Väderön 2008
Är det ngn som vet om om det blir något släpp nästa år?

Ingen aning, men skulle förmoda att det blir. Brukar väl vara varje år?
Det är det säkert, ska du släppa Hilfiger och Glanz?
#2 Funderar på det, men tänk så blir de sjuka där? :S
#1 Jo, men detta året släpptes bara 4 hästar. Från 20-talet 2006 till 4 hästar 2007. Tänkte att de kanske skulle ställa in nästa år pga bristande intresse.

#4 Vet att där var många -06, hade själv 4 stycken där då. Funderar på att släppa en unghingst på ön till nästa år eftersom han troligtvis är ensam hingst där hemma annars.
#5 Det skulle vara kul om det blev av nästa år också. Får fnula vidare och se om jag vågar släppa…

#6 Mina var jättefina när de kom hem och hade satt bra med muskler. Kanon för dem att få leva som "vildhästar" en sommar och kunna röra sig över så stora områden.
#7 Jo, jag hade min unghingst på ett stort hingstbete i somras och han blev också jättefin. Men jag är en hönsmamma som tycker det verkar lite läskigt att ha hästarna på en ö om det händer något…
funderar lite på att släppa mina tre där nästa år, så kan stona få hingstarnas bete. Men jag vet inte riktigt ännu hur jag gör
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

#8 Håller med om att det är skönast att ha dem hemma, har haft det alla år utom sommaren -06. Till nästa år kommer jag troligtvis bara att ha en hingst och då passar det bra att släppa honom på Väderön.
#10 För min del är det så att här inte finns tillräckligt med bete på gården för en längre betesperiod. Så därför får jag nog skicka iväg mina.

#11 Bra för hästarna att kunna få gå på bete under en lång period, så har du inte tillgång till tillräckligt med bete hemma så är ön ett bra alternativ.
#12 Ja, tror de hade trivts där. Men en sak som jag funderar på är när de ska hämtas hem. Det verkar som att man får reda på det först några dagar innan hämtning, och det kan vara svårt för mig att ordna.

#13 Det var så när vi hade våra där förra året, ett par dagar innan vi skulle hämta dem fick vi besked om när. Sedan beror allt på vädret så det är lite svårt att bestämma helt säkert när det blir av. Vet att de berättade att det var på gränsen att de fick släppa hingstarna igen när de skulle åka hem för det blåste väldigt mycket då.
#14 Hmm, okej det är ju lite trist att man inte kan få veta lite tidigare, men fullt förståeligt.
mina åker inte över, har bara 2 grabbar kvar nu.

#15 Jag håller med. Är lite svårt att planerar med så kort varsel.
#16 Vad ska du göra med dem du har kvar?
#18 dom ska gå kvar här hemma, Viking som blir 3 ska göras klar till 3 årstest så han kan jag inte skicka iväg och skickar jag då iväg melvin så blir Viking själv och det vill jag inte.

Jag får hoppas att det är fler än jag som vill släppa där för att bara ha en unghingst hemma är inte så kul.
#19 Aha, okej. Tänkte att annars så kunde du, jag och Rebecka gått ihop och ordnat ett bete. Fast det är klart, det kan vara svårt att hitta… Ivarje fall ett stort.
#21 jag har ju ett mega stort bete, men iom att jag bara har två grabbs så åker stona ner där istället
#22 Finns ju fler grabbs som söker bete
Jag har två t.ex.. Fast det är klart, stona kanske behöver det bättre.
#23 vet inte hur jag ska göra för stona ska iväg på betäckningar och så, men betet är så kanon så jag vill helst ha stona där nere
Är det någon som vet hur mycket det kostar att hämta hem tidigare? Har hört att det var "dyrt", men vad är dyrt?
Nu har jag bokat plats åt mina! :)
Vad kostar det?
Nyfiken i en strut….

#29 Det kostar inget.
om jag får en hingst i år ska jag absolut ta honom t Väderön om det finns kvar nästa år att man kan skicka dem! Verkar suveränt bra att låta unghästarna leva som vilddjuren…
en bit o åka men syrran bor nära så hon får åka över o kolla dem ibland;-D det kan det vara värt!
#30 Jo, numera kostar det. Det kostar 500:- vid hämtning om man inte själv kan hjälpa till att samla in dem och sedan 300:- om man kan hjälpa till att samla in dem. 300:- för ett halvår är ett kanonpris!

#32 Jaså, det kostar nu. Priset är ju inget att klaga på.
#33 nej absolut inte! Det var verkligen inte mkt.
Håller med det är inte alls mycket! Men det är rätt långt för min del och 2-åringen skall visas i juli så det blir inte i år.
ja det klart vill man visa är de ju fast på ön! Hmmm tål o tänkas på och för min del är det ju bara en tanke då jag inte vet om det blir sto eller hingst ännu;-D
**Dags att boka sin plats snart om man vill släppa! :) Det börjar närma sig. I år blir det även russ på ön.
**