Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett26-efterlysningar
Läst 1803 ggr
Peppe
0

Gletness Rockall

För länge sen red jag en shettis som var e. Gletness Rockall men jag har aldrig sett nån bild på honom… Så, är det någon som har en bild på Rockall?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Peppe
0

tack :)

Nån som har på Flagg och Dulex när vi ändå håller på?

Charlotte-J
0

En undran bara;

Får man bara kopiera bilder hur som helst och lägga in på sin egen sida utan att skriva vart bilden kommer ifrån?? Som tex. bilden som Sandra hänvisar till, den hemsidan har definitivt inte fotat hästen. Vad är det för lagar som gäller med foton??

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

#3. Man får inte ta bilder hur som helst.

Upphovsrätt

Mija
0

Jag har lov att använda bilden, synd va!

Annette
0

#5. Varför skulle jag tycka det var synd? Jag svarade på en fråga och länkade till en artikel som handlar om upphovsrätt.

Mija
0

Inte menat till dig…

PP
0

Det hör väl kanske till god ton i fotosammanhang att ange fotografen. Om inte annat så slipper man ju bli beskylld för att ta åt sej äran av någons annans "arbete"… Flört

Mija
0

Men jag jag ger ingen annan lov till att kopiera från min hemsida, det står klart och tydligt på min hemsida……

Hanna-D
0

Här finns lite foton på Rockall som jag har lov att använda Flört

http://www.kilskogen.com/rockall.asp

Mija
0

Då min rätta dator pajade så försvann mycket av mitt material, och en del av detta har försvunnit i återuppbyggnaden av hemsidan, men vissa måste visst "leta" fel, inte menat åt dig Annette eller dig Pernilla…..

Jag har lagt in på de flesta korten var de kommer ifrån, men vissa har som sagt falllit bort.

zettan
0

jag ber hemskt mkt om ursäkt om det är ja som gjort fel. Trodde man hade rätt att länka. Men i så fll ber ja så hemskt mkt om ursäkt. Var absolut inte meningen att göra ngn illa

MVH Sandra

Mija
0

Ursäkten godtagen Glad

Cattis
0

#12 Du har inte gjort ngt fel iom att du länkade till bilden som ligger på en hemsida. Hade du kopierat den och lagt in den som bifogad fil hade det varit fel. Om du inte haft fotografens tillstånd.

Om Mija har tillstånd att publicera bilden på sin hemsida, så har inte heller hon gjort fel. Så det är lugnt.

#3 Som jag skrev ovan till Sandra, så är det okej att länka till bilder. Och det är okej att publicera bilder på hemsidor om man bara fått lov av fotografen. Det är aldrig okej att lägga ut andras bilder utan lov. Men i just detta fall var det ju en länkning till en publicerad bild, där publiceringen är godkänd av fotografen. Alltså har allt gått rätt till. :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

zettan
0

Tack Cattis blev orolig nu som att så gör ja ofta länkar till hemsidor. Nu kan ja sova gott på kudden i natt utan skuldkänslor.

Mija
0

Tack för förtydligandet….

Charlotte-J
0

#14 Tack Cattis för förtydligandet, då vet man vad som gäller. Det jag menade var att det är svårt att veta om man har tillstånd att publicera ex. riktigt gamla bilder från böcker mm. när det inte står angiven källa eller fotograf. Men då var det okej i det här fallet då, bra.

Amor vincit omnia Kyss

Cattis
0

#17 Nä du får inte kopiera bilder från böcker utan fotografens medgivande, eller vem som nu har upphovsrätten.

/Cattis

AnnaLundin
0

#17 - upphovsrätten gäller väl i 70 år om jag inte minns fel. Har du en bild äldre än så, så bör den vara okej att använda om jag fattat saken rätt.

Peppe
0

Flagg samt Dulex önskas bilder på =)

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på Glentenss Rockall

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dulex från när han gick hos Stuteri Teja på station 1991

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

jojjehanna
0

#19 är det inte 70 år efter fotografens död? (Eller kompositören om det rör sig om en sådan)

Cattis
0

#23 Jag tror det är så jag med.

/Cattis

Peppe
0

men om han är död, vem ska man fråga då?

ingrid
0

Upphovsrätten går i arv, så fotografens arvtagare, får man fråga. Kan komma ihåg fel men har för mig att det är 70 år efter alstrets tillkomst. Fortfarande en väldigt lång tid om man ställer det mot patent.