Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 822 ggr
Hanna-D
0

God morgon 2008-02-23

God morgon!

Jisses så kallt det är! Det har varit så fint vårväder men det märks inte på nätterna och så här dags. I dag ska jag putsa lite på hästarna och fortsätta mocka hagarna - det verkar aldrig ta slut…

Ha en bra dag!

PetraJ
0

Vad glad att det är kallt. Fy fasen vad det blåste igår kväll och i natt. Hästarna vär väldigt glada när dom fick komma in igår em. Var ute med pappas hund igår kväll och tänkte att jag går ner till havet och tittar. När vi hade ca 200 m kvar fick vi vända för då började hunden(pudel) att lyfta lite lätt.

Det blåser fortfarande men inte så faligt som igår. Skall försöka träna Caramell idag om vinden avtar lite under dagen.

PP
0

Snart bär det iväg mot Romme för slutmätning av Wivi. Ska bli lite spännande då jag aldrig varit med om en "officiell" mätning förut. Blir lite roligt oxå att se vad de får henne till. Här hemma har vi fått henne till samma höjd som hon stamboksfördes på som femåring - 99 cm.

Det ser ut som om det tänker bli en fin dag idag igen. Uppskattas!

Midlingur
0

Godmorgon!

Storm här igår, vet inte hur det är här. Man får hoppas att stallet står kvar, men det tror jag :) Hästigt idag, vet inte hur det blir imorgon.

Annette
0

God morgon!

Skall strax våga mig ut och titta på om något blåst sönder. Men jag tror det var hyfsat lugnt i natt, för jag klarade mig utan hörselkåpor. Skall även fixa lite frukost och ta med till stallet. Det ser ut som att solen vill titta fram, det vore inte dumt.
Min sista NF-uppfödning tävlar hoppning i Tidaholm idag, så egentligen skulle jag vilja åka dit och titta. Men jag har inte riktigt tid att vara borta hela dagen, så jag väntar till nästa tävling hon deltar i. Vem vet, den kanska är lite närmare.

Granngubben och jag har börjat spela V75 ihop, så jag skall låta Harry hjälpa till med det idag också. Vi hoppas på storvinsten, då skall han hämta pengarna med dumpersen Cool.

Ha en bra dag!

[Anna-N]
0

God förmiddag!

Här blåste det som attan i går men sen avtog det på kvällen för att börja nu igen lite smått.
Solen skiner i varje fall så man får hoppas på en toppendag.

Själv ska det fixas med allt och lite till - som vanligt.

Ha en bra dag!

VeronicaP
0

God morgon  ja inte tycker jag att det har verkat avtagit så där jättemycket här med blåsten det viner fortfarande skitmycket runt knutarna och det knakar i väggarna ;-) Ska eg in på banan idag med Ijor och Amadus skulle få åka med för att komma hemifrån då han knappt varit det men jag får se hur vi gör nu när det blåser så här fortfarande.

Milla
0

God förmiddag!

Hm jag tror nu på allvar att jag bor i en kokon eller nått, för vi har tydligen haft rejält blåsigt i natt och i går kväll, tom så att dom varnade på tv och även i radion att vi skulle hålla oss inne…………..hm här blåste det då inte värre än förra vändan och inte ens så mycket i heller.

Hos Hannibunni i svalöv for tydligen vägskyltar omkring enligt TV.n och det ligger bara knappt 10-15 min från mig.

Idag ska jag försöka vara lite duktig och borsta upp alla mina hästar.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Malungstjej
0

Sitter här med en rykande färsk kopp kaffe & tittar ut på ett strålande vårväder med en sol som lyser på en, men tyvärr så blåser det nästan storm här nu så vindarna är iskalla, men jag hoppas att vinden avtar under dagen hade planer på att köra häst idag..

Hoppas ni får en bra dag allihop !!!!!

#5 Några nya planer ang bil ????? Räcka ut tungan

zettan
0

morrn morrn

Tagit mig en sovmårgon idag. Det var skönt. Men ska strax bege mig till stallet. Idag ska vi lägga vagn på Zettan. Ska bli kul och se hur de går. Vi har ju dragit stock några dagar nu. Sen ska ja även försöka fota bastic. Behöver lite nya kort på honom känner jag. Men vi får se hur mkt de blåser inte kul när de fladdrar i manen och svansen.

Ha en bra dag alla

sanne
0

Go lunch

här har det varit så fint väder idag, om man jämnför med gårdagskvällen… har gjort färdigt stallet och Tombstone har blivit riden med sadel idag, han är så himla cool ! själv längtar jag efter en ridhäst, nu har jag inte haft någon på ett år och det börjar suga lite i tarmen…

Kul o se katalogen till Frillesås, tufft som vanligt, men ska bli kul o visa igen.

ha det gott allesammans

[Anna-N]
0

#5: Njae, det blev samma reaktion här. Hjärnsläpp! Så det ser dystert ut….Oskyldig:-)

Gosa
0

#10 Sanne om du skulle vilja rida Islandshäst så har vi ett helt gäng här som älskar att bli ridna!!! Bara att höra av sig om du är sugen….

Jag har haft en blandad dag idag… det började kl. 7 imorse när jag fodrade, vårt 4-åriga Islandssto var blockhalt på ena frambenet. Hon blev omskodd igår och jag tänkte direkt att det blivit ngt galet där. Tillkallade hovslagaren som kom hit och kollade henne, det slutade med att vi ska avvakta till imorgon.

Jag har även hunnit med att ta med Gosa till en god vän och vi red en långtur tillsammans med våra hästar, helt underbara ridvägar….

Ha en go kväll alla….

VeronicaP
0

#12 Känns nästan som om det har blivit ett sömstick på din pålle faktiskt då blir de ju så blockhalta. jag hade inte avvaktat utan dragit av skon och slagit på den igen.

Gosa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13 Tack för omtanken. Det var min första tanke och jag ringde min hovslagare kl 8.00 imorse, han kom hit och tog av skon men tyvärr är hon lika blockhalt. Hon har ont i strålen och "ballarna" där reagerade hon mest med visitertången, stackars lilla stumpan. I övrigt mår hon bra, ingen temp, puls eller extra varm hov… hovis kommer dock tillbaka imorgon. Tack för omtanken.

VeronicaP
0

#14 Det var så lite så *ler* inte kul när de blir så blockhalta .

Gosa
0

Nä, jag hoppas hon mår bättre imorgon, jag återkommer med rapport… Flört

VeronicaP
0

Yapp gör du så *ler*