Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 305 ggr
Charlotte-J
0

Vad blir det för mat?

Med tanke på God Morgon tråden som blivit en tradition så tänkte jag att vi i en sån här tråd kunde avslöja vad vi tänkt ha för middag. Bra när idéerna tryter, vilket dom gör ofta tyvärr Flört

Hos oss blir det idag:

Honungs och Timjanglaserad Skinkstek med kokt potatis och gräddsås, självklart grönsaker till Glad 

Vad blir det för middag hos er?

Amor vincit omnia Kyss

zettan
0

hihi smart Lotta
 idag får vi kålpudding bläääääää säger ja. Men men mamma ska laga. Tur att de finns godis till kvällen

Charlotte-J
0

#1 Åh, Kålpudding som jag bara älskar!! Du får skicka lite hit Flört

Amor vincit omnia Kyss

PetraJ
0

#0 Å vad hungrig jag blev!

#1 Kålpudding är inte min favorit. Det luktar fis.

Vi skall ha baconlindad fäskfile fylld med god ost, ris och kantarellsås och sallad.

zettan
0

Om du skickar till mig Lotta så skickar ja till dig Flört

PetraJ
0

Nu kan jag inte stava längre heller. Det skall vara kycklingfile inte fäskfile.

Fjarilen
0

mm.. vad gott det låter, själv ligger jag nerbäddad med feber, så för mig blir det inte så mycket mat idag.

Väldigt bra inlägg annars, då vi alltid har brist på fantasi när det gäller mat

Ha en skön dag allihopa

VeronicaP
0

Jag gillar både kålpudding och skinkstek, fast jag äter ju inte kyckling ;-)

Här blir det tacos till fredags mat …

carina-w
0

Det var en bra tråd,då jag alltid har ide´torka när det gäller mat FlörtHoppas på många förslag

Annelie-P
0

Skinklåda, mycket lätt att göra. Det är helt enkelt en potatisgratäng med skink/kasslerstavar inblandat i. Gott! Möjligtvis ännu godare med lite rött i glaset.

Lotta! Lycka till med Lingon imorgon!

Lulan
0

åh vilken bra tråd :)

ikväll blir det kreolsk gryta - fläskfilé, chorizo, syltlök, inlagd gurka och oliver i gräddsås. Smaskens och lättlagat!

AnnaLundin
0

hihihi…

Här har den lata och febriga mamman tvingat sina stackars barn att äta McDonaldsmat idag Oskyldig

Milla
0

här blir det också tacos i kväll.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

UG
0

Idag åt vi Indisk gryta med linser, kikärtor, brytbönor mm. Kryddorna var chili, spiskummin, gurkmeja och buljong.

sanne
0

tacos hade vi i går, idag får det bli någon pasta med bacon o massor av grönsaker o ostsås, typ…

dranto
0

Idag blev det fläskpannkaka. Lättlagat o gott.

CamillaE
0

Har precis ätit Tacos,, Gott var det o mätt blev man!

pippa__
0

#11 Hahaha det är inte varje dag man behöver bli tvingad ;)

Annette
0

Här är det maken som är chef över grytorna. Jag handlar och han lagar och alla är nöjda Glad.

[daytona]
0

Kanontråd för en som har taskig fantasi när det gäller att laga mat!!!
Idag blir det panerad rödspätta, potatis med remouladsås….man får väl försöka vara nyttig någon gång här…Generad

Lauth
0

Här varde det köttfärslimpa med lingonsylt. Inte helt fel.

SaraDoos
0

mmmm vad hungrig jag blev…. :) idag är det sen kväll, vilket innebär 'snabb-mat' (snabb-lagad mat). Idag blir det dotterns favorit - spagetti och köttfärssås.

Vi planerar maten varje torsdagkväll för en vecka framåt (är ledig på fredagar så det är då det vecko-handlas). Började med det i höstas när jag började jobba igen efter mammaledigheten, och det funkar himla bra Glad det blir större variation än om man ska komma på samma dag vad man ska äta…. då blir det pannkakor två gånger i veckan typ… Flört

Lulan
0

Ikväll blir det så avancerat som blodpudding med bacon! Ekonomin tar stryk så här i slutet på månaden, så då blir det budgetvarianten. Fördelen med det är att man får rensa frysen sista veckan varje månad :)

zettan
0

Idag blir det spagetti och köttförsås mums min favorit

Annette
0

Jag tror maken håller på att göra potatismos nere i köket. Vad det blir till vet jag inte.

zettan
0

#24 visst är det skönt att bara sitta och dofta på maten och vänta tills ngn säger Nu är maten klar Skrattande

Annette
0

#25. Ja Glad. Det gäller att gifta sig med rätt gubbe Flört.

zettan
0

#26 eller ha rätt mamma FlörtSkrattande

Fjarilen
0

Här blir det baconlindad köttfärslimpa ikväll

stallostby
0

Fläskköttgryta med kikärtor och grön paprika…man tager vad man havfer… såsen är gjord på buljong (utan glutamater) grädde, creme fraiche, fond och soja..mums…

sallad som tillbehör och potatis för den som vill (inte jag)

Cattis
0

Kycklingsallad för mig…  De andra äter biffstroganoff och ris.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Potatismos, kassler och grönsallad blev det.

Håhåjaja, vilken tur man har egen kock. Annars skulle vi svälta ihjäl allihop. Laga mat är det värsta jag vet.

Charlotte-Aveback
0

Herregud, vad hungrig jag blir! Och först måste jag på ett föräldramöte i skolan innan jag får äta middag …

Smaklig spis, allihop! Glad

Charlotte-J
0

Här blir det Kokt Potatis med Falukorv stekt i småbitar och så tömmer man bara mjölk över, salt och vitpeppar också då. Enkelt, billigt och Kanongott!!!

Amor vincit omnia Kyss

sanne
0

Här har barnen ätit fil o flingor, ska själv värma upp lite thai soppa, måste ha lite varmt i magen känner jag !

jag vill oxå ha en kock !!!!

Ranni
0

Idag blir det taco! Dottern som beställde… Gubben sur då han var inställd på pannkaka med sylt och grädde, men han får dock vänta tills i morgon.

Hanna-D
0

Kycklingsallad här också. Har en tendens att bli det ganska ofta…

VeronicaP
0

hm sallad går väl an men inte kyckling ;-) tycker inte att man blir så mätt av sallad jag.

Idag bestämde jag maten och då blev det potatismos och fiskpinnar men jag slapp laga den *ler* var färdigt när jag kom in från stallet .