God morgon 18/2
Morr morrn
Trött som sjutton är ja idag. var ju tvungen att sitta uppe och kolla på Walander igår. Så bra den var.
Ska strax till jobbet. Sen ska ja ner till frissan. Sen måste ja jobba med hästarna idag. Hann ju inte det igår.
Ha en bra dag alla

Morrn här har man fortfarande sjuka barn men själv är jag bättre tack o lov. I lördags avverkade jag o Puzz en 8 km prommenad för att kolla nya vägar vid nya stallet hamnade vid en hage med unghingstar mycket spännande tyckte Puzz o hingstarna. Det va araber och halvblod fick ja veta av ägarna som tyckte Puzz va sååå söt och liten. Igår tog vi en promenad åt andra hållet och pratade med människor och barn bra social träning även för häst . Puzz älskar människor o barn och blir nästan besviken när de inte kommer fram o hälsar. I dag blir det en tur ut och ta henne till ridhuset får vi se va hon tycker om det.
Vackert väder är det iallafall, här i rabatten såg ja att påsk o pingstliljor börjat komma o knopparna syns.

God kväll!
Hade redovisning idag på förra veckans gödslingsövning. Redovisningen gick precis som den skulle och vi hade kommit fram till bra slutsatser. Lite synd bara att vi inte hade ännu mer tid på oss för detta var intressant. Har lagt ner många fler timmar på detta än vad som var schemalagt men som sagt hade önskan varit ännu mer tid.
I eftermiddags var det studiebesök på HS och det var väl inte så mkt nytt som kom fram. Två kompisar och jag körde sedan vidare till Lantmännen istället och pratade med en traktorförsäljare - efter det var vi på lysande humör igen och hade mkt nytt att snacka om i bilen hem. Tänk vad vissa saker kan pigga upp och vad man kan komma på för nya saker bara man får höra lite om "rätt" traktormärke :-)
http://www.youtube.com/watch?v=V9nEPvca4vk
#2 på tal om traktorer;-D
Go`kväll! har varit o hämtat hö till pållarna o sen ätit o ska strax fortsätta stryka…ett berg av tvätt som vanligt!

#3 Den e najs :-) En riktig höjdare som alla i princip kan utantill :-)

#2. Nu tror jag inte att det var traktorerna som fick er på gott humör, det var säkert den unge, manlige försäljaren
.
Jag är törstig. Mikael bakade muffins i eftermiddag och jag undrar hur mycket salt han använde i det receptet. Jag åt bara en liten bit, men det brann i munnen. Resten av kakorna gav han bort till sin faster. Undrar om hon tror han vill ta död på dem ;)
Ikväll har jag borstat fällande hästar. Nu skall jag strax hoppa in i duschen och sedan borde jag sova.

#5 Du är rolig du ;-) Tyvärr hittade jag inte ngn ung försäljare där utan det var traktorerna som var intressanta.