Vad vill du läsa om?
Jag har några tankar om artiklar i medlemstidningen. Men de är inte många nog. Så jag tänkte höra med er: Vad vill ni läsa om?
Viken medlemstidning?
Veritas odium paretFörvånad
Shetlandsponnyn :)
Gärna om shettisarnas användning på brukssidan.
jag hade tyckt det var intressant med intervju med gamla och även nya uppfödare
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Historien om vår förening SSS… när och hur den startade osv.

Säger som #3 mer om bruks och användning, fakta om foder, hälsa mm är också intressant.
Gärna en artikel som tar upp de "nya" rönen om fång. Allt för många av de "gamla" svälter sina ponnyer vid fång. Dessutom tror många fortfarande att det är proteinet som orsakar fång.
Nej, en artikel med färsk info skulle vara bra. (Jag kan ju ha missat om det varit en så'n)

Jag tycker det är mycket intressant med stuterireportage; nya och gamla, små och stora uppfödare. Det är så intressant att läsa om hur andra har det med sina hästar och deras tankar om det. Men det blir kanske lite stressigt att hinna göra stuteribesök till nästa nummer av tidningen. Men till senare nummer kanske. Reportage om hingstar och ston som "utmärkt" sig på ett eller annat sätt?

#8 Reportage om Elitston och -hingstar brukar finnas i tidningen, så de som utmärkt sig genom sina avkommor går det att läsa om.
Vill någon ta emot mig för stuteribesök får ni gärna höra av er.
Jag har dock inte körkort så det bör gå buss/tåg. Finns i NV-Skåne. Annars finns möjligheter för mailintervju. Är ni intresserade av att bli intervjuade - hör av er via PM!
Anteckar samtliga förslag! Kom gärna med fler! 
Gärna nån artikel om "vanliga" älskade shettisar i vardagen, inte bara om dom supermeriterade,Tips mm.
Kanske nån serie om olika färger som shettisarna brukar ha..
#12 I senaste numret av Shetlandsponnyn var det en artikel om färger och genetik.
#13 Sorry 

Kanske fakta om bärrandsröta då det blivit ett större bekymmer med dessa "vintrar" ? Andra mildvinterrelaterade problem.

Jag skulle tycka att det vore intressant med en artikel om hur hingstarna "godkäns" för avel runt om i Europa. Jag känner bara till hur man gör i England, Holland och så klart Sverige. Men Italien, Frankrike osv osv?
Tänker nu inte på visandet av redan godkända EU-hingstar utan mer de "lokala" förmågorna.

Vilken bra ide'.
En artikel där man kan jämföra olika länders avelsvärdering mot varandra. Då kan vem som helst "översätta" den utländska till svenska.

håller emd 3. Bruks är alltid skoj att läsa om:)