Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 369 ggr
zettan
0

God morgon 15 Feb

Morrn morrn

Här är det -6 grader och det är is på bilrutorna, Suck inget kul. Ska strax till jobbet och jobba sen blir det stall i eftermiddag. Här borstas de hästar varje dag för nu vill ja ha bort vinterpälsarna. I allafall de som ramlar av.
  Hade lite unghästträning med mina små igår och dom e sååå duktiga. Mådde inget vidare på kvällen sen men idag känner ja mig som vanligt.

HA en bra dag alla

sanne
0

God morgon

idag när man är ledig o får sova, kan jag inte:( ja ja det blir väl bra, låter som resten av familjen börjar vakna också.. idag ska barnen till djurparken med sin mormor, jag o Fredrik passar på att åka till Mullsjö o träffa goda vänner en stund !

alla får ha en bra dag !

Puzzel
0

Morrn här var det -6,5 grader vid 7 och det har kommit några snöflingor. Ska ut me dogsen först sen åker jag o yngsta sonen som är hemma förkyld en sväng till Puzz.

Charlotte-J
0

God morgon!

-6 grader och sol, jätte vackert men svinkallt. Har precis lämnat minsta dottern på dagis och ska nu börja tvätta svansar inför morgondagen. Mysigt i kylan, not! Och i eftermiddag kommer Länstyrelsen och ska delbesiktiga mitt stall eftersom vi byggt fler platser, skönt när det är klart. Fast ännu skönare när nya lösdriften är byggd också så dom kan komma och slutbesiktiga. Kontroller och kontroller, Sverige är underbart! Undrar vad det kostar med besiktningarna förresten!?

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss

Kimpa
0

Här var det -9 grader. Burr.
Men hellre det och sol som det är, än gegga och regn!

Fick nästan hoppa jämnfota på vattenbaljorna hagen innan isen sprack.
Idag ska jag in till stan och köpa tråd, sen ska jag laga en loksele och sy upp ett hundhalsband.

Ha en bra dag.

Milla
0

god ilsken morgon!

Morgonen började med att telefonen ringde från skolan, sonen hade spelat allan och så även hans kompisar. Det var bara att sätta sig i bilen och köra dit.

Lite skoj ändå att komma in i klassrummet och se sonens stoooooora ögon och kompisarna som skruvade lite smått på sig i sina stolar. Hihi kunde inte låta bli utan öppnade dörren och sa ett glatt HEJ vem var det som skulle ha stryck här inne??

Jaja efter samtal och lite skäll på lärare och rektor samt sonen med kompisar så kunde jag åka hem igen.

Lite irriterande när läraren säger efter 2 lektoner att " så här har Simme aldrig jobbat innan" nä sa jag det beror på att han vet var han har mig och vet sina gränser.

Nä mess rektor och lärare säger jag bara.

Solen skinner i allafall och jag ska väl försöka mig på att vara lite nyttig idag.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

sara-ek
0

Godmorgon!

Vaknar i natt med ett fruktansvärt illamående, kvart senare spyr jag. Usch det ser inte bra ut tills utsätllning imorgon… Här skiner solen och så får man sitta inne, det är ju typsikt.

Men jag tänkte ta mig ut till stallet senare och fixa till ponnyn och packa allting. Inte ger vi upp utsätllning imorgon för det;)

Ha en bra dag!

Frida-E
0

God morgon eller ja… kanske snarare God lunch!.. Glad

Idag fick jag sovmorgon så jag ska inte till stallet förrän ikväll, men det är sååå fint väder ute så jag kanske åker ut tidigare och ägnar hela eftermiddagen i stallet istället.

Nu har jag också köpt mig en häst till! Har letat så länge efter ett till ministo, och fått många erbjudanden om riktigt fina ston, men detta sto var det som sa klick direkt. Nu gäller det bara att få hem henne från Norrland…

Vad glad jag är! Ha en fortsatt bra dag alla!! Skrattande

Puzzel
0

#7 Grattis till nya hästen va kul när man verkligen hittar vad man söker.