VÅRTECKEN !!!
har ni sett några vår tecken än?? SMHI säger att våren är i antågande men att den inte kan rent praktiskt kan komma förrän efter den 15 feb.. men nu är vi snart där.
säg gärna var i landet du bor oxå

Vi Bor i Västra Götaland, utanför Borås, här har jag sett snödroppar, knoppar på träden och igår en Trana !!! då vet man väl att våren är på gång:)

Vi har både snödroppar och krokusar i vår rabatt!
Och göker hojtade i går em.
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Vårlöken växer i grusgångarna vid kyrkan. Ännu mer jobb till mig.

Snödroppar har jag. #2 Göken?????
Nopp, kallt och rena istiden här. Tyckte jag såg knoppar i syrenen här om dagen men jag hoppas jag har fel. Då fryser de väl av till våren.
Hörde på radion att Sthlm var invaderat av pollen!!!

#5: Jag har i alla fall sett knoppar på nyponbuskarna här i området …
Hahaha….. 1 meter snö….nej inga vårtecken här. 
Jämtland.
#6: Då kanske det inte var synvilla här heller….
;-)

Knoppar på syrenerna har vi allt här också, men de börjar ju komma så fort det blir ljusare dagar.
Hos mig i sörmland har bladen på vårlökarna kommit upp. Fåglarna sjunger som bara den och åkrarna är helt gröna av höstsådden. Visst får man vårkänslor!
Här i nordvästra skåne har jag sett snödroppar, knoppar på träden och fåglarna har börjat kvittra.. Längtar till våren kommer på riktigt.. men den som väntar på ngt gott… :)

Här i malung tyckte jag mej höra "vårfåglarna" kvittra igår
men jag trodde att de va fel men med tanke på att solen skiner nu så kanske de va så iaf
jag har då iaf inte hört en enda fågel kvittra tidigare
för andra vårtecken lär det nog dröja ett "bra" tag till innan vi får se någonting sådant här uppe då vi har hur mycke snö som helst kvar & en massa is som pryder gårdsplanen
men jag längtar tilsl alla vårtecken ska komma smygande 

Ojoj. Här i norr är våren ännu långt borta.. Här är snö överallt och plogkanter som är en 40 cm ca.
Jag vill ha SOMMAR 

Ööhh, göken kanske hörs året om?..
Men jag hörde den först i går! 
/Therese.

Snödroppar har vi ju haft i flera veckor här i Halmstad , har tom sett krokusar blomma *ler* Så nog är våren på G här med och fåglarna kvittrar så fint så.
ja vi har då haft vår ett tag, med som många skriver snödroppar och krokus som blommar, fåglar som kvittrar och sol som skinner
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hemma i Trelleborg har de haft snödroppar länge och en del andra blommor har också kommit upp.
Här i Uppsala har jag inte sett så många vårtecken, men inte letat heller.

I Karlstad har syrenen knoppat sig och marskatterna skriker för fullt redan nu 
Vallen börjar bli grön och fin och i rabatterna blommar snödropparna för fulla muggar!
Inga tecken efter våren alls i Dalarna…. Snö och is här!
De närmsta vårtecken här i söderhamn, som jag märker av, är en massa päls man får över hela sig när man klappar om dom där små ullbollarna i hagen
några fåglar har jag iofs hört, men det kan varit en syn…hörvilla…hehe
Men..
Håll ut snart är sommaren här!!!!!!! Annars är det väl….315 dagar kvar till jul

Jag bor i skåne. Har sett både videkissar, knoppar, lite vårfåglar och snödroppar.
// sofie
Jag konstaterade idag att det är stora knoppar på påskliljorna här… 
(Småland)

Vi har myggor i stora svärmar i solen runt huset.Och grävlingarna har vaknat till liv igen.Södermanland

Det som jag kan tillägga som inte de andra ifrån Skåne har skrivit, är lukten……det luktar vår!! Solen har varit framme hela helgen och vi har fikat i trädgården. Kollat rabbatterna för att bli påmind var man planterade lökarna för två år sen. Tulpaner och påsklijor är nästan 7cm höga nu. Hästarna har fått ny energi och leker i hagarna! Ja det är helt underbart!!
Våren är bäst!!
Japp vårtecken här med i skaraborg. Blev jätteglad när jag såg en snödroppe mitt i gräsmattan häromdagen, har aldrig sett några här förut.
Första krokusen håller på att slå ut och rabatterna är fulla med lökar på väg upp. Och nu skiner solen och det är hääärligt väder om än kallt. Det speciella vårkvittret från fåglarna har jag hört, är nog det som ger mest vårkänsla…

I Stockholms regionen har vi pollen som sagt av bla Hasseln, sen har tussilagon börjat titta fram så mysigt, snödroppar, krokus och knoppar på träden känns lite knepigt då det bara är i mitten av Februari men allt är tidigare just nu.

Satt faktiskt en gigantisk geting inne i mitt badrum för en månad sen också, och trodde det var dags att vakna. Nä du, sa jag och puttade ut henne i kylan… Grymma jag
/Therese.
Här hos mig kvittrar skatorna bara så gulligt att höra dom, va även å kollade i våran kolonilott i förgår å där växer persiljan , de va så jag kunde ta med hem till grisarna. hos syrran -annelie. är det snödroppar i trädgården hella den brukar vara fulla av dom

Jag har sett små gula bolmmor vet bara inte vad det är för sort…
Bor på Orust i västra götaland, har massa snödroppar i rabatten o lite andra lökar som sticker o irisar som blommat ut redan… så visst finns det lite vårtecken här med =)
Snön och isen smälter :( men det växlar från -3 till +7 fram å tillbaka hela tiden så vi får se om det kan bestämma sig för vår eller vinter här i Gävle, men det rikatr sig nog mot vår mest! Själv skulle jag vilja ha kvar snön ett tag till. missade hela den härliga "snötiden" med körningen och det fina underlaget pga att vi ännu inte fått någon sele… :(