Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 24-köpes
Läst 645 ggr
annie
0

Shetlandssto önskas låna!

Vi är en familj med lång hästerfarenhet som önskar låna inridet shetlandssto som ridponny åt våra barn (7,5 och 1,5 år gamla). Ingen krävande ridning i dagsläget utan mer för att de ska kunna rida lite själva då vår valack är väl busig för dem.

Då avels- och utställningsintresse finns i familjen får stoet gärna ha stam och vara registrerat och, om så tillåtes, möjlig för utställning och/eller avel hos oss. Vi har två shetlandsponnyer och två stora hästar på gården. Ref. finnes.

Låter det intressant för Ert sto så kontakta oss gärna. Allt av intresse så länge ponnyn är barnvänlig och snäll.

Milla
0

Ta kontakt med stuteri Kacka (hon finns här på forumet) och hör om hon kanske har någon

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

kacka
0

Var bor du?

Mina två skäckston har jag ordnat fodervärd till. Assandra är på gång att säljas, hon är en bra barnhäst men bör inte avlas på. Fia och Bubblan är ute på foder.

Sedan har vi bara Dreja "kvar" bland stona… Men hon är inte en helt hundraprocentigt bra barnponny då hon är väldigt pigg och dessutom inte 100% trafiksäker. Kan fungera bra om man leder elelr om det är en duktig ryttare, men jag skulle inte sätta upp en helt nybörjare på henne….

annie
0

Hejsan

Jag finns i södra Dalarna. Mina killar är helt nybörjare och tyvärr låter Dreja som min valack som de redan rider på. Det var lite därför jag sökte en lite mer säker ponny… synd! Svårt det där med att hitta foderponny verkar det som, men vi har ingen brådska.

Snällt att du svarade kacka. Vet du någon som kan passa så tipsa gärna om oss. Jag har även mailat dig, kom det fram?

kacka
0

jodå det kom fram men då hade jag redan skrivit mitt inlägg här (över 5 timmar innan)… Men som det ser ut så har jag ingen som passar era önskemål.