Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 747 ggr
zettan
0

God morgon 16/2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn morrn

Här är det kallt ute. Tagit mig sovmorgon idag rätt skönt.
Lycka till alla som ska visa häst idag

Själv blir det pyssel med pållar och hagar. Ska träna lite hästar också

ha en bra dag alla

slänger in en bild på vårt svarta avelssto som vi har till salu.PM:a gärna om du är intresserad

SannaHolmgren
0

Godmiddag, idag skulle jag och min minsta tjej haft kalas, hon fyllde fyra i tisdag. och själv fyller jag år idag. Men vi vaknade lite otrevligt inatt av att femåriga Ida kräktes i sin säng, så det blir inget kalas denna gången. Nu har Ida somnat och peppar peppar, inte kräkts på en bra stund. Jag som trodde att vi skulle slippa magsjukan denna säsongen, naiv som jag är. Nåja, det går väl över. Ha en trevlig helg.

zettan
0

#1 Grattis på födelsedagen

Annette
0

God middag!

Morgonsysslorna i stallet är klara. Jag kände mig riktigt välkommen när jag kom i morse, Eurydike mullrade så gott och Hedda ville pussas. Pappa har skött stallet i tre dagar när jag var sjuk samt när jag var i Ullared igår, så jag har inte träffat mina små godingar på några dagar. Men nu är jag på benen igen och jag fick nästan för mig att de saknat mig :)

Nu fäller allihop, du hade rätt Zettan….Jag skall ta ett tag med håren senare under dagen. Nu skall jag sortera ur kläder i barnens garderober så allt det nya får plats.

zettan
0

#3 Ja se där hm om man skulle spara all päls man får av sina hästar som fäller de. Kanske man kan göra en go tröja av det sen Flört

Annette
0

#4. Jag känner en som stickat vantar av spunnen päls från en Old English Sheepdog.

zettan
0

#5 haha Skrattande tänk en go shettis tröja när vinterns kyliga vindar kommer.

IdaS-A
0

Hejsvejs!

Skulle åka till stallet innan jag börjar jobba, bil***** startar inte! Så det blir inget hästpyssel idag, nu hinner jag inte innan jobbet. Usch nu känns det som att hela dagen är förstörd.. Jaja nu ska jag sluta gnälla och kolla bilannonser :) hehe 

Lycka till alla som visar häst idag!

Milla
0

God eftermiddag!

Ingen rolig början på dagen, har varit på djursjukhuset med gammel mor. Kom ut och såg att hon försökte ta sig fram till ensilaget men det gick inte alls bra, fick in henne på stall i alla fall och hon var super varm i fötterna (FÅNG). RIngde djursjukhuset och åkte dit.

Hon fick smärtstillande i dropp och röngades. SOm tur var är hon inte sämre än tidigare. DOm ville ha henne kvar, men dom gjorde inte mer än jag kan göra hemma fören på måndag.

Så hon fick åka med hem, hon står nu i stallet med smärtstillande på dropp och blir hon värre så åker vi in med henne igen, annars ska vi ringa in på måndag såf år vi se vad som görs då.

Min egen hovis kommer ut lite senare i kväll och verkar henne och slår på skor.

Hon får nu stå inne på box med djup strö av spånn då hagen är hård som sten.

Fy jag hoppas verkligen att hon blir bättre nu.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#8. Inte roligt. Men skall de verkligen skos medan det akuta skedet pågår?

Milla
0

#9 jag vet helt ärligt inte får höra vad min hovis säger, djursjukhuset sa bara att hon måste få hovarna verkade. Förra gången hon fick fång så blev hon gipsad men det behövdes inte denna gången.

[Anna-N]
0

#8: Vad tråkigt! Hoppas hon blir bättre. Tycker det är så många som har fång, man hör det hela tiden!

Annette
0

#11. Jag tycker också det verkar vara många denna vinter.

VeronicaP
0

Fast Carmen har ju fång sen innan men det har ju klart blivit sämre nu.

RebeckaSvensson
0

#8 Vad tråkigt att hon fått fång. Hoppas att det snart blir bättre.

#1 Grattis!

Har ägnat dagen åt att sova samt städa och diska undan efter igår. Till och med hunnit göra klart en uppgift som ska skickas in till några handledare.

AnnaLundin
0

God eftermiddag

Jag sitter här och är skapligt besviken på att jag inte kunde åka iväg till Norrköping idag. :( Det är SÅ irriterande att tvingas ge upp på mållinjen, men min hälsa hade verkligen inte klarat av det idag. Det var lagom jobb att höa i hagarna och fylla på vatten…

Det är komplett sjukstuga här idag för övrigt, två av tre barn ligger och sover, har lagt sig alldeles självmant och frivilligt för att de inte mår bra. Maken känner sig också krasslig… Det räcker nu. Jag hoppas bara nu att det inte utvecklas till lunginflammation här, för mina lungor mår verkligen inte bra.

AusaBausa
0

God em!!!

Håller tummarna att hon blir bättre Milla!

Här vakande jag m världens migränhuvudvärk..spydde som en gris…men bättre nu efter ngr migräntabletter.

Ha en bra dag alla!

Milla
0

#13 ja hon har ju haft ett rejält fång anfall en gång tidigare.

Hoppas hon svarar positivt på smärtstillande och sen får hon helt enkelt äta ensilage som inte får en chans att bli frostigt. HOn får bo inne nu för all mark här är stenhård. Hennes tyngd kan vi inte göra så mycket åt men vi hoppas verkligen att hon ska må bättre snart.

zettan
0

#17 håller mina tummar för din Carmen. Hoppas verkligen att hon blir bra. Tänker på er. kramar

Charlotte-J
0

God kväll!

Nu är man hemkommen från Norrköping (har varit sen 17.00 men glömt skriva ;-)). Pållarna är tillbaka hos sina kamrater i hagen. Vi är så nöjda och glada för deras resultat och nu är Lingon halvvägs till Diplomet ;-)) Nu är jag supertrött efter att ha vistats ute i kylan sen straxt efter 7 i morse så snart blir det kudden. Väntar bara på "guben" som är och hämtar Kinamat, sen ska här sovas Flört, alltså på riktigt!

Amor vincit omnia Kyss