS 257
. Hoppas givetvis på en rödskimmel denna gång

Birchwood Iced Lemon o Whimsy of Clibberwick är dräktiga ( UL)
Östertorps Keifr är konstaterat dräktig(UL) med Perigueux v. Isala. Bör föla i början av juni!

Vi har ultrat 4 st här och alla 4 var dräktiga.
Slättens Corint - Slättens Madgic beräknad 8-14 maj
Slättens Madicken - Robijn v.St. Polderzicht RS.NL 819142 , Beräknad till 7-9 april
Slättens Arielle - O´regen v.d. Kleine Tip RS 488 , beräknad till 25-30 april
Mary (russ)- Emanuel (russ) beräknad 28 maj

Ultraljudade "Isa" igår och hon är dräktig!
Alltså:
Johannesbergs Golden Queen - Sjöängens Rival
Beräknad fölning runt 4 juni
Vi har ultraljudat egna ston som dräcktig efter Hampus, Birchwood Small Wonder, och Nelly Furtado, några är inte ännu inte kollat.
Bonsai fick ett sto dräktigt i år på ett enda språng :-) (handbetäckning) Sedan ville hon inge mer, ul:ades kring dygn 20 och var dräktig :-) Dock inte mitt sto.
Av mina ston är 2 betäckta..
Amalia - JR Orlando RS 489. har ej gått om
Lindåsens Elize - Smevallens Bonsai RS 365. har ej gått om
Paola - Favorit beräknad till den 17 juni

Jag har även ultrat ett sto som varit här på betäckning som är konstaterad dräktig nu
Dalsgårds Gisella - Slättens Madgic II Berkänad runt 15-19 juni

Konstaterat dräktiga med ultraljud förra veckan:
Ekskogens Hedwig beräknas föla 1 maj
Ekskogens Epona beräknas föla 5 maj
Ekskogens Kiara beräknas föla 2 juni
Xenia v. Bunswaard beräknas föla 3 juni
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Har inte UL någon än, utom en stor häst som dessvärre inte var dr. Ska beställa tid för UL så fort jag hinner.

Min vackra Ytterhalls Evita är idag konstaterad dräktig med Perigueux v. Isala, beräknad fölning början av juli. Oj, vad jag längtar efter nästa sommar :-)

ja hoppas att min lilla Priscilla har tagit sig. Hon har gått hos Midas v Bunswaard i sommar :)
Alla mina ston är dräktiga på första brunsten
. Sex föl kommer kommer i maj -08.

Upplundas Miranda + Sjöängens Rival har inte brunstat om på hela sommaren, borde föla mellan 1 och 15 april om det finns en bebis i magen. Ska kollas ordentligt när tillfälle ges.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Ultraljudade mina ston i Torsdags och Stormella, Daisy och Belinda var dräktiga med Kärlingehults Orkan! Furunäs Ponyta var dock ej dräktig och hade helt slutat brunsta, hon fick en spruta som skulle sätta igång brunsten men har ännu inte sett till någon brunst. Men jag är så nöjd ändå, vad jag kommer att längta efter att få se Orkan´s små bebisar nästa år!
Jaha då måste jag ju skriva att Carmen och Favorit ska bli föräldar………….var och UL henne idag och skulle spruta igång henne men där fanns redan en bebis haha sicken chock.
Jag ska hämta hem Almnäs Kitty som varit på betäckning hos Pavarotti och har ej kommit om!! Jag är så glad, nu är min högsta dröm att fölningen går bra och att Kitty blir en bra mamma!! Btw, jag är helt säker på att det är en hingst i Kittys mage med, återstår att se om min "känsla" stämmer.

Bäckens Heppy & Bianca vd Beekstraat konstaterat dräktiga (UL) m POMPE….

Ultrade Dingla idag och hon var åter igen dräktig , får väl se om hon behåller fölet denna gång då, hon är dräktig med Slättens Madgic II.
Ultrade även min Welsh Slättens Pebbles , även hon var dräktig med Downland Wild Fowler.

Åkaregårdens Cpirite of Gold och More Than a Feeling är konstaterat dräktiga med Design To Make a Difference. Så jättekul att båda har tagit sig! Förväntad fölning är i början på juni.
#38 Vad roligt!! Ser fram emot att få se Tigerbebisar nere i skåne =D

#39 Det ser jag också framemot, mycket bra val att skicka honom söderut :-)
#38 Kul att dina ston är dräktiga med Tiger.Han är helt underbar hingst.
#39 Mitt isabellsto Stepley Mystique är också dräktig med Tiger och det skall bli så spännande att se vad det blir nästa år,hon fölar i början på maj.
Jag är så glad!!
Idag var vi och ultraljudade våra 2 sista ston som blev sent betäckta pga. uteblivna/osynliga brunster. Båda var dräktiga på bara 2 språng var, jättekul!!
Kryddgårdens Salvia - Furunäs Porfyr beräkn. föla 9/7 -08
Ivette v.St Dijkzicht - Rossmons Jackmani beräkn. föla 9/7 -08
Amor vincit omnia 
Nu är mina två sista ston ultraljudade, båda var dräktiga, Syrens Axella med Jozo och ardennerstoet Freja med Boss.
Alla ston Zeferino vd Kleine Nes och Palten har gått med har ej brunstat om på flera "brunstecykler" (inklusive sommarbrunstaren som har slutat brunsta).
Så jag antar att alla är dräktiga.

Lite sent om sidor … så har vi nu dräktighetsundersökt de två ston vi betäckte förra sommaren och båda var dräktiga! 
Vi väntar alltså följande föl till sommaren:
- Furunäs Fergie + Furunäs Bonzo
- Furunäs Nicolita + Wessel vd Amstelhof
Både beräknas föla i slutet av juni.
När vi i höstas använde Pregna Mare på dessa båda så visade Fergie klar dräktighet medans Nicolita visade odräktig …
När vi sedan gjorde ringtestet i vintras så indikerade Fergie en hingst och Nicolita först en hingst och sedan ett sto … 

Här har det ändrats lite sen jag skrev…
Natasja - Jozo beräknade i April
Loni - Jozo beräknade i April
Anja har kastat, Tipsy har troligen resorberat, Trixy är såld med fortfarande dräktig.
Naömie - Friso ska föla i Juni, UL i Holland.>Fölet är ej vårat
Så vi får "bara" 2 föl denna vår (förhoppningsvis) skulle varit 5 men bara allt går bra nnu det sista så är jag glad ändå !

Uppdaterar lite:
Sweetie är konstaterat dräktig-både av PregnaMare och av mig. Sparkarna går inte att ta fel på.
Amelia ska enligt PregnaMare inte vara dräktig, vilket jag heller inte tror. Hon får gärna överraska mig, men nej, tror inte på det.
Så, här blir bara ett föl om allt går vägen.
Visst är det härligt att man kan börja räkna ner så smått!
Man behöver något att se fram emot under dessa tråkiga månader vi har framför oss.
Enligt Pregnamare var ingen av mina dräktiga, men med ultraljud visade sig i alla fall en vara dräktig.
Det blir en sen fölning (början på juli), men jag längtar redan.

#50 åå vad fin Kaomi var. verkligen härlig färg
Jag har tre shettisston som ska föla här och ett sto som jag sålt men fölet är mitt. Dessutom ska jag i mitten av juli få ett islandsföl.
Alison - slutet av mars = kollad av vet. dräktig
Wilma - mitten av maj = syns att hon är dräktig
Lucy - mitten av maj = jodå, visst är hon dräktig
Blossom - mitten av maj = absolut att hon är dräktig
Menja - mitten av juli = hon är dräkig, kollad 2 ggr med u-ljud
Åh, vad spännande det ska bli….

Caiza är dräktig med Golda Apache :)
http://www.sukuposti.net/fakta.php?Numero=5202 src="http://gotlandsruss.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> <-- Caiza
http://www.sukuposti.net/fakta.php?Numero=76829 src="http://gotlandsruss.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> <-- Golda Apache
#53 haha ja nog är hon dräktig alltid.
Det är så härligt, jag har sett fölis röja runt i carmen, celma och heddans magar. ÅÅÅÅÅ vad jag längtar
#54 Racer fölis på G, vad spännande att följa den när kommer till start!
Veritas odium paretFörvånad

Ja då får jag väl också skriva att alla tre damerna här hemma är konstaterat dräktiga och det är dom!!!
Berdine v Hogenhof, Cindy v d Vier Hoeven samt Ronja.
Oswald v d Meijs Hoeve är pappa till alla tre fölisarna.
Beräknad fölning från 11/5-28/5
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Roxiti är konstaterat dräktig med Furunäs Bonzo
Numer pensionär i Nynäshamn