Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1022 ggr
Annette
0

Sponsring av utställningsklasser

Hur går det till rent praktiskt?

Kan man själv köpa snygga rosetter med tex sitt företagsnamn på som man skänker? Eller betalar man arrangören för att ordna detta?

Om man vill skänka tex ett BIS-täcke, vilken storlek önskar arrangörerna? Det är ju lite storleksskillnad på en mini och en maxad standard….

Ni som är arrangörer, hur vill ni ha det? Skriv gärna önskemål här i tråden. Vem vet, det kanske leder till nya sponsorer ;)

Catitzzi
0

Vilken bra idé, så kom igen nu alla arrangörer tala om hur ni vill ha det.

Jag(företaget) skulle kanske kunnat tänka mig att sponsra med en slant. ;P

angabogard
0

Här i västerbotten har vi lite svårt att få tag på sponsorer, men till vår vinterutställning i feb har vi haft turen att ett stuteri sponsrar med BIS och BIM pokalerna. Det tackar vi för!

Sen täcken brukar vi vilja ha 95cm på, det är som mitt emellan stl.

Vi tycker att om du vill sponsra en tex klassvinnare el Ch vinnare så får du själv avgöra vad du vill skänka! Men kolla med arrangören vilka ev klasser el Vinnare som saknar sponsorer..

Allt mottages tacksamt, såsom mindre saker,pengar,eller varför inte köpa en annons i katalogen!

Ann-Christine
0

När jag jagar sponsorer, "säljer" jag en hedersprisrosett för 300 kr.
Sponsorn får välja färg/färger på rosetten, om det tex. är ett stuteri så finns stuteriets namn tryckt på bandet. Om inte stuteriägaren vill ha texten på bandet står det Hederspris på bandet (vi klistrar en lapp på baksidan som talar om vem som sponsrat).
Om sponsorn önskar, delas rosetten ut i en speciell klass, om inte delas den ut till klassvinnare.

Om någon är intresserad av att sponsra en rosett till Rockelstads vår eller sommarutställning går det bra att kontakta mig.

ZABA
0

Jag har "dille" på att sponsra med saker till utställningar, då främst utställningar för samtliga ponnyraser. Jag gör det mycket för att på så sätt göra lite reklam för mitt stuteri men också för att jag tycker det behövs mer priser på utställningarna. Bedömningsprotokoll, rosett, ev. plakett och helst även ett hederspris vid varje bedömningstillfälle tycker jag bara är kul.

Brukar plocka ihop en liten påse med saker. Alltifrån borstar och grimmor åt hästarna/ponnyerna till nyttoprylar åt ägarna. De lite dyrare sakerna (t ex träns, täcke eller min mammas mkt uppskattade handmålade sopborstar) skriver jag själv en lapp till och väljer vilken klass/titel de ska delas ut i. På så sätt är det lite lättare att luska ut vilken storlek det skall vara på ex.vis tränset. Övriga priser låter jag arrangören själv välja hur de ska delas ut.

Annette
0

Jag puttar upp denna tråd.

Det vore bra att veta hur fler arrangörer brukar göra eller har för önskemål.

Annette
0

Denna tråd hade trillat långt ner, så jag puttar igen.

Fler som kan berätta hur ni gör?

Annalena
0

Hej,

Jag skall arrangera min första utställning i år och jag har börjat att söka sponsorer.Jag är tacksam för allt som jag får oavsett om det är prylar eller pengar.Vill ett företag sponsra med rosett så kan det ju vara svårt för det företaget att beställa rosetter så då kan man ju beställa det åt dom och trycka den önskade texten. Det är ju första gången så man är lite novis på det här "tiggeriet".

Mvh Annalena Hulsebos

Annette
0

Jag puttar upp den här tråden, så kan fler utställningsansvariga fylla på.

Finns det tex några från syd, väst och Gotland som vill svara?

Malin_O
0

Man väljer helt själv om man vill skänka priser eller bidraga med pengar i form av tex. köpa annons i utställningskatalogen på våra utställningar. Varför inte på vårutställningarna sponsra med en gratis betäckning till tex. champion sto (förutsatt att man har hingst förståss) Flört

På Shetland Västs hemsida står lite mer info och annonspriser under utställning-sponsring ~ www.shetlandvast.se

All form av sponsring mottages tacksamt !! 

/Malin

RebeckaKihlberg
0

Jag har fungerat över en sak när det gäller sponsring av uställning. Jag har köpa böcker till bra priser genom jobbet…kan man sponsra en utställning med typ hederspriser i form av passande böcker?

Cattis
0

#10 Absolut, det är ju jättebra priser!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

RebeckaKihlberg
0

#11. Kanon, då är det bara att kontakta SYD för att kolla deras intresse då. Glad

RebeckaSvensson
0

#12 Jag har skickat ett PM. Jg tycker precis som Cattis, böcker är jättebra priser.