Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 401 ggr
nallebjörn
0

Olika åsikter

Tänk på att folk har olika åsikter om saker. Tänk också på att av 50 olika hästägare får du kanske 50 olika svar på vissa saker. Alla har sina egna tankegångar och meningar. Hoppa inte på andra för dom tankarna. Meddela gärna era egna åsikter men gör det så att folk inte blir upprörda eller lessna. Alla har vi olika utbildningar och erfarenheter. Alla vill kanske inte ta åt sej allt men försök åtminstone att lyssna till andra och sätt er in i situatonen även om den låter knepig. Tänk också på att inte snacka skit om varann, det dyker oftast upp senare och gör människor otroligt lessna. Ta hänsyn och visa respekt. Alla har vi ett gemensamt intresse här inne, shetlandsponnyn.

Kiara
0

Jag, håller med och när man slutar lyssna på andra då kan man inte lära. Det är ju många förutsättningar som i hästhållning. Allt från topphästen på tävlingsnivå till skogslufsarhästen. Lika mycket skiljer ryttare åt och stallen är olika och inte tala om att vissa ord har olika innebörd i olika delar av landet….mer tolerant och lyssnande är aldrig fel, läs vad som är skrivet men tolka in det snällaste och förutsätt inte att vissa tycker något. Och sist men inte minst alla måste få svara när man skriver öppet inte bara dom som skriver vad som passar mig eller just den jag argumenterar med och alla svarar för sin uppfattning. Är samtalet enskilt då är det bättre att sköta det genom PM

Och med detta ville jag säga * putt * Oskyldig