Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettbeteckningar-fölningar
Läst 3338 ggr
Milla
0

hingstar till nästa år?

Ja jag vet att jag är tidigt ute, men själv funderar jag för fullt på nästa års betäckningar.

Har ni redan bestämt er för vilka hingstar ni vill använda nästa år?

Jag velar jätte mycket om jag ska betäcka alls. Ev blir det två ston som åker till hingst och två ston som får stå över.

Jo hingstar har jag funderat över, jag har en hel del på min lista.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Pheobe
0

Troligen betäcks det två ston här nästa år. Här funderas det också på hingst

Annette
0

Vi funderar faktiskt på att låta de blivande treårsstona stå över tills de är fyra. Anledningen till det är att premieringen känns som det viktigaste och skickar man då iväg dem så vet man ju inte hur länge de blir borta. Det kan ju krångla, om man har otur.

susanne-s
0

Jag har bestämt mig!
Om fölningar mm går bra så ska:

Ronja    till    Furunäs Bonzo
Berdine v Hogenhof    till    **Furunäs Fernando
**Cindy v.d. Vier Hoeven    till    Furunäs Fernando.

Kyss              Kyss               Kyss              Kyss

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Miija
0

Här kommer det att betäckas med vår go'a Coffee. Glad

[Anna-N]
0

Har bara planer än så länge. Får se hur det ser ut efter vintern.

Trine
0

Ska förmodligen betäcka två,En är det bestämt med Furunäs Fernando,och troligen så blir det Tilia  med Zorry,om fölningen går bra med henne.(blir hennes fösta föl)

Charlotte-Aveback
0

#3: Oj, vad spännande! Jättekul! Glad

#5: Låter som om ni och Fernando kommer att vara sysselsatta även nästa sommar! Härligt! Glad

FredrikN
0

Eftersom Vi har Dusol på station nästa år med. så kan han betäcka en del av våra ston.

Vår nya Hingst Kaliber af Sörtå ska få betäcka en del han med Cool

Pheobe
0

#6 Zorry är en drömhingst för mej. Lycko dej… För långt bort för mej tyvärr

RebeckaSvensson
0

Funderar för fullt på vilka ston som ska betäckas och med vilka hingstar. Den enda som jag är säker på att ska betäckas är Evita, om hennes fölning går bra, och till henne är jag rätt säker på hingst också. Om jag betäcker fler eller inte beror mycket på hur det blir med ex-jobb och om det blir jobb i Ryssland eller där hemma. Sen hoppas jag kunna hyra en speciell hingst -09 och då vill jag kunna betäcka alla stona och det spelar också in. Än är det lång tid att tänka på det :-)

HanniBunni
0

#0 vad säger du Milla, tänker starkt på din kuse därhemma…nu när stoet är inom räckhåll..hihihihFlört

Kimpa
0

Vi hade tänkt använda Timothy (Geerhof) och Furunäs Jotex.
Det blir nog tre som vi betäcker nästa år.

Milla
0

#11 va????????? Viking menar du?? Nä han är inte tillgänglig nästa år. Han ska visas fram tidigast 2009 på Morgans rekomendationer så du får titta dig om efter en annan.

Lise
0

Troligtvis blir det Titol, han lämnar både fina utställningshästar och bra ponnytravare, och så är han fuxGlad

Kris_J
0

#14 Titol är rödskimmel….

Veritas odium paretFörvånad

sanne
0

Vi funderar oxå.

Anja går förmodligen till Tombstone <om han går igenom mm)

Några går till Jozo, troligen Naomie o Tipsy

sen letar vi hingst till Natasja.. det ska vara en riktigt bra svart hingst m goda referenser.. några förslag???

Pheobe
0

#16 Kasper?

Pheobe
0

#16 Annars tycker jag om Almnäs Mahogny och Dalsgårds Juventus… Sorry om det blev "reklam" nu. Dessa hingstar har kanske dock inte stora referenser just inom avkommor direkt, men ändå

maysod
0

Här betäcker vi med Älvåsens Latcho förstårs. Inte bara för att han är egen uppfödning utan för att han har allt, kanonhärstammning, extriör ett kanontemperament och har bevisat att han är formbar i arbete genom sin start i kvalitet tävlan, bästa allround 8,84.

KimL
0

Eftersom att jag än så länge inte har något sto *letar för fullt* så vet jag inte om det blir någon betäckning.

ThiffannyJ
0

#18 I och med att Almnäs Mahogny inte ska vara i Sverige nästa år, så blir det nog svårt att betäcka med honom.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

RebeckaSvensson
0

#21 Hmm, det var ju väldigt synd för det var ju honom jag hade tänkt ha till Evita…

ninam
0

Vi kommer att betäcka med våra egna hingstar, Titol och Vivaldi. Vilket sto som skall betäckas med vilken hingst är inte bestämt ännu, men de flesta betäcks antagligen med Titol.

sanne
0

Inget illa mot Juventus, men tyvärr ej min typ av hingst.. vill väldigt gärna ha en hingst som har lämnat bra o själv har meriter, då det är till ett sto som jag själv tycker är mkt väl i stam o exteriört..

Annette
0

#24. Varför inte Jozo?

VeronicaP
0

#har inte rikitgt bestämt heller ännu men Corint lär väl få gå till Madgic igen, My ska vi försöka betäcka men det vet man ju aldrig hur det går med henne och hon kommer att betäckas hemma , och om Majsan fortsätter att bli bättre så kommer även hon att betäckas och då antingen med Robijn eller oregen.

HanniBunni
0

#13 jag sa " kusen du har där hemma" inte DIN kuse!!! hihi Jag tänkte på Favvo! Hihihihi

HanniBunni
0

#13 bara skoja!!! ;) Det funkar inte så bra!! hihi familjefestFlört

stallostby
0

Kyllemos Eros (reserv från förra året), Watson v Brunswaard, (stam som tilltalar mig), Olympus (har Grace mamma som mormor och står nära ) Skulle helst vilja avla med isabell och hoppas på isabellföl..

Hade en "tokig" idé om att betäcka med samma hingstar fast tvärtom för att se vad skillnaden skulle bli..

Vet inte om jag betäcker någon nästa år…Kanske bara en och då blir det Grace.

Lise
0

#15 Ja, jag vet, skrev fel, men det är också en färg jag tycker omFlört

dajmie
0

Jag kommer att lägga Almnäs Dunder på Ytterhalls lacanobia, Dajmie och Smevallens Glory, och Kanon på Skattens Esmeralda och Furunäs Orchidé.

Midlingur
0

Jag ska inte betäcka någon av mina valacker Oskyldig, men tycker att någon här med ett sto med bra stam ska betäcka med Kyllemos Eros. Jag tar gärna ett hingstföl Oskyldig

Milla
0

Ja mina funderingar är följande hingstar.

Juventus, o`regan, Jozo, Roy, Uron, Kaliber, Madgic, Robjin än så länge

Hanna-D
0

Almnäs Gazette och Fixy van Bunswaard går till Stjernens Epus nästa år igen. Har eventuellt en annan hingst i åtanke till Gazette men vi får se. Jag är så nöjd med Epus-Gazette kombinationen men det vore kul att försöka få ett stoföl efter en annan hingst. Kilskogens Glamour är inte bestämt om hon betäcks eller ej, beror på fölning m.m.

sanne
0

#25, vill gärna använda någon annan hingst oxå, då Jozo aldrig kommer lämna oss, har vi många år o blivande föl med honom !!

finns några jag skulle vilja ta, men det är så himla långt bort.. tex furunäs fernando.. men vi får se, kommer säkert ändras flera gånger, sen beror allt på hur fölningarna går..

sonja
0

# 33 Skaffa fler ston….

Milla
0

#36 hahahaha nädu, jag är sååå nöjd med mina töser och jag har beställt fyra sto till nästa år så det räcker och blir över.

Pheobe
0

#21 hade jag ingen aning om att han inte skulle vara. Då kan man sluta fundera…

#19 han skulle flyttat neråt tycker jag =)

#24 Kasper då?

Madelene_Udd
0

Svår fråga det där….. Här funderas det mest. Bägge mina ston är dräktiga med Jozo. Blir det stoföl får i allfall en stå över, eller jag vet inte! Foderstoet vill jag väldigt gärna ha ett sto efter det är hela anledningen till att jag lånat det stoet. Samtidigt är det så att hon inte har blivit dräktig med föl vid sidan 2004 och 2006 och då är ju frågan om hur sugen man är på att betäcka om henne med föl vid sidan…. Känns ju lite som att slänga pengar i sjön……Hon är lite äldre och det verkar som att hon inte riktigt orkar med att bli dräktig med föl vid sidan. OM jag betäcker om henne så lutar det åt Jozo igen.

Mitt andra sto vet jag inte riktigt hur jag gör med…..Vill gärna ha ett stoföl efter henne, hon har fått 3 hingstar hittills.( inte alla hos mig) Samtidigt som det är så otroligt kul med avel så vill jag inte sätta mig i situationen att jag måste sälja för att få plats med dom….Och betäcker man alla varje år så blir det snabbt (för) många. Ska ju ha ett ardennerföl också så det bli 3 föl nästa år.

Jag hinner nog ändra mig många gånger innan det är dags att bestämma sig och gubben min brukar vilja ha ett ord med i spelet ocksåCool.

SaraDoos
0

Vet inte ns om jag ska betäcka nästa år. Beror på hur fölningarna går och får Amulette stoföl kommer jag kanske vilja spara… Har köpt Hälleluja, men inte fölet i magen (inte än i alla fall….) så henne betäcker jag kanske om. Dalsgård ligger ju nära till hands - så det blir antagligen att jag åker dit i så fall.

veronica-olsson
0

Jag betäcker 2ston nästa år.Stepley Mystique till Robbie Williams.Bögegaardens Syringa vet ej ännu.

AnnaLundin
0

Jag har funderingar, men inga bestämda planer än…

Cassis är meningen ska betäckas om, om allt går planenligt.
Esska vet jag inte än ifall hon ska fortsätta tävla eller inte. Familjen som lånat henne i år har inte bestämt sig än, men får gärna ta henne ett år till om de vill. Möjligen om jag i så fall betäcker henne senare på säsongen…

Sen har jag sagt att OM jag får min hbl-unghingst såld så köper jag min kompis sto också och hon ska i så fall betäckas om hon också.

Vad gäller hingstval så har jag tänkt ha en sommar utan hingst stationerad här - såvida jag inte får något VÄLDIGT intressant erbjudande Oskyldig - utan det är två svarta gossar på samma gård som finns i bakhuvudet. *vinkar till hingstarnas ägare*

Usch vad hemlig jag är, men jag vågar inte tänka högt längre, efter allt elände jag haft senaste säsongerna…

Pheobe
0

#42 men tänk på oss som kanske vill åka till dej om du har en fin hingst =)

AnnaLundin
0

#43 - alltså jag har inga planer på att ha hingst på station, de två svarta finingarna jag funderar på ska vara hos sin ägare såvitt jag vet.

Jag menade mest bara att OM det skulle dyka upp ett oemotståndligt erbjudande från någon som vill stationera sin hingst här så får jag kanske omvärdera mitt beslut att vara hingstfri till sommaren… Men än finns inga sådana erbjudanden…

Pheobe
0

#44 aha! du får gärna skicka pm till mej om vilka två svarta du menar… kanske nåt för mej att åka till också =)

Cattis
0

Jag har än så länge bara preliminära planer på vem som betäcks med vilken hingst. Det beror ju på hur fölningar och annat flyter på, innan det är klart är jag inte 100. Det enda jga vet är att jag skall använda mina två hingstar, Furunäs Bonzo och Ekskogens Jinx till alla som ev skall betäckas.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Pheobe
0

Cattis: Jinx passar inte dina ston så du får allt skicka honom till någon i Skåne så man kan använda sej av skönheten  Räcka ut tungan

Cattis
0

#47 Nej inte en chans, den stackarn har inget skånefilter installerat ännu. Han fattar inte vad ni säger där nere och blir bara förvirrad. Cool

/Cattis

Pheobe
0

#48 Nä du, det där tror jag inte på *S* Du vill bara ha honom för dej själv din elaking  Förvånad

Milla
0

348 pha det är bara du som tror att det är såGlad

FredrikN
0

#48 Förvirrad. Han ska väl inte ner till skåne för att prata

RebeckaSvensson
0

#48 Tyckte han verkade förstå rätt bra ;-)

Cattis
0

#49: Jag måste ju passa på, han skall ju ev åka iväg igen om ett par år och vara borta ett tag. Kul att du gillar honom, det gör jag med. Oskyldig

#50 Inte då, han har berättat det för mig. Rebecka var här i helgen och han viskade till mig att han inte förstod Skånska…

/Cattis

Cattis
0

#52 Han höll skenet upp bara, så du inte skulle bli ledsen. :-P

#51 Han är en gentleman, han vill ju kunna småprata med brudarna innan han gör sitt jobb. Förspel, har du hört talas om det? Cool

/Cattis

Pheobe
0

#54 alldeles riktigt, klart han ska snacka med brudarna. Japp! jag fullkomligt föll pladask för din hingst. Så himla fin. Hoppas man får chansen att använda honom. Mina ston förstår dock "ert" språk. Vi har ju gott om Sthlmare här nere… Det ska ju vara i rätt hörna av skåne vet du väl…

Cattis
0

#55 Klart ni förstår Stockholmska, vi pratar ju "ordentligt" :-D

Nej jag säger inte vare sig gres (gräs) eller tred (träd) eller rev (räv). :-)

/Cattis

RebeckaSvensson
0

#53 Det var bara för att inte göra dig ledsen, egenligen tyckte han att det var ett underbart vackert språk, precis som alla andra gör ;-)

Pheobe
0

#56 så snackar definitivt inte jag och jämför mej inte med Rebecka för hon pratar skånska om någon *S*

Ellinor Johansson
0

# 51 "Snacka lite innan" det är inget ni gör i Syd?

Cattis
0

#57 Ja vem vet, hans hemliga dröm kanske är att gå på snapphaneslätten? Han kanske döljer saker för mig! Förvånad

/Cattis

RebeckaSvensson
0

#60 Det är ju allas dröm :-)

Ellinor Johansson
0

# 60 Kolla så inte Jinx får någon nyckel till Snappisarna kornbod. Tiger kom tyvärr över en nyckel. Vi skickade ner en halv Tiger och det kom hem en dubbel TigerCool

Milla
0

#62 vi är glada i mad här nere och så även våra djurCool även dom som liksom kommer hit på besök lär sig snart uppskatta skåningens goa matlagning.

Pheobe
0

#60 men hallo! geografi! Snapphaneslätten? Snapphanarna tillhör ju Norra skåne, vi bor ju i södra =)

Pheobe
0

#62 Ungefär så sa aina oh sin hingst också som hon fick hem, dubbelt så fet… Men han vart dubbelt så vacker också

RebeckaSvensson
0

#62 "En redi skåning fryser när han jubbar o svittas när han edor"

Ellinor Johansson
0

#66Skrattande

Cattis
0

#64 För mig är allt söder om Jönköping snapphaneland :-)

/Cattis

Ellinor Johansson
0

#68 Är det inte det då?

Annette
0

#68. Vad bra! Skicka honom till mig, jag bor norr om Jönköping och vill ha mer Roy-blod Kyss.

RebeckaSvensson
0

#68 o 69 Ni får nog ta och komma ner på en guidad tur, men först bör vi nog ha en geografilektion så ni vet vart vi ska och vart de olika delarna finns ;-)

Cattis
0

#71 Har ni ngn tolk på plats, eller måste vi ta med egen?

/Cattis

Charlotte-Aveback
0

#72: Skulle det vara jag då? Oskyldig

RebeckaSvensson
0

Vi har en frivillig :-D Bara att planera in när geografilektionen passar då.

Cattis
0

#73 Ja, det kunde vara ett alternativ.  Det har varit nyttigt för dig att bo här så länge tror jag, för det mesta du säger förstår jag nu. :-D

/Cattis

Ellinor Johansson
0

# 71 Alt söder om Värnamo  är "tassemarker" Cool

Charlotte-Aveback
0

#75: Se där, inget ont som inte har något gott med sig! Flört

Pheobe
0

asså jag kan vara fotograf när ni kommer för det lär bli väldigt många roliga miner och uttryck tror jag =)

Pheobe
0

#76 Och allt ovan om Jönköping är antarktis =)

Ellinor Johansson
0

Ni har så konstiga regler  söder över, man får inte åka hur många varv i rondellen man vill, eller vända på Öresundsbron. osv. Kör ni aldrig fel???

Cattis
0

#79 Nej, det blir bättre och bättre ju närmare Stockholm man kommer. I Östergötland talar de fortfarande lustigt, men det bärjar bli okej. Södermanland är underbart och sen kommer Stockholm som är nästan lika härligt. Sen går det konstigt nog utför igen, fast man åker uppåt. :-)
Norr om Uppsala börjar det bli krångligt och kyligt.

/Cattis

Cattis
0

#80 De har små hemliga kännetecken som gör att de hittar, trots att det inte finns träd eller andra riktmärken - vägskyltar tror jag det heter. Det måste vara stavat på Skånsk dialekt, kan det varadet som gör att man kör fel där nere?

/Cattis

Ellinor Johansson
0

# 82 FörmodligenCool.

RebeckaSvensson
0

Ni har missuppfattat det hela lite. 101:an (som går mellan Ystad och Malmö och ligger ungefär 2 mil norr om havet) delar Sverige i två likvärdiga delar; Söderslätt och Norrland.

#80 Jo, ofta här i Norrland. Skogen ser likadan ut överallt och det är inte lätt att lyckas ta sig fram till rätt ställe. Tacka vet jag vår slätt i Skåne där man kan se dit man ska, utan att ngn träd står i vägen Cool

Pheobe
0

Dalarna är dokc både fint och trevligt "språk" . Även om man kanske inte begriper låter det fint =) Stockolm har aldrig varit en favorit, mest för att alla tokiga människor här inte sköter sig direkt…
Jag har varit mkt i Åre och där pratar man obegripligt dock

Cattis
0

#84 Otroligt att du hittar till mig ändå isf :-) För här är man ju omgiven av träd överallt.

/Cattis

RebeckaSvensson
0

#86 Jag är själv imponerad. Nästa gång vågar jag kanske mig ut utan vägbeskrivning också ;-)

AnnaLundin
0

snacka om urspårad tråd… Oskyldig

Ellinor Johansson
0

## 88 Jag vet man vet aldrig hur det slutar när Snappisarna är medOskyldig

kristina-axtorp
0

Som vanligt så missar jag ju allt det roliga… Går ju och lägger mig vid 21 som rena barnet! Allt för skönheten….Här i Snapphaneland (och då är Linderöd den sydliga gränsen, eg inte alls Snapphaneland men Linderödsåsen är Sveriges sydligaste vildmark!!) Att Stockholmare har svårt för allt utanför tullarna det har vi ju alla förstått. Men för att göra det lite lättare för Jinxen så kan jag översätta till honom. Min västgötska är emellanåt väldigt borta och kan lätt övergå till rikssvenska. Rebecka bor ju verkligen i kornboden, fast snarare veteboden kanske och det brukar vi ju inte ge hästarna precis…. Men om nu Jinxen kommer till Skåne så kan jag stå för lite språklektioner med honom! Tiger klarade ju av det, så bra att han bara "göttade" på sig!! Och han fick snacka med både bohuslänningar, smålänningar och skånskor!

För att återknyta till tråden;

Glory v Bromishet till Vanilla Fudge
Rambling Rose, Stjernens Mini- Lizette, Spektras Prinsessa, Almnäs Outstanding, Wild- Symphony till Leandro v st Brammelo om allt går som planerat ;)

Milla
0

puttar

HanniBunni
0

KaliberRäcka ut tungan

sanne
0

Börjar redan ända mina planer…

funderar på o ta Tipsy vd Bitterschoten till Dior !!! o då får Natasja o Loni gå till Jozo igen, sen Anja till Tombstone

Charlotte-J
0

Planerna är följande: (men dom kan ju ändras)

Kryddgårdens Socker = Fireball v.St Polderzicht

Kryddgårdens Salvia = Furunäs Porfyr

Kryddgårdens Lingon = Kärlingehults Orkan

Ivette v.St Dijkzicht = Rossmons Jackmani

Vem Malin väljer till Gracia v.d Uitweg är inte klart än men det lutar väl åt Furunäs Porfyr.

Amor vincit omnia Kyss

Milla
0

Den enda som jag är helt säker på just nu är.

Carmen - Castor ev Robjin

OM jag sen bestämmer mig för att betäcka resterande så blir det ev så här.

Celma - Juventus

Heddan - Robjin eller Juventus

Paola - Robjin

Dock kan detta ändra sig 100 ggr innan det är dags. Som ni nog förstår så vill jag försöka få fram skäckföl så vi får väl se hur det blir.

sanne
0

#95 men Millan, igår skulle du ju inte betäcka någon allsFörvånad

Milla
0

#96 jaja idag ska jag och kanske i morgon också men kanske inte i övermorgonGenerad

sanne
0

#97 hihi..vi får nog ta en pratstund i kväll..jag såg ingen av våra hingstar på listan…

Milla
0

#98 så sant så men du vet det ändras hela tiden jag tror jag blir galen på mitt velande…….förrstren så sa du att jag skulle betäcka två så det är ditt fel haha

RebeckaSvensson
0

#90 Farligt att gå och lägga sig tidigt, vet aldrig vad man missar då :-) Med tanke på dagens maltkornspriser så är vi kanske snart tillbaka till kornboden igen. Tack vare vårt underbara klimat så kornet efterfrågat i många bryggerier :-)

sanne
0

#99 men kommer du ihåg vad jag sa mer är frågan…

jag velar ju jag med, så jag ska inget säga..vi hörs senare !!

Dior
0

Än så länge tänker vi så här:

Fairy Tail- Dior

Smevallens Geisha- Dior

Daniella- Almnäs Dunder

Denise- ?

Dolce Vita- ?

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

mili
0

På Mytorp så betäcks  Shakira, Lady in red, Indigo med vår egen Lucky win van Wegdam.

LottaK
0

Mitt ena sto betäcks med Junibackens Martini.

JuliaS
0

#104 Är han inte såld till Finland?

ThiffannyJ
0

Jo, Martini är i Finland!

www.minishetland.com

Annette
0

LottaK bor i Finland, enligt sin personliga sida ;)

ThiffannyJ
0

Aha, ja då går det ju alldeles utmärkt att betäcka med honom!! =D

www.minishetland.com

JuliaS
0

Jag har ett stoföl efter Martini hemma. Ser väldigt fin ut så här långt. Är helnöjd med mitt hingstval där! Lycka till Lotta K!

Cruella
0

Som det ser ut nu så kommer jag att betäcka

Ekskogens Bonita- Ytterhalls Mistral

LottaK
0

Jep som #107 sa så bor jag i Finland ;)

Det var min vän som köpte Martini, han är en underbar hingst! Är glad att han kom till Finland eftersom han förhoppningsvis passar bra för mitt sto :)

JuliaS: Har ni några hemsidor? Försökte söka men hittade ej? Vore kul att se hur ditt föl ser ut.

AusaBausa
0

Har inte bestämt om jag ska betäcka ännu..vill nog vänta o se så fölningen går bra nästa år först o så får jag ha en hingst på lut om jag skulle vilja betäcka…..

gillade dock Kaliber! Men vill ju se hur nästa års föl ser ut…Perigueux har ju inte haft så mga avkommor ännu här…väl?

Pheobe
0

#112 första fölen efter honom födda i år

ThiffannyJ
0

Perigueux har ju avkommor i Holland, finns säkert med på bild eller i resultatlistior!!

www.minishetland.com

Pheobe
0

#114 jag menade givetvis i sverige? =)

Eventuellt blir här en hingst nästa år men troligen inte förräns 2009. Åker troligen till Galant med mina ston nästa år. Men allt kan ju hända…

JuliaS
0

#111 Jag har tyvärr ingen hemsida. Jag kan maila över nån bild på henne till dig om du skickar ett PM till mig med din mailadress.

kicki80
0

Gillar skimmelhingsten i Lövånger  jätte mkt. Riktigt läcker tycker jag…

IdaS-A
0

#117 Jag med! Synd att det är så långt upp dit!

kicki80
0

#118  Tur för mig att jag bor nära till ngt Skrattande Jag skulle väldigt gärna betäcka med honom.. Får se om möjligheten finns..

sanne
0

Har ni bestämt er nu? för nu känns det som det drar ihop sig:)

våra planer har ju ändrats lite under året, men som det ser ut nu

Natasja v Ramsburg går till Jozo

Busebo Anja går till Tombstone of Shetlane

Lillegårns Loni åker till Furunäs Jotex

Naömie v´vrij går till Jozo om hon fölar någorlunda tidigt…

finns Tipsy kvar så går hon till Jozo

vore kul o se om ni andra har bestämt er !!

maria-s
0

här var planerna redan i full gång ser jag.Vi ska betäcka vårat sto Bäckdalens Noblesse med Sir Douglas.

Sasser
0

#94, lyckliga lingon…hon får en superkille:) MIN ABSOLUTA FAVORIT!!!

Själv tror jag att jag håller mig till samma, skickar dock iväg welshstoet till Rimskij.

susanne-s
0

Ja här har det också hänt en del förändringar..
Cindy kommer inte betäckas  = ( får se hur länge hon klarar av sitt liv öht..
Ska låna två ston (bara magen på en) och dessa ska betäckas med Älvåsens Latcho samt Zorry.
Ronja går till F Bonzo och Berdine till F. Fernando som planerat.

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Gosa
0

Då jag kommer ha två hingstar här hemma i sommar så kan jag ju välja mellan dom. Som det lutar åt nu så kommer dock Castor att få dom flesta stona.

Lucy - Castor
Wilma - Castor
Boccia - Castor

Alison - Roson
Gonda - Roson

Kris_J
0

Jag bestämmer mig i sista stund om och vem som skall betäckas och men vem, även om det finns planer och ideér redan innan vissa ens är födda och i generationer framåt så kan det dyka upp saker på vägen som får större prio. Jag lusläser alltid stamtavlor och försöker hålla koll på hur olika kombinationer har förärvt sig och lägger plus och minus i min egen lilla bank. Så arbetet med vad som komma skall pågår ständigt, därför bestämmer jag mig i sista stund om jag inte har en idé som kräver lång framförhållning.

Om allt är som det skall med Wimla är hon den som skall betäckas i första hand.Men med vem återstår att besluta beroende på om hon får föl eller ej och hur det i så fall ser ut. Till Flisa har jag om det blir aktuellt beroende på huruvida hon kommer till start eller ej och hur tävlingsupplägget i så fall fungerar, gjort en förfrågan hos Kaliber av Sörtå som är en hingst jag tror mycket på till henne såväl ur exteriört hänseende som att få en duktig ponnytravare.

Kris_J
0

# 112 jag har en hingstunge efter Periguex han fölmönstrades med 89888=41 av Morgan Johnsson.
Det ska hålla att växa i också, den som lever får se hur han utvecklas…..Det är ju några år kvar tills han är färdig. Han är mycket trevlig vid all hantering, än så länge……Glad

Jannie
0

Vi ska använda alla våra godkända minihingstar nästa år:

Fairy Gilder fux 79 cm, Unst of Brindister blåskimmelskäck 83 cm, Parlington Giles svart 79 cm, Parlington Supernova rödskäck 82 cm, Parlington Q brunskäck 85 cm, Kilcummer Golden Breeze isabell 84 cm. Vi kan också tänka oss att hyra ut någon.

veronica-olsson
0

Kommer att betäcka Stepley Mystique med Kameleon van Bangaerde skall bli kul.

RebeckaSvensson
0

För tillfället har jag helt kört fast och vet inte ens om jag ska betäcka någon, och än mindre vilken hingst som kan komma i fråga om jag nu bestämmer mig för att betäcka någon.

Miija
0

Både Sweetie och Amelia ska betäckas om allt går bra, hingsten får väl förbli hemlig.  Flört

AusaBausa
0

Tror att det lutar åt att inte betäcka o rida och köra henne desto mer detta året o sen betäcka på nytt 2009. har ju tyvärr inte så mkt plats att jag kan samla shettisar utan måste ju sälja för o få in nya…Tyvärr! annars hade jag redan haft mga fler småhästar här o kanske tom en ridhäst till…

zettan
0

Om Arizette är kvar kommer hon betäckas. Hingsten håller ja hemlig ett tag till. Rosa kommer troligtvis inte betäckas. Vill utveckla henne i körningen.

Milla
0

Hos oss blir det följande i år.

Carmen går till Jozo (om hon blir helt kry)

Heddan går till Robjin

Så vi betäcker alltså "bara" två ston i år.

PP
0

Jag har tänkt betäcka mitt 6-årssto för första gången i år. Det finns just nu två starka kandidater som det väger fram och tillbaka emellan. Men jag kommer inte att bestämma mej förrän efter vårens avelsvärdering. Det kan ju hända att det går igenom någon ny favorit…

Sen har jag ju fått lära mej att det inte är alldeles självklart att man får komma till hingsten man väljer - eller att det funkar mellan sto och hingst för den delen. Så fortsättningsvis kommer jag alltid ha en "back-up-plan".

Fast det är klart, allra helst skulle jag förstås vilja packa in mitt sto i transporten och dra till Holland och låta henne träffa Victor van Stal Weytendael. Det känns dock inte som någon realistisk tanke. *Suck!*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.