Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: premiering
Läst 709 ggr
zettan
0

sommarpremeringar väst

Någon som fått veta datum än när sommarpremeringarna i väst kommer att bli? De enda ja vet är att Morgan kommer döma här nere i år igen. De gick ridsport ut med. Men ingen som har fått datum?

Annette
0

Informationen finns i denna länk: 

http://www.hush.se/r/radgivning/hast_infoblad%202008.pdf

För vår del sammanfaller premieringarna med den internationella utställningen i Tyskland, men jag hade ju inte tänkt åka dit ändå.

zettan
0

Vart kan ja få tag på anmälningsblankett?? Tack för datumtipsen Annette. Ja ska visa 2 ettåringar

zettan
0

Ops om ja hade lä'st innan så hade ja vetat. Ska ringa efter blanketten idag

Annette
0

http://www.hush.se/r/radgivning/anmalningsblankett_08.pdf

Här finns anmälningsblanketter. Bara att skriva ut själv.
Jag har redan fyllt i för mina 3-åringar. Kom på att Eurydike kan höjas till G1, men hon får vänta till nästa år, tror jag.

zettan
0

ÅÅÅ tack igen AnnetteSkrattande

Puzzel
0

Hakar på Sandras tråd och frågar om Nords premieringar är de under samma länk som den som Annette gav Sandra elelr har Nord en egen ?? Har inte kollat den länken än .

Cattis
0

#6 De premieringar som gäller här uppe finns senare på SH's hemsida. Under Avelsvärderingar i menyn. http://www.svehast.se

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Lauth
0

Hmm. Är det bara för mig det står 2007  i alla propparna Förvånad

Cattis
0

#8 På SH? Där finns de väl inte ute än, eller menar du de andra i Väst?

/Cattis

Lauth
0

#9 SH , tänk att senare kan vara ett så enkelt ord att missa Glad
*skrattar åt mig själv*

Cattis
0

#10 Lätt hänt :-D

/Cattis

Puzzel
0

Tack Cattis

sanne
0

Tänk på att om man visa sina 1 och 2 åringar i Svenljunga o är medlem i hästavelsföreningen (150kr) visar du dem GRATIS !!! för att fler ska visa sina unghästar !!!!

zettan
0

#13 Sanne hur fick du veta de föresten? Stod inget i papprena ja fick nämligen. JA ska ju visa mina 2 ettåringar.

sanne
0

Jag har pratat med Madeleine o Morgan, båda sitter ju med i föreningen, tror du får betala in o sen får du tillbaka pengarna ! men då måste du vara medlem !!

zettan
0

#15 okej tack snälla för infon sanne. Ska bli medlem där när lönen kommerGlad

Madelene_Udd
0

Hej!

Medlemskapet i Södra Älvsborgs Läns hästavelsförening kostar 100 kr för enskild medlem och 200 kr för familj. Hästavelsföreningen sponsrar alla medlemmar som visar 1- och 2-åringar på premieringen i Svenljunga 23 och 24 juli. Sponsringen går till som så att man anmäler och betalar som vanligt, och på premieringsplatsen, efter att man visat sin häst går man till sekretariatet och hämtar sitt protokoll, samt får tillbaks sin anmälningsavgift. Anmälningsavgiften är 300 kr.

Vi har valt att göra på detta vis eftersom vi var rädda för att folk skulle anmäla massor och sedan inte dyka upp om det var gratis att anmäla.

Information om detta går ut till föreningen medlemmar, men inte på så många andra ställen, det är därför du inte hört ngt Sandra. Denna information finns alltså inte med på anmälnigsblanketterna som är lika för hela Sverige.  Anmäler och visar du dina 2 tjänar du alltså 500 kr om du blir medlem i SÄ hästavelsförening. OBS! Medlemsavgiften måste vara betald senast sista anmälningadag på premieringen dvs 15 maj!

BG 820-1204 är det som gäller om du vill bli medlem. Glöm inte att skriva namn och adress på inbetalningskortet, samt alla familjemedlemmars namn om ni är en familj. Det är den som är reg. ägare till hästen som skall vara medlem i Hästavelsföreningen!

Om ni har fler frågor och undringar så PMa mig så svarar jag!

Häls Madde, Styrelsemedlem.

zettan
0

TAck snälla Madde ska bli medlem =)