OT Kap Verde
Sitter vid datorn och skall precis boka en resa till Kap Verde. Någon som har varit där?? Berätta gärna!
Enligt resekatalogen är det 28 grader i luften och 26 i vattnet, regn ca 10 dagar/ år! Rena drömmen, dessutom bara ca 7 tim med flyg från Stockholm.

En kompis till mig var där för några månader sedan med sin familj (make samt två barn i förskoleåldern). De bokade en resa med halvpension.
Det kan säkert vara en trevlig destination med tanke på klimatet, m.m. Deras hotell var helt OK och stränderna var jättefina. Tyvärr blev de magsjuka efter bara ett par dagar (och enbart ätit på hotellet!) så när de så småningom mådde bättre valde de att gå ut och äta på andra restauranger i stället …
P.g.a. att det regnar så lite så tar brisen med sig en hel del sand i luften och de tyckte att det blev lite enerverande i längden med all sand som letade sig in över allt …
Är man införstådd med detta i förväg så blir säkert upplevelsen mer positiv!
OK, jag längtar mest efter sol och värme och eftersom jag älskar att bada så lockar Kap verde mer än Kankarieöarna eftersom det bara är 18 grader i vattnet där.

Jag tror du kan få en jättehärlig resa med underbart klimat! Kul också att åka till ett ställe dit inte alla andra åker.
Våga och vinn! Vi var på väg dit det året det var tsunami, men det var lite dyrt (vi bokade i november för julresa) och vi kollade på andra alternatvi såsom Sri Lanka, Thailand, etc men föll för Puerto Rico vilket jag är glad över då vi slapp tsunami och reste 2 pers till Karibien för 11.000 och dollarn var billig även då.
Jag kände via jobbet en gång en man från Kap Verde och han rekommenderade verkligen mig att resa dit så sedan dess har jag varit sugen.
Det finns någon (emelie eller likande) på Hästfoto.ifokus som är där eller precis har kommit hem så efterlys där också!

#4: Jag är själv mycket svag för Karibien! Vi har varit i Cuba, Dominikanska Republiken och Aruba (3 gånger!)! Funderar på Costa Rica nästa gång … 
#5 PR var också en hit. Enkelt att ta sig runt på ön, grönt och fint (vilket innebär viss regnrisk), man kunde göra sig förstådd på engelska eller spanska, etc etc.
Bokat och klart! Det fladdrar redan i magen! Den 13 mars bär det av, det får blir snabba ryck nu, innan jag börjar oroa mig för fölningar osv….

Härligt! Ha en riktigt trevlig resa! Du får gärna dela med dig av dina erfarenheter när du kommit hem igen.
Håller med föregående i allt!
Det lovar jag att göra! Skall dessutom försöka lägga in lite bilder så att ni kan få bli riktigt avundsjuka!!!!
Längtar verkligen, det är flera år sedan vi var på semester!