Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 655 ggr
zettan
0

God morgon 19/2

Morrn morrn på er alla

Idag är det uppehållsväder ute. Temperaturen har ja ingen koll på då vi inte fixat ny termometer ännu.
  Igår hade ja stor borstning av alla hästarna. Hela stallgolvet blev fullt av vit och svart päls. Hästarna njöt av att bli av med pälsen. Så idag får ja nog ta en vända till med skrapan. Sen ska ja träna lite till med lillgrabben. Han är helt bra i magen nu föresten. Filmjölk det gjorde susen. Såå skönt

HA en bra dag alla

ElisabethA
0

God morgon!

Riktigt vårväder här i Skåne idag! Spenderade helgen i Boden (och Kiruna) och även där var vädret milt med några få minusgrader. Ska åka till Dalarna imorgon och åka skidor. Det ska bli härligt!

Idag ska jag köra en tur på någon av shettisarna och packa lite grejer inför morgondagen.

Hoppas alla får en bra dag!

SannaHolmgren
0

Godmorgon.

Idag har dotter nr tre i ordningen vattenkoppor, så nu ska det snart vara överstökat. Idag måste jag boka tid hos vet för vaccination, den andra i grundvacc skulle egentligen ha samordnat med grannen men hon hade glömt att jag skulle med så hennes hästar vacc i förra veckan.

Tömkörningen går så bra nu, i förrgår fixade vi äntligen skänkelvikningen så den gick jättebra. Nu går muller jättefint även med den vanliga tömkörningsgjorden och klarar att samla traven och att rygga avslappnat några steg,

Idag ska jag och tjejerna skritta ut en sväng endast och hämta posten och slänga sopor, och borsta en stund. Men någon vinterpäls vägrar hästen att släppa ifrån sig. Troligtvis säger det poff en vacker vårdag när allt rasar samtidigt.

Maria Persson
0

God morgon eller god förmidda.
Här i Västerbotten så var det ca -9 i morse men nu är det bara -5 det verkar bli en fin dag med solsken

Ska försöka ta tag i en massa tvätt och städning men det finns stor risk att jag prioriterar något helt annat Skrattande mina hästar.

Hoppas alla får en bra dag!

Charlotte-J
0

God förmiddag!

Snart bär det iväg med barnen + en kompis till Elsa, till Busfabriken i Linköping. Hur ska jag överleva det? Flört Ljudnivån är extrem där men jag får väl "stänga av" och fördjupa mig i medhavd lektyr typ SP eller Ridsport Skrattande Jaja, huvudsaken är att barnen har kul!

Igår fick jag äntligen tummen ur och postade mina anmälningar till Bullerstautställningen. Det blev Lingon och Saffran igen Flört

Ha en bra dag!

Amor vincit omnia Kyss