Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett10-färger
Läst 1003 ggr
VeronicaP
0

Färg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu är ju inte detta en shettis , men tänkte ändå kolla om ni kan säga vad ni tror att det blir för färg på denna här lilla russhingsten.

VeronicaP
0

Här kommer en bild till

VeronicaP
0

en till

Hanna-D
0

Åsnegrå? Räcka ut tungan

Skämt å sido. Vad är pappan för färg? Russ kan väl vara bleksvarta och en massa andra nyanser?

Milla
0

oj jasså nu har han kommit, jag tippar på svart

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

Mitt numera mkt mörkbruna/svarta N F sto var något åt det hållet när hon föddes. Tyvärr har jag inga bilder i datorn på henne.

VeronicaP
0

Pappan är Brun *ler* ungefär samma färg som mamman hm därför jag blev förvånad när jag såg fölet *S*

Annette
0

Mitt stos föräldrar är också vanligt bruna.

VeronicaP
0

Yapp nu har han kommit och så där helt appropå du vet  och den dumma märren fölade i gången så , Pia kom och sa att jag hade ett föl i en annan hage *suck*

Annette
0

#8. Du är verkligen för rolig.Flört

nallebjörn
0

ojdå, vart har den varit på betäckning? ser mysko ut. Jag skulle ju säga svart

Milla
0

hihi ja jösses tur att allt gick bra hihi

VeronicaP
0

ok anette man blir ju lite förvånad när man ser färgen jag var ju bomsäker på att det skulle komma ut en helt vanlig brun en.

VeronicaP
0

Ja du den har varit hos i dina trakter och betäckt sig *S* men där var bara en hingst  i närheten och det var Tomtebos Enoc G som hon betäckte sig med *ler*

VeronicaP
0

Ja ibland får man ha tur Millan *ler*

Annette
0

#12. Jag skrattade så gott när jag läste ditt inlägg om var hon fölade. Det lät så kul med den dumma märren.Flört

Grattis till fölet, förresten!

VeronicaP
0

#15 Tack Tack  jo men hon var ju knäpp , föla i gången upp till hagen i stället för i hagen eller i logen som de har till gång till *S*

Första föderska och allt , så det är klart hon trodde det var bra att föla i gången där det bara är jord i stället för i den mjuka halmen eller i gräs hage Flört

Ja jag får väl se vad det blir av färgen på denna lilla krabat , nämnet har vi nästan bestämt men det lutar åt Slättens Hälge hehe det vet ni väl vad Hälge är för något Räcka ut tungan

nallebjörn
0

#13 mina trakter? hum

Milla
0

NEJ Hälge är mitt namn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Skrikandes det ska jag ha när jag kommer till H ju

nallebjörn
0

MEN två bruna kan väl få en svart avkomma eller?

VeronicaP
0

ja ja det dröjer ju för dig *S* och din är en shettis Räcka ut tungan

hippoteket
0

Han blir alldeles säkert svart. Och det är inte ett dugg konstigt med två bruna föräldrar, det bevisar bara att ingen av dem har dubbel uppsättning av agutianlaget… (som gör att den svarta hästen blir brun) Visst kan han bli bleksvart, men det är inte nödvändigt att han blir det. Svarta hästar brukar vara grå när de föds.

HÄR http://user.tninet.se/~vlt942v/kinder.jpg kan du se foto på en viss väldigt snabb treåring i år, när han var föl och jag höll på att bli TOKIG när jag skulle färgbestämma honom… På den bilden hade han dock fällt av en del, innan dess var han helt beige på hela kroppen…  Vad han har för färg nu vet du säkert :oP

VeronicaP
0

Yapp jag vet vem det är *S* brukar ju möta han ibland *ler* …

Jo jag tänkte också på att han skulle bli svart eller bleksvart eller nåt sånt , mm får se hur det blir framåt..

Pernilla77
0

Med risk för att bli hängd, så säger jag musblack Han har ju ål. Svarta föl brukar skifta i blått.

Kris_J
0

Grattis till ditt älgföl!

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

Tomtebo Enoc står väl i mina trakter? Falköping?

VeronicaP
0

Jo men inte förra året och i år *ler*

VeronicaP
0

Tack tack Kris_J ,,

Annette
0

#26. Har lite dålig koll på Russ. Men jag tror det har varit ett reportage om Enoc och en hingst till i vår lokaltidning.

VeronicaP
0

Du har rätt Pernilla han har en ål , så det ska bli kul att se vad det blir av det..

Annette
0

Hälge Älg matchar ju färgen perfekt.

Cattis
0

Men, båda föräldrarna är väl bruna? Då kan han inte bli black… Är han inte svart?

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

Precis min tanke Anette *S* så nu är namnet spikat

Jo båda föräldrarna är bruna Cattis , men han ser go ut med sin ål *ler*

Cattis
0

En del bruna, o svarta för den delen, har ju "ål", utan att vara blacka. Men grattis iaf, oavsett färg. Räcka ut tungan

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

VeronicaP
0

precis .. TAck tack , får väl hoppas bara inte Mary blir dålig nu hon är inte riktigt pigg faktiskt .. får ha koll på henne men man kan inte göra så mycket nu utan jag avvaktar till i morrn..

nallebjörn
0

min ena fux hade ål vid födsel. försvann sen

nallebjörn
0

veronica, vem är det här nere som har hingsten då?

VeronicaP
0

Jo men mamman har ål också och hon är ju brun..

Ripadals stuteri heter det väl , Per Nilsson bor i Hörby nu , hade sitt i Tomelilla innan …

VeronicaP
0

Anette kan mycket väl tänka mig att det var ett reportage om Enoc i allafall då han har fått Elit alla redan han är ju inte så gammal  född 93 och fick sitt Elit förra året

Annette
0

#38. Stämmer nog. Han ägs väl av en i Stenstorp som även fick igenom en annan hingst.

VeronicaP
0

Tänkte jag skulle lägga in en ny tagen bild på Hälge och se om ni kan säga vad ni tror nu om hans färg.. OBS Hälge är ett russ ;-).

Syns inte men han har fortfarande ål kvar *ler*

Milla
0

jag tippar på svart, sicken läcker bit och sicken resning. Enormt hög dregel faktor på den

VeronicaP
0

Jo du Millan han har verkligen växt till sig och det blir nog att försöka visa han någon gång i sommar *ler*

nallebjörn
0

han blir nog brun… men åh så fin han är.

kacka
0

OM han hade blackanlag skulle jag ju gissa på musblack… men om han nu inte har det så borde han vara svart…

VeronicaP
0

Han ser även ut att var lite randig vid knäna (frambenen)

nallebjörn
0

#45 du klippte ju av benen på bilden ju… *S*

Jag tycker iaf den ser ut at bli brun.

VeronicaP
0

haha inte jag utan han själv han ska ju helst sitta i knät på en inte lätt att fota han då ju Anna *S*

nallebjörn
0

#47 du får ut igen… vi vill se ränderna!