Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 29-icke-hästrelaterat
Läst 1753 ggr
Rubiinen
0

Jag orkar inte mer.

Igår när ja va på jobbet fick jag ett samtal från mammas vän.. Dagen innan så hade hon sovit där och var kvar där på dagen. Klockan var ungefär 3 när han ringde.Han berättade att mamma låg på sjukhus, dom hade precis kommit in dit me ambulands. I ambulansen på väg in så hade hon tappat känseln på hela vänster sida o hon hade tappat synen helt.  Hon hade fått en hjärnblödning.
Det är inte säkert att hon överlever o om hon gör de så är sannolikheten mkt stor att hon blir förlamad på hela vänster sida.

Jag vet inte vad ja ska göra o vad  ja ska ta mej till. jag klarar mej inte utan mamma. Vill bara somna o aldrig vakna upp.
Mamma, Jag Älskar Dej! <3

VeronicaP
0

STackars dig , hoppas att allt går bra för din mamma och att du har någon du kan prata med om din oro och dina känslor.

Håller tummarna för att allt ska gå bra för din mamma. Kram

UG
0

Jag ska göra mer än hoppas att allt går bra, jag ska be för er.

Carita
0

Men fy vad jobbigt, tänker på dig! Hoppas hon tillfrisknar.

Jag har varit med om precis samma sak, min mamma då 51 år fick en hjärnblödning på jobbet och förlorade känslen i hela vänster sida. Dock har hon blivit återställd. Det ända hon besväras av nu är lite sämre känsel i lillfingret. Precis efter detta fick min pappa (54år) en propp i hjärnan och var riktigt illa därann men åven han mår bra idag.

Fiffilura
0

Åh, massor med kramar!

Milla
0

Hoppas att allt ska lösa sig till det bästa. Skickar dig massor av kramar och håller tummarna för er.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Sasser
0

Frida jag tänker på dig! Kram E

lilleman
0

OOOH vännen! Ryser när jag läser. Tänker på dig! Hoppas verkligen att du har någon hos dig som du kan prata med, och att det går till det bästa. Försök att sova så gott du kan, det är jätteviktigt för att man ska orka.

Miija
0

Tankarna går till dig…Kyss

Charlotte-Aveback
0

Vilken jättesvår situation för dig - förstår verkligen din oro. Tänker på dig och hoppas att din mamma blir bättre snart!

annie
0

Oj så jobbigt! Allt kan rasa så snabbt och livet är så skört. Jag hoppas verkligen att allt går vägen för din mamma nu och att hon blir återställd. Hoppas också att du får kraft att ta dig igenom detta, sköt om dig! Många styrkekramar till dig.

[Anna-N]
0

Fy, så hemskt. Hoppas verkligen allt går vägen för er nu!

RebeckaSvensson
0

Usch, så fruktansvärt hemskt. En mardröm att det ska hända familjen något, vet inte hur jag skulle ha överlevt om något hade hänt min mor. Jag hoppas och önskar verkligen av hela mitt hjärta din mor blir helt återställd snart. Sänder mina varmaste tankar och kramar till dig.

Fjarilen
0

Stor kram från mig.

RebeckaKihlberg
0

Usch stackare, jag hoppas allt löser sig.

PetraJ
0

Många kramar till dig.

zettan
0

Tröst kramar. Hoppas turen är på er sida denna gång

Trine
0

Hu va hemskt  att uppleva ,man blir nog aldrig redo för såna besked.Hoppas det går vägen för er.Kram på dig.

Puzzel
0

Hoppas allt går bra för din mamma Frida, och hoppas att hon kan återhämta sig då även svåra fall av hjärnblödning kan bli nästintill återställda men det kräver mycket jobb. Kanske inte så mycket tröst just ni i en så svår och mörk situation men vi får hoppas din mamma är stark hon har ju dig och din syster så hon kämpar nog . Tröst kramar

Kimpa
0

Gud, va hemskt.
Men det är till och vara stark och hoppas,hoppas på att det går vägen.

Men jag kan förstå dig. Jag skulle nog gå ner mig helt om min mamma gick bort.
Hon är min bästis OCH mamma. 

Rubiinen
0

Tack så jätte mkt allihopa. Det värmer.
Nu har ja precis kommit hem från sjukhuset. O ja är så himla glad. Mamma mår bättre. Idag så slutade dom ge henne sömnmedel, så hon öppnade ögonen, så läkarna tog tag i hennes hand o sa åt henne o krama den o sen vicka på tårna, O DE GJORDE HON! är så sjukt glad :) fast… Hon har bara kunnat göra de me häger hand o fot, så hon har ingen känsle i vänster sida. Men det får vi se senare om de kommer tillbaka. Men jag är så glad över att hon lever. Hon är så himla envis, ja känner på mej att hon fixar de här. :)

Sasser
0

#20 Skönt Frida!! Nu får du stötta mamma så hon kommer på fötter igen. Kram på dig!

UG
0

Åh så bra att hon mår bättre! Ta hand om dig själv också.

RebeckaSvensson
0

#20 Har tänkt på dig flera gånger under dagen. Så skönt att det går på rätt håll!

Kris_J
0

#20 de så duktiga på att ta hand om stroke patienter i dag och bra vård och rehabilitering finns. Håller tummarna att de ska gå bra för din mamma. Med envishet kommer man oerhört långt.

Veritas odium paretFörvånad

ThiffannyJ
0

Skönt att det går åt rätt håll!! Vi tänker på dej!

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Rubiinen
0

tack alla !

hon har nu gjort ännu mer framsteg. Inatt så mådde hon så pass bra så att dom kunde ta bort slangen som hon andades igenom. o vet ni vad hon gjorde? Hon bad om ett glas vatten ! aldrig har ja vart så glad över att hon bett om ett glas vatten.. O hon har börjat prata nu också. Hon har till och med sagt sitt eget person nummer. Fast hon kan fortfarande inte se.
Nu ska ja till sjukhuset o prata me min mamma :)

Ha de bra allihopa :)

Charlotte-Aveback
0

Så underbart att din mamma börjat tillfriskna redan! Vilken kämpaglöd hon har - och du också! Glad

Ahnna
0

Usch vad hemskt! Men vad bra att hon mår bättre redan! Tekniken går framåt, jag känner flera som har kommit tillbaka efter hjärnblödningar, så misströsta inte! Kramar till er!

Sajtvärd för Medeltiden iFokus

Medarbetare på Galopp iFokus

www.stuteriprecious.se

sara-ek
0

se Frida vad många det är som bryr sig:) Du rä inte ensam, finns här för dej med, hoppas du redan vet det:) Är så glad för din skull att hon gör sina framsteg:D Tänker på dej! / Sara

jojjehanna
0

Härligt att höra!

Puzzel
0

Åhh va kul att höra att hon gjort så stora framsteg. Du ska se att hon kommer bli till störstadelen helt återställd. Jag har själv jobbat tillsammans med en som fick en kraftig stroke och på henne ser man inte av den idag hon är så gott som återställd o tillbaka till det normala. Som många andra säger det har hänt så mycket inom forskningen både hur vi ser på kroppen men även alla material och utrustning som finns så du ska se din mamma är snart hemma hos er igen. Kram

Rubiinen
0

Nu har hon gjort ännu mer framsteg :') När ja prata me henne igår så va de första hon sa "Jag är trött på o vara här".
Sen idag när mammas jobbarkompis Helga var inne hos henne så sa hon "Hämta en plastpåse o plocka ihop mina kläder. Nu vill jag härifrån!".  o inte långt efter de så sa hon "ställ in GPS:n på Vasagatan, ja måste handla cigg!". Haha, det är min mamma det :)

Jag har tyvärr inte fått hälsa på henne idag, då jag har blivit jätteförkyld ;/ men jag hoppas att jag får åka dit snart igen. Så jobbigt att sitta hemma när hone på sjukhuset o gör så stora framsteg.

sara-ek
0

Vad kul frida, blir så glad av att läsa det där:)

Rubiinen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MAMMA KAN SEEEE !!!!! är så sjukt glad :') han nog aldrig varit så här glad i hela mitt liv <3

Milla
0

Det är så underbart att det gick åt rätt håll. Ta hand om er nu.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

RebeckaSvensson
0

Så skönt att det fortsätter att gå åt rätt håll!

Charlotte-Aveback
0

#34: Underbart!

sara-ek
0

Blev så glad när du ringde Frida:D

Frida-E
0

#34 Vad skönt att höra!