Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 12-foder-utfodring
Läst 1416 ggr
Puzzel
0

Hur mycket foder ger ni era 3 åringar ??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar fram och tillbaka på hur mycket foder min 3 åring behöver. Hon är vid gott hull nu och blank i pälsen . Hur mycket får era 3 åringar i hö och kraftfoder ?? Är kul att se och jämföra . Ofta kan man utefter det hitta en mängd som passar ens egen det är ju min andra shettis bara det att min första hade jag som 5 åring tills jag fyllde 12 år så jag har inte så stort minne av mängden hon åt. Vill ju att min lilla ska få det hon behöver för att växa och må bra.

Cattis
0

Mina treåringar får "bara" fritt med hösilage. Inget kraftfoder.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

min treåring får också bara fritt på ensilage

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

QuickStep
0

min 13åring får fri tillgång på hö och sen mineraler plus morötter för annars äter han inte upp mineralerna.

Nu vid fällningen så får han lite extra b-vitamin.

Peppe
0

#3 ger du b-vitaminen i flytande form?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Puzzel
0

Min får ca 5-6 kg hö om dagen sen ca 4 dl kraft + miner om dagen ska börja med b-vitamin nu när hon börjar fälla + linfröolja. Men det känns bra att veta då att de klarar sig bra på endast ett bra silage eller hö.

[Anna-N]
0

Ger 3-åringarna hösilage o så lite "annat" i krubban för att de mest ska få i sig mineraler/vitaminer/tokosel….

HanniBunni
0

Jag ger min 3-åring endast hösilage. Hade en period aon jag gav lusern men det har jag inte gett på en månad nu. Däremot stoet ger jag betfor med krafft miner och vitlök i. Men hon ratar det totalt. Höet är i toppklass så det beror nog på att hon klarar sej utmärkt på det!

Hanna-D
0

Min treåring har fri tillgång till hö, salt och mineraler och äter nog ungefär ½ kg morötter/dygn.

RebeckaSvensson
0

Mitt treåriga sto får fri tillgång på ensilage.