Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 3766 ggr
Gentle
0

Shettis älskare..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni bara shettisar eller har ni andra djur också ? Själv så har jag två korsningsponnyer och ett varmblod som är min promenadhäst har även några katter höns och myskanker Glad Vill ju väldigt gärna ha shettisar men jag skulle inte kunna klara av att inte kunna rida också =)

Susanne.Nygren
0

Jag har fyra shettisar, varav två är utlånade till ponnytrav och en gammal nordis som är utlånad som sällskap och promenadhäst. Dessutom har jag lånat ett varmblodssto för avel.

Utöver pållarna har jag en tax (normalstor strävhårig som är svart med röda tecken) och en råttfångare i form av långhårig blandraskatt. Hon har inslag av angora och får OFTA klippas för att inte tova ihop helt och hållet.Fundersam

Kratern
0

Jag har 5 Shettisar, 2 Islänningar och en Knabstrupper.

Tillägg: 1 hund, 2 katter, 5 kaniner, 3 hönor och en tupp, akvariefiskar.

Milla
0

7 shettisar, 1 dartmoor

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

sanne
0

vi har lite dryga 10 shettisar… ( det låter inte lika mkt som dom är ) fyra katter o kanin, samt en Fell ponny på foder…

Milla
0

hm ja vi har ju 3 hundar, 1 höna, 10 katter samt fiskar också ju

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Therese_Melberg
0

Vi har förutom våra två shettisar även ett korsningsto ( som för tillfället är utlånad på foder), två hundar och två katter.

zettan
0

ja har en hund (golden retreiver) just nu 3 shettisar

AusaBausa
0

Vi har 2 marsvin, Rufus o Isor, o en dvärghamster, Blixten. Sen äger vi Ludde min  varmblodsvalack o har 2 foderhästar, shettisston, Kefir o Kelda, och ett  1/5dels halvblodssto, Grabina.

sen har vi mängder av flugor som husdjur, USCH!

Miija
0

Utöver pållarna: 1 marsvin, 2 katter och en hund. Våra två ankor finns inte kvar…Gråter

Daladis
0

Här finns en shettis valack, två minishettis ston, en rottis tik, en aussie tik, en stallkatt, en bagge, 6 tackor och sju lamm, också dammråttorna …Cool.

Kummin
0

1 shettis, 1 arab , 1 irishcob , och en island :D  Två katter och två hundar :)

Kummin
0

#7   ; Golden Retriver ska're va' Cool

Lindbygarden
0

hästar och katter samt snart även hund!

Hanna-D
0

9 shetlandsponnyer, 3 katter och en golden retriever.

PetraJ
0

Här finns 2 shettisar 1 fågel 2 katter

Haga
0

Här finns 3 minishettisar, 5 katter, 4 västgötaspetsar, 1 tibetansk spaniel, samt rexmarsvin.

Cattis
0

20 shettisar, 1 blandrashund, 2 vuxna stallkatter varav den ena har 6 ungar och den andra vet vi inte, för dem har hon gömt…
Ja, sen har vi akvariefiskar också ju.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Trine
0

En hund(Cavalier king charles spaniel)2 katter ,2 kaniner,6 höns,1 nordsvensktravare (17 år) samt 7 shettisar..GladJa o en gubbe då….Plus 2 busungar !Cool

Sasser
0
  • 3 shettisar
  • 3 welshar
  • 1 hund
  • 2 katter
  • 1 marsvin
  • + en massa dammråttor
RebeckaSvensson
0

Förutom våra 16 shettisar så har vi även 2 halvblod, 1 bagge, 7 tackor och 2 tacklamm, 1 jaktlabrador, 1 innekatt och 2 utekatter samt ett antal dvärghöns.

Annette
0
  • 3 Shetlandsponnyer (2 är mina, 1 mina föräldrars)
  • 3 New Forest
  • 1 Ardenner (mina föräldrars)
  • 5 stallkatter
  • 1 kanin

På gården finns även 1 strävhårig tax samt ett okänt antal höns. Dessa djur tillhör mina föräldrar. Jag är sugen på att skaffa hund, det skulle funka med jobb och sånt. Då blir det nog en Jack Russel, Dvärgschnauzer eller Borderterrier.

lukas06
0

Jag har en ettårig shettishingst, en 12 årig korsningshäst(valack), ett 5 årigt halvblodssto, en 3 årig arabhingst, en 4 årig rottistik, ett stim med akvariefiskar varierad ålder ( 1-7 år Glad) och sedan var det nog inget mera

Charlotte-Aveback
0

Vi har 9 st shettisar varav 3 är föl födda i sommar.

maggan
0

Hund, katt, papegoja, undulat och shettisar.

Sofia_Schultz
0

Har en liten kissemissa

Silenos
0

1 shetlandsponny ( får en till i höst )

1 British spotted pony

I Konik

1 Nordsvensk

2 hundar ( tax o Irländsk setter )

3 Bondkatter

9 kaniner, varav två Belgiska Jättar

sammy
0

två shettisar, två hundar (hovawart och blandras), en kat, 9 gammla höns och en urgammel tup och jag hoppas att det kommer en gammel promenadhäst till. Jag älskar mina shettisar också jätte mycket, men jag saknar rida, även om jag kan bara tar det jättelungt. Men jag har inte hittat 'min'  häst just nu.

Madelene_Udd
0

Jag har 2 shettisar, en ardenner, 2 hundar och en katt.

Och det är ju inte så mycket, eller hur?? Så jag försöker få min sambo att gå med på att vi skall skaffa oss flera shettisar… Och enligt honom är det ju en fördel att dom inte är lika dyra i drift som ardennern, som är hans ögonsten. Om allt går väl så skall det bli 2 shettisföl och ett ardennerföl nästa år så då dubbleras hästantalet….

Chirak-96
0

En shettis, ett russ och en bondkatt.

SannaHolmgren
0

Vi Har:

• En shettis,
  • En honkatt o en hankatt
  • 5 kaniner, 2 hannar, 3 honor
  • Akvariefiskar, ål och räkor
Midlingur
0
  • två shettisar
  • tre katter
  • 6 fåglar
Karinj
0

*6 shettisar, varav ett föl

*1 Dalmatiner

*1 Blandraskatt

*5 Heliga Birmor (bilden) - föder upp dessa i liten skala

Linnah
0

Hos mina föräldrar, där mina hästar står, finns två shettisar (som är mina), en tysk ridponny (inackorderad), två halvblod (mina föräldrars) och fem katter.

carina-w
0

Jag har 10 shettisar.4 hundar australian shepherd,3 stallkatter +några hedemorahöns.Inga fritidsproblem här inte

sonja
0

*Några shettisar.
* Två hundar, en korthårig tax o en korsning.
* Tre katter.
* Akvariefiskar o räkor
* Två stallkaniner.

Ninnii
0

Vi har 1 minishettis, 2 katter(1 ska ha ungar om ca 2 veckor), 1 hund sen kommer det ett shettis föl till hösten.

Pia-Lena
0

1 shettis, 1 islänning, 4 papilloner, 1 bordercollie, 84 tackor, 23 baggar ett 60-tal lamm av rasen spaelsau, 14 jämtgetter( 9 vuxna o 5 killingar)samt akvariefiskar.

lilleman
0

5 shettisar, 2 varghundar, 2 underbara kattungar+ en hankatt som kommer på besök till matskålen på natten, 3 marsvin, 1 rymd kanin och så jag!

Minetta
0

1 tysk ridponny, 2 bondkatter, 1 blandrashund, 5 dvärgkaniner, och 8 höns har vi. till sommaren ska vi kanske köpa en shettis som sällskap till min ridponny. (vi har henne installad nu)

Dior
0

Sju shetland, fyra gotlandsruss, fyra fulllblodsaraber, en fd vbl-travare, två hundar (leonberger), tre kaniner, två marsvin och sju katter…!

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Fiffilura
0

Jag har bara en shettis, men 3 russ. En hög med Gutefår, Hedemorahönor, 5 katter och en vovve…

Och vem/vad ska jag sätta in en ibld på…. *funderar* Sätter in en bild på lilla årshingst, såhär glad kan han bli av att snart snöpas ;-)