Jag är ny här
Jag är ny här. Som medlem. Men jag har länge läst på formuets alla sidor. På detta forum verkar det gå hett till i bland
om man läser i trådarna. Jag är inte helt insatt och känner mig ganska neutral i shetlandsvärlden, även om vi har ett par shettisar.
Har lite funderingar på att köpa en eller kanske två avelsston framöver om jag hittar något intressant
Hej och välkommen!
Hej och välkommen till oss!
Hoppas du ska trivas även om det går hett till ibland.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Håller med Millam :-))..
Välkommen

Det är i stort sett bara ett ämne som framkallar de heta känslorna. För övrigt är det rätt ljummet här.

Välkommen hit 
Välkommen! Man får försöka skilja på sak och person, även om det inte är helt lätt alla gånger.
Veritas odium paretFörvånad
Välkommen hit!

Välkommen!
Jag har förståt att det är EU reglerna som framkallar dom heta känslorna
Fast dom kan vi väl inte göra så mycket åt.
Jag tycker det är bra med många åsikter. Här har man ju möjlighet att besvara varandra. Det är bra.
Då jag har läst juridik i många år så vet jag att EU är ett ack så känsligt ämne inom alla möjliga områden
Tack för välkomnandet 

Välkommen till forumet! Dina juridiska kunskaper kan komma väl till nytta i vissa frågor! Hoppas vi får bjuda tillbaka med lite shetlandserfarenheter i stället! 
välkomen
#0 skrivreglerna stipulerar ju att man inte ska vara anonym, du kanske skulle presentera dig lite närmare? Lokalisation, ponnyer odyl.
# 14
Inte för att jag tycker att man ska vara anonym, MEN hur många är inte det.
#15 men majoriteten är väl "identifierade" på ett eller annat sätt även om man skriver under alias. Jag kanske har uppfattat det helt fel?

# 16
Var in en snabbis på medlemmar och tycker nog det är många som inte man vet vilka det är, ingen beskrivning alls.
Har själv fått ordentliga påhopp av någon som var anonym. Inte alls trevligt och väldigt FEGT.

Jo de flesta Besserwissarna vet man vem dom är?
Det är bara att kolla vem som har samma IP-nummer. 
#18 - det finns ett antal medlemmar som kanske har någon anledning att vara anonyma inför den stora massan, men som offentliggjort sin identitet inför sajtvärden. Dvs det är inte alltid så att medlemmen är helt okänd och anonym bara för att denne valt att inte visa öppet vem man är.
//Anna, inte särskilt hemlig…
(och inte heller inblandad i denna sajten)
Hej och välkommen till forumet.
Hej och välkommen
# 20
Ja jag fattar också att vissa VILL vara anonyma, MEN då kanske man inte ska vara så aktiv i det som diskuteras heller, är mest reko att stå för det man säger. Är man annonym kan man slänga ur sig saker hur som helst. ( Min åsikt ) och sajtvärdarna får väl inte avslöja vem som står bakom ?

I just detta fall är det ju så att denna person har samma IP som en redan existerande medlem.
Varför hon skapar ett nytt konto och utger sig för att vara någon helt annan än sig själv, kan bara hon svara på.
#16 & 20: Stämmer bra.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#24 Varför hon skapar ett nytt konto och utger sig för att vara någon helt annan än sig själv, kan bara hon svara på.
Ja, det kan man ju verkligen undra. Vad är syftet med det?
Delad glädje är dubbel glädje :)
#24 det är ju fruktansvärt tråkigt att någon gör så, det är inte särskillt trevligt uppförande mot andra att utge sig för att vara någon annan än den man är. Det är att luras och ljuga
Kanske en anledning till att jag inte fick något svar på inlägg 14.
#0 kanske dags för en förklaring?
Hej och välkommen "Osmund"! Själv är jag också väldigt ny här, har varit med knappt två veckor. Tycker inte här är ”värre” än hos min andra hästras (islandhästar) utan känner väl igen det här med olika åsikter bland hästfolk. Det är nog lite samma sak överallt ;-)
Jag har blivit mycket trevligt bemött här och känner mig verkligen välkommen!
Tycker inte är en nackdel att det är högt i tak, bättre med öppna diskussioner än att folk snackar skit om varandra.
Anonyma påhopp är inget kul. Själv är jag "halvt anonym" - presenterar mig själv ganska utförligt och lämnar givetvis ut mitt namn till dem som jag skrivit till.
Men väljer av olika skäl inte att gå ut med mitt namn, bland annat därför att det är så ovanligt.
Sen är man ju inte så anonym som vissa tror på nätet…Avtryck lämnas lite här och där.
Jag har valt att använda ett nytt namn och att gå in som ganska anonym på forumet med nya ögon och nya öron. Det känns lättare att komma tillbaka som en anonym person och få vara ifred. Jag ber verkligen om ursäkt till er andra. 
Men jag ville få vara ifred och debattera och läsa utan att bli påhoppad hela tiden. 
Jag förutsätter att jag får fortsätta att vara Osmund och att jag då också får fortsätta att vara anonym.

#29. Enligt skrivreglerna är det inte tillåtet att ha flera användarnamn.
Det visste jag inte. Ursäkta! Då får jag väl begrava Osmund. Hur tar man bort ett användarnamn?

Välkommen hit! Jag heter Hanna men kallades bifogat namn av min mamma!!! :D Hoppas du ska trivas!