Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettavel
Läst 1045 ggr
stallostby
0

Försäkringar

Hur har ni era dräktiga ston försäkrade?

IdaS-A
0

Ja! Har alla försäkrade!

RebeckaSvensson
0

Ja, vi har alla hästar försäkrade.

zettan
0

samma här. Alla är försäkrade här. Från föl till vuxna är alla försäkrade.

Milla
0

avelsförsäkrade hos IF

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

Fast hon frågar HUR era dräktiga ston är försäkrade ;)

RebeckaSvensson
0

#5 Det har du helt rätt i. Får skylla på att jag verkar vara halvblind idag ;-)

Har mina ston försäkrade i liv och veterinärvård. Livvärdet är olika, alla i veterinärvård 50 000.

Jannie
0

Nej, vi har ingen försäkrad. Vi har haft Shetlandsponnyavel i 20 år och inte förlorat något sto. (Ta i trä.)

Gosa
0

Jag har mina försäkrade i både livvärde och veterinärvård. 100.000 på vet.vård och lite olika på livvärdet.

Jag har dock inte tecknat någon speciell föl/fosterförsäkring, det blir på tok för mycket pengar att betala…

stallostby
0

Tack Annette, Jo precis så frågade jag Hur, vilken typ av försäkring? 

Kom på att man kanske skall ha någon tilläggsförsäkring? Var några år sedan jag hade fölston.. Då var väl värdet något högre men ändå, man vill ju ha lite skydd särskilt som den ena är 11 år och får sitt första föl…

Charlotte-Aveback
0

Vi har våra livförsäkrade med veterinärextra samt användbarhet: avel.

Kris_J
0

Alla är försäkrade.

Veritas odium paretFörvånad

zettan
0

Mina är A! försäkrade i olika belopp. Hos FOLKSAM. Sen har dom REHAB och Al plus

[Anna-N]
0

Alla är A1 med liv + veterinär samt veterinär extra (100.000:-)

Livvärdet olika.

VeronicaP
0

Vi har våra försäkrade i Sveland och har vanlig A1 försäkring vissa har med fast självrisk och upp till 100 tusen på veterinär..

stallostby
0

ni verkar har väldigt höga värden…tror mina försäkringar är på 10 000 i vet.förs. (ser aldrig förs. brevet det kommer inte till mig)

VeronicaP
0

#15 100tusen eller 50.000 är ju de vanligaste på veterinärförsäkringen ,   Liv värderna är ju en annan sak , det är ju lite olika för olika hästar.

stallostby
0

Någon som vet om den ordinarie försäkringen täcker fölet något? Ska man ha något tillägg? Har för mig att den täcker fölet i 30 dagar..så var det förr tror jag..

RebeckaSvensson
0

#17 Jag tror att den täcker i början av fölets liv, men är inte helt säker. Vi brukar teckna egna försäkringar på fölet så fort det går att göra.

ingrid
0

försäkringen jag har med if täcker 20 eller 25 dagar

för att inte få glapp ringer jag in dem andra levnadsdagen